۱۴۰۳۸۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا پس از سقوط به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته که تقاضا برای خرید این فلز گرانبها را به دنبال داشت، افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: قیمت جهانی طلا پس از سقوط به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته که تقاضا برای خرید این فلز گرانبها را به دنبال داشت، افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه شنبه بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۱۹ دلار رسید. این فلز گرانبها روز گذشته به ۱۲۰۸ دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت از دوم ژانویه بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ۱۲۱۷ دلار در روز گذشته، ۱۲۱۹ دلار معامله شد.

به گفته تحلیلگران بانک بارکلیز، کاهش قیمت‌های طلا تقاضای فیزیکی را تقویت کرده است.

تقاضا در چین و هند که بزرگترین خریداران طلا در جهان هستند، معمولا در سه ماهه چهارم سال با فرا رسیدن فصل برگزاری جشنواره‌های مذهبی و مراسم‌های عروسی افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

شاخص دلار بلومبرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرده است. هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد هزینه‌های استقراض را زودتر از زمان مورد انتظار افزایش خواهد داد، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرد و در مقابل فلزات گرانبها با سقوط قیمت روبرو شدند.

گزارش‌های جداگانه نشان می‌دهند بهبود اقتصاد آمریکا ادامه دارد و میزان خرده فروشی در اوت و ژوییه افزایش داشته است و اعتماد مصرفی نیز در سپتامبر به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید. این آمار مثبت سیاستگذاران پولی آمریکا را به پایان دادن سریع‌تر تدابیر محرک اقتصادی ترغیب کرده و قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار داده است.

از سوی دیگر این اخبار مثبت باعث شده علاقمندی سرمایه گذاران به طلا کمتر شود. موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز گذشته به ۷۷۴.۶۵ تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از دسامبر سال ۲۰۰۸ بود. سرمایه گذاران پس از اینکه حدود ۵۵۳ تن طلا را در سال گذشته فروختند امسال ۲۳.۶ تن از دارایی طلایشان را کاهش داده اند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷.۷۵۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۳۳۱ دلار رسید و پالادیم با ۰.۶ درصد صعود قیمت، ۸۰۵ دلار معامله شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج