۱۳۹۲۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رمزگشایی از بازداشت بازوی راست قذافی

با گذشت ساعاتی از دستگیری پسر سرهنگ مقتول لیبی به وسیله انقلابیون الزنتان، جزئیات بیشتری از ماجرای به دام افتادن وی منتشر شده است.

با گذشت ساعاتی از دستگیری پسر سرهنگ مقتول لیبی به وسیله انقلابیون الزنتان، جزئیات بیشتری از ماجرای به دام افتادن وی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه میدل ایست آنلاین، جاسوسان دستگاه امنیت خارجی انگلیس موسوم به (ام آی ۶) نقش زیادی در بازداشت سیف الاسلام قذافی داشته اند.

برخی منابع غربی اعلام کردند: انگلیسی ها با استفاده از جدیدترین ابزار شنود علیه سیف الاسلام و دوستان و افراد خانواده اش در عملیاتی موسوم به "ایکس" فرزند قذافی را به دام انداخته اند.

منابع فوق بیان کردند: مکان سیف الاسلام هنگامی لو رفت که وی دو مکالمه پی در پی انجام داد تا به ملاقات کنندگان خود اطمینان دهد که مکانش امن است که این به عملیات شنود مشترک انگلیس-فرانسه فرصت ردیابی داد. دستگاه شنودی که سبب تعیین مکان سیف الاسلام شد ۲۵ میلیون پوند قیمت دارد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی انگلیسی گفت: سیف الاسلام مرتکب اشتباه شد و ما منتظر همین اشتباه وی بودیم، زیرا می دانستیم که اشخاصی از قبیل سیف الاسلام نمی توانند ارتباطی با نزدیکانشان نداشته باشند.

منبع مذکور بیان کرد: سیف الاسلام را ما کشف کردیم، اما باید انقلابیون وی را دستگیری می کردند، زیرا وی بازوی راست و عضو اساسی در رژیم معمر قذافی بود.

از سوی دیگر برخی منابع غربی با اشاره به احتمال تکرار سناریوی پدر و برادر برای سیف الاسلام افزودند: اگر وی بتواند از قصاص فوری و خشن جان سالم به در ببرد، بدون شک خزانه اسراری است که مشکلات زیادی برای غرب به دنبال دارد.

منابع فوق بیان کردند: مشخص نیست که آیا به سیف الاسلام فرصت می دهند از معاملات پشت پرده رژیم قذافی با کشورهای غربی درباره قراردادهای نفتی و حادثه لاکربی سخن بگوید.

رمزگشایی از بازداشت بازوی راست قذافی

این منابع افزودند: سیف الاسلام در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ از سوی پدرش مامور شده بود که با غربی ها درباره توقف برنامه تسلیحاتی لیبی در مقابل پایان انزوای لیبی مذاکره کند و روابط قوی با تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس و بسیاری دیگر از شخصیهای غربی داشته است.

اما احمد عمار از اعضای گروه انقلابیونی که سیف الاسلام را دستگیر کرده اند درباره چگونگی واقعه می گوید: ما فکر می کردیم که وی در منطقه براک پنهان شده باشد.

وی افزود: از زمانی که در نوزده اکتبر گذشته کاروان سیف الاسلام به وسیله ناتو در منطقه وادی زمزم مورد هدف قرار گرفت گمان می رفت که وی به نیجر یا الجزایر برود.

عمار بیان کرد: از هفته ها قبل اطلاعاتی سری به ما رسید که گروهی از طرفداران قذافی به سوی منطقه اوباری در حرکت هستند ما منتظر آنها بودیم و با قرار گرفتن در مسیر آنها اقدام به تیراندازی هوایی کردیم.

عادل علی احمد از دیگر انقلابیون الزنتانی در این باره گفت: من سعی کردم هویت راننده اصلی را کشف کنم بنابراین از وی سئوال کردم توکیستی؟ جواب داد عبدالسلام.من احمد عمار را به گوشه ای کشیدم و گفتم فکر می کنم سیف باشد.

به همراه احمد عمار به طرف خودرو رفتیم و گفتیم: تو را شناختیم بازی تمام شد.

احمد عمار در ادامه گفت: سیف الاسلام سخنی نگفت و از ترس به خود می لرزید پس از مدتی از ما پرسید اهل کجایی؟ گفتیم لیبیایی. دوباره پرسید از کدام شهر؟ گفتیم از الزنتان.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

رمزگشایی از بازداشت بازوی راست قذافی



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      مرگ بر استعمار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج