۱۴۰۱۳۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

برترین ساعت‏های هوشمند

این روزها بازار گجت‏های پوشیدنی به‏ ویژه ساعت‏های هوشمند داغ است و شرکت‏های فناوری هریک به نوعی در سعی و تلاشند تا در این بازار رقبای خود را کنار بزنند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد - عاقله ترابی: این روزها بازار گجت‏های پوشیدنی به ‏ویژه ساعت‏های هوشمند داغ است و شرکت‏های فناوری هریک به نوعی در سعی و تلاشند تا در این بازار رقبای خود را کنار بزنند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

هرچند ساعت هوشمند ایده جدیدی نیست و از سال ۲۰۰۱ توسط IBM کلید خورده است ولی این محصول در ماه ‏های اخیر وارد فصل جدیدی در دنیای فناوری شده است. ساعت‏های جدید ابزارهای کامپیوتری متصل به اینترنت هستند که طراحان با اتصال آن به موبایل و گوشی هوشمند ارتباطات نوینی را خلق می‌کنند.

با این حال کاربران بسیاری هستند که به نظرشان ساعت هوشمند کارآیی چندانی ندارد و هنوز دلیل قانع ‏کننده‏ای پیدا نکرده ‏اند که از این ابزار استفاده کنند. ظاهرا بازار ساعت‏های هوشمند هنوز آن‏طور که باید نتوانسته کاربران را مجاب به استفاده از این فناوری کند. موضوع مهم در این بین این است که این فناوری همچنان در ابتدای راه است و هنوز کمی زمان لازم است تا به مرحله‏ ای برسد که کاربران به آن احساس نیاز کنند و البته همه می‏دانیم که دیری نمی‏ پاید که در دست همه ما به جای ساعت‏های سنتی انواع ساعت‏های هوشمند به چشم می‏خورد؛ همان‏طور که تلفن همراه در ابتدای ورودش به بازار محصولی لوکس بود که در دست معدودی از افراد بود ولی حالا از ضروریات همه ما شده است. در ادامه به معرفی آخرین ساعت‏های هوشمندی که وارد بازار شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده ‏اند، می‏ پردازیم.

Apple Watch

برترین ساعت‏های هوشمند

ساعت هوشمند اپل که Apple Watch نام گرفته قرار است اوایل سال جدید میلادی روانه بازارهای جهانی شود. ظاهرا شرکت اپل در این محصولش بیشتر توجه خود را بر طراحی و دیزاین گذاشته است، مثلا روی این ساعت یک اهرم چرخشی تعبیه کرده که یادآور ساعت‏های کلاسیک است. این ساعت در دو سایز ۳۸ و ۴۵ میلیمتر در رنگ‏های مشکی، طلایی و نقره‏ای عرضه خواهد شد.

جدا از رنگ‏بندی، Apple Watch در سه دسته Apple watch sport با بند‏های ورزشی، Apple Watch edition با بدنه طلایی (روکش طلای ۱۸ عیار) و بند‏های چرمی و نسخه معمولی و مناسب مد با بدنه مشکی یا نقره‌ای با بند‏های فلزی عرضه می‌شود. این ساعت هوشمند دارای یک صفحه نمایش تقریبا مربعی و خمیده است که با پوششی از یاقوت کریستال محافظت می‏شود. از قابلیت‏های جدیدی که اپل به محصولات نهایی‏اش افزوده این است که اپل‏واچ هم مانند آیفون ۶ دارای چیپ NFC برای برقرار کردن برد کوتاه است.

با ساعت اپل و اتصال آن با بلوتوث نسل چهار به آیفون‌های نسخه‌های ۵ به بعد می‏توان تماس برقرار کرد یا پیامک فرستاد (با دیکته صوتی). البته قابلیت‏های سرگرمی جالبی نیز در ساعت اپل قرار داده شده است. دو کاربر ساعت اپل می‌توانند برای یکدیگر به صورت واکی تاکی پیام صوتی بفرستند یا برای هم به‏صورت زنده نقاشی ارسال کنند.

یکی از موضوع‏ های مبهم در این ساعت عمر باتری آن است که در مراسم رونمایی اشاره‏ای به آن نشد و همین امر نشان‏ دهنده‏ این است که عمر باتری اپل‏ واچ جالب توجه نیست. قیمت ساعت‏ هوشمند اپل از ۳۴۹ دلار شروع می‌شود.

Smart Watch3 Sony

برترین ساعت‏های هوشمند

شرکت سونی هم چندی پیش در نمایشگاه ایفا از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام Smart Watch ۳ رونمایی کرد. مهم‌ترین تغییر این محصول در مقایسه با نسل‏های گذشته خود استفاده از سیستم‏عامل Android Wear به جای سیستم‏عامل اختصاصی خود سونی است. به این ترتیب اسمارت واچ ۳ می‏تواند از امکانات پلت‌فرم اختصاصی گوگل و نرم‏افزارهای متنوع اندروید بهره ببرد.

سونی در نسل سوم ساعت هوشمند خود از یک صفحه نمایش ۶/۱ اینچی از نوع TFT با رزولوشن ۳۲۰×۳۲۰، پردازنده ۴ هسته‌ای A۷ با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم استفاده کرده است. در این ساعت هوشمند سنسورهای شتاب‏سنج و قطب‏ نما نیز به کار گرفته شده است.

حافظه داخلی ۴ گیگابایت، سیستم GPS و آخرین فناوری مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از دیگر ویژگی‌های این ساعت است. باتری این ساعت ۴۲۰mAh است که به گفته سونی با استفاده عادی تا دو روز دوام می‌آورد.

اسمارت‏ واچ ۳ سونی در بدو انتشار در ۲ رنگ مشکی و لیمویی عرضه خواهد شد، اما سونی وعده داده است بعد از انتشار دستبند این ساعت هوشمند را در رنگ‏های صورتی و سفید هم ارائه کند. نکته‏ درخور توجه در این بین امکان تعویض بند این اسمارت ‏واچ است. بند ساعت طوری طراحی شده است که کاربر بتواند به سادگی آن را تعویض کند.

سونی اپلیکیشن‏ هایی را نیز برای ساعت‏ هوشمند خود معرفی کرده است از جمله‏ اپلیکیشن واکمن برای مدیریت بهتر و راحت‏ تر موسیقی از روی ساعت‏ هوشمند. اسمارت‏ واچ ۳ سونی تا پایان سال جاری میلادی با قیمت ۳۰۰ دلار روانه‏ بازار خواهد شد.

Gear S Samsung

برترین ساعت‏های هوشمند

شرکت سامسونگ نیز خود در عرصه ساعت‏های هوشمند تلاش می‏کند از رقیبانش جا نماند. این شرکت در نمایشگاه ایفا از جدیدترین ساعت خود با نام Samsung Gear S رونمایی کرد. این ساعت دارای صفحه نمایش Super AMOLED دواینچی خمیده است که از رزولوشن ۴۸۰×۳۶۰ بهره می‏برد. بند این ساعت هم مانند دو ساعتی که معرفی کردیم قابل تعویض است و به کاربران اجازه می‏دهد سلیقه خود را درباره ظاهر این محصول اعمال کنند.

از نکات جالب توجه در این محصول که در ساعت‏های قبل سامسونگ وجود نداشت فناوری ۳G است. Samsung Gear S از استاندارد IP۶۷ برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند.

برخورداری از سنسورهای شتاب‏سنج، سنجش ضربان قلب، قطب‏نما، سنجش نور محیط، سنجش سطح اشعه فرابنفش و سنسورهای سنجش هوا از ویژگی‏های این ساعت است. باتری به کار رفته در Gear S ظرفیتی معادل ۳۰۰mAh دارد. این ساعت ۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

سامسونگ وعده‏ در دسترس بودن بیش از ۱۰۰۰ اپلیکیشن بر بستر سیستم‏ عامل تایزن برای این ساعت هوشمند را داده است؛ البته این نکته را نباید فراموش کنیم که برای نصب و مدیریت اپلیکیشن روی آن به یک دستگاه اندروید مجهز به نسخه‏ ۳/۴ به بالا نیاز است. ساعت هوشمند سامسونگ از ماه اکتبر به‌تدریج وارد بازارهای جهانی می‏شود.

Moto 360

برترین ساعت‏های هوشمند

ساعت هوشمند موتورولا با قابلیت‏هایی که دارد و طراحی زیبایش یکی از رقیبان اصلی تولیدکنندگان ساعت هوشمند به‏ویژه اپل‏واچ به شمار می‏رود.

موتو ۳۶۰ که به سیستم عامل Android Wear مجهز است دارای سنسور تنظیم نور در قسمت پایین صفحه نمایش و همچنین سنسورهای قدم شمار و سایر سنسورهای ردگیری سلامت بدن است.

یکی دیگر از ویژگی‏های بارز این ساعت که باعث می‏شود آن را از دیگر رقبای این عرصه جلو بیندازد فناوری شارژ بی‏ سیم است؛ البته شرکت موتورولا به کاربرانش توصیه کرده تا حد امکان ساعت‏ های خود را شارژ بی‏سیم نکند.صفحه‏ گرد صفحه نمایش این ساعت به گفته شرکت موتورولا از مواد مرغوب و لوکس ساخته است.

صفحه نمایش ۱.۵۶ اینچی با رزولوشن ۲۹۰×۳۲۰ ، پردازنده TI OMAP ۳، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۵۱۲ مگابایت رم، ویبراتور داخلی و یک باتری ۳۲۰ میلی‌آمپر ساعتی از مشخصات موتو ۳۶۰ است.

موتو ۳۶۰ دربرابر خوردگی مقاوم است و استیل ضدزنگ با درجه مقاومت ۳۱۶L در آن به کار رفته است؛ همچنین این ساعت ضد آب و غبار است.

موتورولا این ساعت هوشمند را در دو رنگ خاکستری و مشکی و یک بند چرمی به قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار برای فروش گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج