جاباما
۱۴۰۵۴۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

HTC One E۸، نسخه جدید خانواده One

اگر بدنه فلزی و مستحکم اچ‌تی‌سی One M۸ را از آن بگیریم و در عوض پلاستیک بر تن آن بکنیم، چه اتفاقی روی می‌دهد. شاید از نظر برخی از کاربران این بدترین بلایی است که می‌توان بر سر این گوشی هوشمند و موفق بازار آورد.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

برترین ها: اگر بدنه فلزی و مستحکم اچ‌تی‌سی One M۸ را از آن بگیریم و در عوض پلاستیک بر تن آن بکنیم، چه اتفاقی روی می‌دهد. شاید از نظر برخی از کاربران این بدترین بلایی است که می‌توان بر سر این گوشی هوشمند و موفق بازار آورد. اما گوشی تازه‌وارد اچ‌تی‌سی One E۸ کاملا با این عقیده مخالف است. از نظر این گوشی فقط از وزن گوشی کاسته می‌شود و هیچ از والایی و ارزش موبایل کم نمی‌شود.

برای اینکه واضح‌تر حرف بزنیم، باید بگوییم اچ‌تی‌سی نسخه جدیدی از گوشی‌های خانواده One عرضه کرده است که تقریبا همان امکانات One M۸ را دارد اما بدنه‌اش از جنس پلی‌کربنات ساخته شده است.

اچ‌تی‌سی One M۸ یکی از بهترین گوشی‌های کمپانی اچ‌تی‌سی و خانواده One است که با بزرگان بازار رقابت می‌کند. البته شاید همچون دیگر پرچم‌داران مملو از انواع امکانات نباشد، اما در حد و اندازه خود بسیار عالی است و بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده می‌کند. بدنه تماما آلومینیومی دستگاه یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن است که علاوه بر دوام بیشتر، بسیار بهتر هم در دست می‌نشیند.

گوشی One E۸ نیز بهترین گزینه برای ادامه مسیر One M۸ به شمار می‌رود. این مدل با قیمت ارزان‌تر عرضه شده است و مسلما بازه گسترده‌تری از کاربران را تحت پوشش خود خواهد داشت. این گوشی تازه متولد شده، نسل سوم تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ را در خود دارد. یکی از اخبار خوب در مورد گوشی جدید این است که اچ‌تی‌سی دوربین عکاسی ناامیدکننده ۴ مگاپیکسل اولتراپیکسل را با حسگر ۱۳ مگاپیکسل جایگزین کرده است.

شاید از نظر طراحی و جنسی که در ساخت این گوشی استفاده شده است، اچ‌تی‌سی کمی کم‌کاری کرده باشد اما OneE۸ اکنون با قیمت مناسب و امکانات قابل قبول به یکی از رقبای محصولات شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، سونی و حتی اپل تبدیل شده است.

برای اینکه قیمت این محصول پایین باشد، اچ‌تی‌سی موارد دیگری نیز از آن کم کرده است. این موارد مربوط به بخش اتصالات هستند. به طور مثال، کلید پاور که در بالا قرار داشت اکنون پورت اینفرارد برای کنترل تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر را ندارد. در ضمن، این گوشی قابلیت پشتیبانی از استاندارد بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ac را ندارد. از پورت‌های میکرو یواس‌بی، MHL TV و یواس‌بی در حرکت نیز خبری نیست.

دوربین ۱۳ مگاپیکسل این گوشی نیز مشابه نسخه‌ای است که در گوشی‌های One mini ۲ و Desire ۸۱۶ شاهد آن هستیم. کیفیت عکس‌های این دوربین بسیار بهتر از آن چیزی است که دوربین ۴ مگاپیکسل اولتراپیکسل M۸ ارائه می‌کند.

طراحی و کیفیت ساخت

پانل پشتی گوشی One E۸ از جنس پلی‌کربنات ساخته شده است. گوشی‌های قبلی اچ‌تی‌سی تقریبا به طور کامل از جنس آلومینیوم ساخته شده بودند. به این دلیل باید گفت اچ‌تی‌سی در اینجا ساختارشکنی کرده است. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، جنس پلاستیکی بدنه شاید چندان قابل قبول نباشد اما E۸ در این زمینه بسیار خوب ظاهر شده است. شاید به نظر برسد بدنه سفید براق دستگاه، باعث برجا ماندن اثر انگشت می‌شود اما این مساله خیلی هم اذیت‌کننده نیست. در ضمن، این گوشی موبایل رنگ‌های مشکی و قرمز هم دارد.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

لبه‌های قاب دستگاه گرد و خمیده هستند. خمیدگی کلی بدنه نیز همچون گوشی اچ‌تی‌سی One M۷ است. ضخامت گوشی ۱۰ میلی‌متر است. این در حالی است که ضخامت بدنه One (M۸)، ۹.۴ میلی‌متر است. این ضخامت در این زمانه که همه گوشی‌ها باریک و نازک ساخته می‌شوند کمی زیاد به نظر می‌رسد. تقریبا همه هوشمندهای موجود در بازار حدود ۸ میلی‌متر ضخامت دارند.

گوشی E۸ نیز همچون M۸ قد و ارتفاع تقریبا زیادی دارد اما در دست گرفتن آن را دشوار نکرده است.

صفحه نمایش

اچ‌تی‌سی One E۸، صفحه نمایش فول اچ‌دی ۵ اینچ با فناوری IPS دارد و تراکم تصویر آن ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است. این دقیقا همان مشخصاتی است که در گوشی One M۸ نیز شاهد آن هستیم. این نمایشگر با لایه ضدخش گوریلا گلاس سه پوشیده شده است. با نگاه دقیق به نمایشگر این گوشی می‌توانید چیدمان پیکسل‌ها، اندازه آنها و الگوی RGB آنها را مشاهده کنید.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

از نظر نور و رزولوشن نیز نمایشگر E۸ دقیقا همان مشخصات M۸ را دارد. کنتراست تصویر نیز خوب و قابل قبول است و زیر نور خورشید، خوانایی متوسطی دارد.

عمر باتری

باتری ۲ هزار میلی‌آمپر ساعتی این گوشی از نوع لیتیوم پولیمر و غیر قابل تعویض است. باتری E۸ نیز دقیقا باتری موجود در One M۸ است.این باتری تا ۷۱ ساعت استفاده را پاسخ‌گو است و حتی شاید بتواند دوام بیشتری نیز داشته باشد. البته از نظر عملکرد در حوزه مکالمات ۳G ، E۸ با گوشی پیشین تفاوت‌هایی دارد. این گوشی تا ۱۰ ساعت استفاده برای وب‌گردی و ۱۱ ساعت استفاده برای پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

این میزان به طور کل عدد ۷۷ ساعت را نشان می‌دهد. به این مفهوم که می‌توانید از گوشی One E۸ به مدت سه روز استفاده کنید به این ترتیب که هر روز یک ساعت مکالمه، یک ساعت وب‌گردی و یک ساعت تماشای ویدئو داشته باشید. تازه شاید در انتها باز هم برایتان کمی باتری باقی بماند.

اندروید کیت‌کت و رابط‌کاربری Sense ۶

اچ‌تی‌سی One E۸، با جدیدترین نسخه اندروید یعنی ۴.۴.۲ KitKat و رابطه کاربری Sense ۶ عرضه شده است. این نسخه از رابط‌کاربری کیفیت بهتری دارد و کاربر از استفاده آن راضی‌تر است. اپلیکیشن‌های داخلی هرکدام رنگ متفاوتی دارند که در استاتوس‌بار نمایش داده می‌شوند. این افکت‌های رنگی همانند چیزی است که در اپل iOS ۷ شاهد آن هستیم. رابط‌کاربری Sense ۶ نیز نسخه بهبود شده رابطی است که در One M۸ شاهد آن هستیم.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

قفل صفحه نمایش نسبت به نسخه Sense ۵ تغییری نکرده است و همچنان در این صفحه، ساعت، اطلاعات آب‌وهوا و چهار کلید میان‌بر بریا اپلیکیشن‌های موردنظر کاربر وجود دارد. در این صفحه، با کشیدن انگشت به سمت بالا آخرین اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست صفحه خانه یا BlinkFeed باز خواهند شد.

بنچ‌مارک عملکرد

اچ‌تی‌سی One E۸ با پردازنده چهارهسته‌ای Krait ۴۰۰ و سرعت ۲.۵ گیگاهرتز عرضه شده است. پردازنده گرافیکی آن Adreno ۳۳۰ و تراشه آن نیز کوالکوم MSM۸۹۷۵AC اسنپ‌دراگون ۸۰۱ است. این گوشی ۲ گیگابایت رم دارد. مشخصات سخت‌افزاری One E۸ نیز دقیقا مشابه گوشی هوشمند One M۸ است. با این تفاوت که M۸ تراشه MSM۸۹۷۴AB دارد.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

تست‌های GeekBench ۳ و AnTuTu ۴ که عملکرد پردازنده به صورت کلی را نمایش می‌دهند روی این گوشی اعمال شده‌اند. تست GeekBench ۳ بیشتر برای عملکرد پردازنده است و AnTuTu ۴ نیز بنچ‌مارک ترکیبی برای تست پردازنده، پردازنده گرافیکی و عملکرد حافظه است.

اچ‌تی‌سی One E۸ در زمینه همه تست‌ها نتایج مشابه M۸ دارد.

HTC Zoe

اچ‌تی‌سی Zoe، یک مینی شبکه اجتماعی است که کاربران در آن عکس و ویدئو با هم به اشتراک می‌گذارند. یکی از بهترین مزیت‌های این قابلیت این است که به طور خودکار برای هر آلبوم ویدئویی ساخته می‌شود.

رابط‌کاربری HTC Sense ۶ قابلیت Zoe را به عنوان یک اپلیکیشن چند رسانه‌ای در خود دارد که برای استفاده از آن باید در اکانت HTC خود ثبت‌نام کنید تا بتوانید آن را باز کنید. سپس عکس‌ها و ویدئوها به صورت خودکار در Zoe جمع‌آوری می‌شوند.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

ساخت ویدئوهای Zoe بسیار آسان است. شما به سادگی عکس‌هایی که دوست دارید را در کنار یکدیگر می‌چینید. انواع تم و صوت و موسیقی نیز برای زیبایی بیشتر ویدئوهای موردنظر شما وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. پس از اعمال همه تغییرات موردنظر، می‌توانید ویدئوهای Zoe را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در ساخت ویدئوهای Zoe می‌توانید از همکاری دوستان خود نیز بهره بگیرید. می‌توانید از طریق اینترنت مدیاهای موردنظر خود را در یک ویدئوی Zoe استفاده کنید. البته این را باید بدانید که این اپلیکیشن در همه مناطق کار نمی‌کند.

کیفیت صدا

گوشی هوشمند One E۸ از نظر کیفیت صدا بسیار خوب ظاهر شده است. صدا با وضوح خوبی پخش می‌شود و میزان بلندی آن نیز خوب است. این گوشی یکی از بهترین کیفیت صداها را در میان دیگر گوشی‌های هوشمند دارد.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

دوربین اولتراپیکسل نیست

گوشی موبایل اچ‌تی‌سی One E۸، فناوری اولتراپیکسل اچ‌تی‌سی را در خود ندارد و در عوض با دوربین ۱۳ مگاپیکسل با فلاش LED یگانه عرضه شده است. این حسگر، نسبت تصویر ۴:۳ دارد. نسخه‌های قبلی همه نسبت تصویرهای ۱۶:۹ داشتند. رزولوشن عکس‌های این گوشی ۴۲۲۴×۳۱۳۶ پیکسل است؛ یعنی درست سه برابر وضوحی که در گوشی اچ‌تی‌سی One M۸ اهد آن بوده‌ایم.
دیافراگم دوربین f/2.2 است یعنی تصاویر نسبت به حسگر One M8 عرض کمتری دارند.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p

گوشی موبایل اچ‌تی‌سی One E۸، با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. همچنین می‌تواند با کیفیت فول اچ‌دی و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و کیفیت ۷۲۰p نیز فلیم‌برداری کند. دوربین جلوی این گوشی نیز قابلین فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p را دارد.

ویدئوهای ۱۰۸۰p به صورت پیش‌فرض با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌شوند و نرخ بیت آنها نیز زیر ۲۰ مگاپیکسل در ثانیه است. نرخ فریم دستگاه نیز ۳۰ فریم در ثانیه در طول فیلم‌برداری است. نرخ بیت صدا نیز حداکثر ۱۹۲ کیلوبایت در ثانیه است که به صورت دوکاناله عرضه می‌شود و سمپلینگ ۴۸ کیلوهرتز دارد.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

۶۰ فریم در ثانیه نیز نرخ بیت ۲۰ فریم در ثانیه و صدای دوکاناله ۱۹۲ کیلوبایت در ثانیه دارد. در این حالت، میدان دید عریض‌تر کمک می‌کند تا در کادر خود تصویر بیشتری داشته باشید اما جزئیات چندان کامل ثبت نمی‌شوند. در ضمن، ته‌مایه زردرنگی هم در تصاویر مشاهده می‌شود. در حالت ۶۰ فریم در ثانیه، می‌توانید کیفیت و وضوح بهتری از حالت ۳۰ فریم در ثانیه داشته باشید.
در حالت ضبط صحنه آهسته با کیفیت 720p نیز کیفیت و وضوح عکس‌ها ضعیف هستند.

کلام آخر

خانواده HTC One یک ویژگی بارز دارند و آن طراحی بسیار زیبا و جنس عالی بدنه گوشی‌هایشان است. به طور مثال، گوشی هوشمند M8 به دلیل بدنه آلومینیومی خود مورد توجه بسیاری از کاربران است. اما One E8 در این حوزه ساختارشکنی کرده است و با بدنه کاملا پلاستیکی وارد بازار شده است. جنس بدنه از پلی‌کربنات است که موجب سبک‌تر شدن وزن دستگاه شده است. اما همه می‌دانیم که دوام و استحکام پلی‌کربنات به پای آلومینیوم نمی‌رسد.

HTC One E8، نسخه جدید خانواده One

گوشی جدید E۸ به بردار بزرگ‌تر خود یعنی M۸ شباهت بسیاری دارد. اما همچنان M۸ در مقایسه و رقابت با دیگر پرچم‌داران بازار همانند سونی اکسپریا Z۲ در صدر توجه‌ها قرار دارد. تنها رقیب M۸ از نظر طراحی همین گوشی اکسپریا Z۲ سونی است.

گوشی One E۸ اچ‌تی‌سی با اینکه شباهت‌های بسیاری به M۸ دارد اما تفاوت‌هایی نیز دارد. از جمله باید گفت گوشی M۸ نسخه‌های مینی و دوسیم‌کارته نیز دارد که E۸ از آنها بی‌بهره است. در ضمن یک‌سری اتصالات و پورت‌ها که در گوشی M۸ می‌بینیم در این گوشی وجود ندارد. اما کاربرانی که نسخه ارزان‌تر و مشابه M۸ می‌خواهند می‌توانند گوشی هوشمند E۸ را انتخاب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط آیفون 5s

    • asad

      من یک گوشی hct one به قیمت 1500000 گرفتم یک بار از دستم افتاد و سیم کارت را نمیخواند. کل تعمیرگاه های مشهد رو سر زدم گفتن از دست ما کاری ساخته نیست.از طریق نمایندگی به تهران فرستادم اونجا هم گفته یه قطعه داره که از تابوان باید بگیریم.
      تمام تعمیرگاه های مشهد نظرشون این بود که htc سخت تعمیر است.
      دیگه پشت دستمو داغ کردم که htc بگیرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج