۱۴۰۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برای ستاره غایب کیک نبرید!

شاید فرمولی که ای اف سی برای اهدا مهمترین جایزه سالانه اش در نظر گرفته کمی سوال برانگیز باشد اما در جای خود قابل بحث و دفاع است.

مرد سال فوتبال آسیا در حالی فردا معرفی خواهد شد که با توجه به غیبت کیسوکه هوندا، شینجی کاگاوا، یوم کی هیون و کو جا چول، ستاره های کره ای و ژاپنی حاضر در فوتبال اروپا، شانس هادی عقیلی و سرور جباروف برای به دست آوردن این جایزه را افزایش داده است.

برای ستاره غایب کیک نبرید!

در واقع این رسمی است که از زمان حضور محمد بن همام در فوتبال آسیا پایه ریزی شد. رئیس قطری ای اف سی معتقد بود برای کسی که در جشن تولدش حضور پیدا نمی کند، نباید کیک تولد تدارک دید و همین سیاست موجب شد تا بسیاری اعتبار این جایزه را زیر سوال ببرند و از سوی دیگر، ستاره هایی مانند جی سونگ پارک هرگز عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به دست نیاورند.

شاید فرمولی که ای اف سی برای اهدا مهمترین جایزه سالانه اش در نظر گرفته کمی سوال برانگیز باشد اما در جای خود قابل بحث و دفاع است.

برخلاف سایر جوایز مشابه که بر اساس نظرات کارشناسان و روزنامه نگاران اهدا می شود، جایزه بهترین بازیکن آسیا براساس فرمولی خاص و امتیازاتی که هر بازیکن در دیدارهایی که در بازی های تحت نظارت ای اف سی انجام می دهد، کسب می کند.

به این ترتیب بعد از مدت ها یک بازیکن از فوتبال ایران این فرصت را پیدا کرده که عنوان مرد سال فوتبال آسیا را از آن خود کند.

هادی عقیلی که چند سال اخیر یکی از بهترین مدافعان ایران و آسیا بوده یکی از شش نامزد نهایی امسال بود و اکنون تنها رقیب سرور جباروف، برنده توپ طلای سال ۲۰۰۸ است. همین که جباروف پیش از این سابقه بردن این جایزه را داشته، شانس عقیلی برای به دست آوردن این جام را بیشتر می کند.

از آخرین باری که یک بازیکن ایرانی موفق به کسب این عنوان شد، ۷ سال می گذرد. سالی که علی کریمی با درخشش خیره کننده اش در جام ملت های آسیا، به عنوان بهترین بازیکن قاره انتخاب شد.

در همه این سال ها ما هیچ نامزد جدی ای برای کسب این عنوان نداشتیم و هادی عقیلی می تواند بار دیگر لذت به دست آوردن این عنوان را به فوتبال ما بدهد.

هرچند با حضور کارلوس کرش فوتبال ملی ما کمی دگرگون شده اما کسب این جایزه در سالی که فوتبال ایران روزهای چندان خوبی را سپری نکرده، می تواند بسیار نوید بخش باشد.


منبع: گل

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

برای ستاره غایب کیک نبرید!



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج