۱۳۹۰۰
۶ نظر
۵۱۱۹
۶ نظر
۵۱۱۹
پ

یاری اندر کس نمی بینم

روش های دور زدن تنهایی پس از طلاق

احساس تنهایی بعد از طلاق فقط به خاطر این نیست که شما همسرتان را از دست داده اید، بلکه به این دلیل است که .../ راهبردهای زیر که چکیده ای از مشاوره های روان شناسان برجسته آمریکایی متخصص در حوزه طلاق است، می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

برترین ها به نقل از ماهنامه سپیده دانایی: احساس تنهایی بعد از طلاق فقط به خاطر این نیست که شما همسرتان را از دست داده اید، بلکه به این دلیل است که شما پس از طلاق علاوه بر همسرتان، خانواده او و دوستان مشترک تان و حتی برخی از دوستان شخصی خودتان که به دلیل اینکه شما اکنون فردی طلاق گرفته هستید حاضر به ادامه دوستی شان با شما نیستند، از دست داده اید.

اینکه زمان تولدتان تعداد آدم هایی که به شما تبریک می گویند بسیار کمتر از گذشته شده و زمانی که به کمک نیاز دارید تعداد دوستانی که می توانید به آنها مراجعه کنید کمتر از گذشته است بسیار آزاردهنده است و می تواند موجب افزایش رنج روحی تان شود.

روش های دور زدن تنهایی پس از طلاق

راهبردهای زیر که چکیده ای از مشاوره های روان شناسان برجسته آمریکایی متخصص در حوزه طلاق است، می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

۱- با دوستان و خانواده تان باشید

زمانی که شما واقعا احساس تنهایی می کنید، کارهای که می توانید انجام دهید، اتکا به خانواده و دوستانی است که هنوز در کنارتان هستند. سعی کنید با آنها ارتباط داشته باشید. می توانید با آنها به پارک، رستوران یا مکان تفریحی بروید. این کار به شما امکان می دهد که بتوانید با آنها از احساس ها و رنج هایتان صحبت کنید.

ارتباط برقرار کردن با دوستان و خانواده به شما نشان می دهد که دقیقا از چه افکار، تجربیات و احساس هایی رنج می برید و همین شناخت تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. برخی از افراد طلاق گرفته به این دلیل به انزوا پناه می برند که حوصله بودن در جمع را ندارند و احساس می کنند ممکن است با حضورشان در جمع افراد دیگر را نیز ناراحت کنند. ولی دوستان و خانواده شما که در کنار تان باقی مانده اند، شما را درک می کنند و متوجه هستند که شما مانند سابق حوصله ندارید. بنابراین به دلیل بی حوصلگی تان خود را گناهکار ندانید. اگر در این زمان بی حوصله نبودید جای تعجب داشت.

۲ - کار تازه ای را شروع کنید.

چیز دیگری که شما می توانید برای مقابله با تنهایی انجام دهید، شروع یک کار تازه است. این روش مهمی برای متمرکز کردن توجه تان به چیز دیگری غیر از تنهایی است. شما می توانید در کاری که تخصص آن را دارید، به شروع یک طرح تازه فکر کنید یا به کلاس های آموزشی یا هنری بروید. می توانید در یک گروه خیریه داوطلب شوید یا هر کار دیگری که به شما امکان می دهد به آن توجه کنید و بر چیز دیگری متمرکز شوید، انجام دهید. پرداختن به کاری که به موضوع طلاق یا تنهایی تان ارتباط ندارد، روشی مهم برای آغاز فرایند درمان تنهایی و غلبه بر فقدان شبکه های حمایت پیش از طلاق است.

۳ - به یک گروه بپیوندید.

اگرچه دوستان و خانواده برخی اوقات می توانند از شما حمایت زیادی کنند، اما برخی اوقات شما برای صحبت با آنها درباره تجربیات یا تنهایی تان راحت نیستید. انتخاب دیگر، پیوستن به گروه از افرادی است که طلاق گرفته اند.

این کار به شما امکان می دهد با کسانی که تجربیات مشابه شما داشته اند یا افرادی که در حال حاضر در شرایط شما هستند، صحبت کنید. این کار امکان ارائه بازخورد احساسات و افکارتان را به شما می دهد.

شما می توانید با پیوستن به این گروه ها دوستان خوب جدیدی نیز پیدا کنید که با شما هم زبان هستند.

عضویت در این گروه ها می تواند امکان فعالیت های مشترکی همچون مسافرت های گروهی یا فعالیت های اقتصادی یا علمی مشترک را به همراه داشته باشد.

۴ - به روان شناس یا مشاور مراجعه کنید.

مشاوره با روان شناس یا مشاور خانواده نیز می تواند در شناخت علت های رنج هایتان و حل آنها به شما کمک کند.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

روش های دور زدن تنهایی پس از طلاق

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ahmad

      مطلب بسيارجالب وآموزنده بود چون خودم باهمين مشكلات درحال دست وپنجه نرم كردن هستم .ازتمام همكارانتان كمال تشكر،رادارم خدواند به همه زوج ها كمك كند كه راه درست راپيشه كنند واگرهم مشكلي دارند بادرك كردن هم وبخاط بچه هايشان ازطلاق صرف نظركنند. من براي شما هم عمربا عزت ازخداوند خواستارم .

    • hooo

      من نمیفهمم چرا شخصی چه مرد و چه زن طلاق میگیرد به دید منفی به آنها مینگرند خیلی طبیعی است این مسئله دو نفر با هم سازگاری ندارند و یا اصلا چنین ازدواجی نباید صورت میگرفته و نهایتا جدا میشوند واقعا برای این جامعه کوتاه فکر متاسفم کسانی که در مورد چنین اشخاصی به دید بد و منفی نگاه میکنند قطعا خودشان انسانهای مسئله داری هستند.

    • خانوم گل

      سلام.میشه آن گروهی را که خودشان نیزمشکلات طلاق را دارند را به من معرفی کنید.یکسال است که از همسرم جداشدم وحس خوبی ندارم.لطفا سایت گروه را به من معرفی کنید.

    • raha

      بحران روحی بعد از طلاق فقط با گذشت زمان حل می شود . با وجودیکه عاشق همسرم بودم بناچار جدا شدم و با وجو حمایت خانواده ودوستان وکمکهای مشاور ودوستایی که شرایط مشابه خودمو دارن ولی هنوز خوب نشدم

    • kamyar kurd

      سلام برهمگی.بنظربنده امرطبیعی هستش توهرجامعه ای طلاق زیاده دو نفرکه باهم تفاهم ندارند ونمیتونندهمدیگرو تحمل کنندچاره ای جزطلاق ندارند طلاق بهتراز این زندگی موش گربه ای هستش البته دوستان جسارت نشه حقیقتش همینه

    • بدون نام

      لعنت بر پدر مادر آدم ناسازگار
      ک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج