جاباما
۱۴۰۵۱
۱ نظر
۵۱۴۱
۱ نظر
۵۱۴۱
پ

۱۲ گیاه ضد پیری را بشناسید

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

کاهش حافظه، میل جنسی، بی خوابی های شبانه، ریزش مو، درد مفاصل، پوکی استخوان، چین و چروک پوست و... نشان می دهد که عمر در حال گذر است اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند.

برترین ها به نقل از هفته نامه سلامت: کاهش حافظه، میل جنسی، بی خوابی های شبانه، ریزش مو، درد مفاصل، پوکی استخوان، چین و چروک پوست و... نشان می دهد که عمر در حال گذر است اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند. متخصصان طب سنتی و طرفداران گیاه درمانی توصیه می کنند که این ۱۲ گیاه ضدپیری را امتحان کنیم.

۱ - گلایل و زیبایی ناخن و مو

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

گلایل غنی از سیلیس است و می تواند باعث استحکام ناخن ها شود. ۱۵ گرم گلبرگ خشک شده را در یک لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن ۳ فنجان در روز بنوشید. با فاصله ۲۰ روزه می توانید تا ۳ ماه از این نوشیدنی استفاده کنید.

مصرف گلایل برای زنان باردار و شیرده و مبتلایان به ناراحتی های قلبی و کلیوی و کبدی مناسب نیست. برای استفاده از گلایل در تقویت مو، روش کار به این صورت است که ۱۵۰ گرم گلایل را با ۱۰۰ گرم برگ هیدروکوتیل و ۵۰ گرم گزنه در یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن، بعد از غذا ۳ وعده در روز به مدت یک ماه آن را بنوشید اما این نوشیدنی نیز مناسب زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به مشکلات قلبی، کلیوی و کبدی نیست.

۲ - گل ساعتی و خواب خوب

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب هاست و برخلاف داروهای شیمیای، عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد. ۱۵ گرم برگ و گلبرگ های خشک شده این گیاه را در یک فنجان آب جوش دم و بعد از ۱۰ دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید. بعد از یک فاصله ۲۰ روزه می توانید تا ۳ ماه از این نوشیدنی استفاده کنید. البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است و نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.

۳ - چای سبز و کاهش وزن

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

با افزایش سن، سایز و تناسب اندام به هم می ریزد. برای ثابت نگه داشتن وزن، می توانید از چای سبز و نعناع فلفلی کمک بگیرید. این گیاهان حاوی عوامل فعال لاغر کننده اند. ۲ قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده و ۲ قاشق غذاخوری چای سبز خشک را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم و بعد آن را صاف کنید و قبل از ساعت ۵ بعدازظهر به مدت یک ماه روزی یک فنجان از آن را بنوشید. توجه داشته باشید مصرف این نوشیدنی به زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.

۴ - تاج ریزی و تقویت بینایی

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

با افزایش سن، قدرت بینایی کاهش می یابد، اما مصرف گیاه تاج ریزی می تواند تا حد زیادی باعث تقویت این حس شود. این گیاه حاوی پلی فنول هایی است که به جریان خون در ریزترین عروق خونی شبکه کمک می کند و در احیای سلول ها و فعال نگه داشتن آنها و بهبود بینایی در شب موثر است. می توانید ۵ قاشق چای خوری از برگ های تازه گیاه را در ۵۰۰ میلی لیتر آب جوش بریزید و برای ۱۵ دقیقه آن را دم کنید. در طول یک ماه ۳ نوبت از این دم کرده بنوشید اما زیاده روی نکنید چون زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث نارسایی قلبی و کلیوی شود.

۵ - زنجبیل و افزایش میل جنسی

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

افت طبیعی استروژن باعث کاهش میل جنسی در زنان می شود. مصرف نعناع فلفی و زنجبیل از پوکی استخوان پیشگیری و میل جنسی را افزایش می دهد. می توانید یک قاشق چای خوری نعناع فلفلی و ۲ قاشق چایخوری زنجبیل تازه را در یک فنجان بزرگ آب دم و روزانه یک فنجانب رای مدت یک ماه، مصرف کنید. با یک فاصله ۲۰ روزه، می توانید تا ۳ ماه این دم کرده را بنوشید.

۶ - کاسنی و رفع سوءهاضمه

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

نفخ، یبوست و... با افزایش سن، فعالیت دستگاه گوارش کند می شود اما گیاه کاسنی می تواند با تاثیر بر پرزهای دستگاه گوارش و کبد سبب کارکرد بهتر آن شود. ۴ گرم ریشه کاسنی را در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوشیده به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن، ۱ تا ۲ فنجان قبل از غذا به مدت یک ماه بنوشید. درصورت ابتلا به آلرژی، مصرف این گیاه توصیه نمی شود.

۷ - جینسینگ و تقویت حافظه

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

ریشه گیاه جینسینگ حاوی ۳ تا ۸ درصد جینسنوسید است و روی هوش و حافظه اثر مثبتی دارد. می توانید ۳ گرم ریشه جینسینگ را به قطعات کوچک خرد و در ۵۰۰ میلی لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم و بعد صاف کنید. نوشیدن یک فنجان جینسینگ ۲بار در روز و ۲۰ روز در ماه روی حافظه اثری شگرف می گذارد. البته توجه داشته باشید که نباید روزانه بیش از ۳ گرم و به مدت بیش از ۳ ماه جینسینگ مصرف کنید. در ضمن این گیاه مناسب زنان شیرده و باردار نیست و برای کودکان مبتلا به پرفشاری خون، چاقی، بی خوابی یا افرادی که تحت درمان با داروهای ضدانعقاد هستند، ممنوع است.

۸ - بنفشه وحشی و شفاف سازی پوست

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

اگر پوستتان کدر شده، برای شفاف سازی آن و پیشگیری از پیری زودرس پوست تان می توانید بنفشه وحشی را امتحان کنید. ۳۰ گرم گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید بعد آن را برای ۱۵ دقیقه در ۵۰۰ میلی لیتر آب دم کنید. بعد از صاف کردن، ۲ تا ۴ فنجان از آن را قبل از غذا به طور روزانه به مدت یک ماه بنوشید. این نوشیدنی مناسب کودکان نیست و گیاه تازه نیز سمی و غیرقابل مصرف است.

۹ - چای سیاه و پیشگیری از پوکی استخوان

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

فلاونوییدهای موجود در چای سیاه می تواند از پوکی استخوان پیشگیری کند. بررسی های محققان انگلیسی در سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۴ نشان داد مصرف بیش از ۴ فنجان چای سیاه در روز از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند. البته بهتر است برای زنان باردار و کودکان مصرف چای سیاه محدود شود و بعد از ساعت ۵ عصر، مصرف نشود زیرا احتمال بی خوابی با افزایش می دهد.

۱۰ - گزنه و سلامت پروستات

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

گزنه با ایجاد اختلال در تبدیل هورمون تستوسترون به دهیدروتستوسترون که باعث بزرگ شدن غده پروستات می شود، از هیپروفی خوش خیم آن جلوگیری می کند. می توانید ۵ گرم برگ یا گل گزنه را با ۱۵۰ میلی لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه در ظرف دردار دم کنید. بعد از صاف کردن، ۳ فنجان از آن را در روز قبل از غذا بنوشید. بعد از ۲۰ روز فاصله می توانید دوباهر مصرف آن را از سر بگیرید و به مدت ۳ ماه از این محلول استفاده کنید. از آنجا که گزنه آلرژی زاست، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

۱۱ - زبان گنجشک و پیشگیری از روماتیسم

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

گیاه زبان گنجشک خاصیت ضدروماتیسمی دارد و درد مفاصل را کاهش می دهد. ۱۰ تا ۲۰ گرم برگ خشک آن را در یک لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن بعد از هر وعده غذا ۳بار در روز به مدت یک ماه مصرف کنید. با یک فاصله ۲۰ روزه می توانید مدت مصرف را تا ۳ ماه افزایش دهید.

۱۲ - آرتیشو و دفع سموم

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

وقتی سموم در بدن زیاد می شود، قدرت بدن کاهش می یابد. آرتیشو با تحریک کلیه باعث دفع سموم از بدن خواهد شد. ۱۰ گرم برگ تازه آن رادر یک لیوان آب ۱۵ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن قبل از غذا ۳ مرتبه در روز به مدت یک ماه مصرف کنید. با فاصله ۲۰ روزه، می توانید مصرف را تا ۳ ماه ادامه دهید. این گیاه مناسب زنان شیرده نیست.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

طبیعی ترین روش های جوان ماندن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضای

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج