جاباما
۱۴۰۵۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فعالیت جدی جامعه روحانیت مبارز کلید خورد

کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز که مصباحی مقدم از تشکیل آن با دو کارگروه انتخاباتی مجلس خبرگان و مجلس دهم خبر داده است، با عضویت ۸ نفر از اعضای جامعه روحانیت مبارز تشکیل خواهد شد.

خبرآنلاین: کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز که مصباحی مقدم از تشکیل آن با دو کارگروه انتخاباتی مجلس خبرگان و مجلس دهم خبر داده است، با عضویت ۸ نفر از اعضای جامعه روحانیت مبارز تشکیل خواهد شد.

در این کمیته سیاسی حجج اسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، سیدرضا تقوی،‌ عبدالحسین معزی ، غلامرضا مصباحی‌مقدم و مصطفی پورمحمدی حضور دارند. از سه عضو دیگر خبری در رسانه ها منتشر نشده است.

ناظران سیاسی معتقدند همزمان با فعال شدن جریانات و چهره های اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دهم و نیز مجلس خبرگان، اقدامات جدی در جریان اصولگرا در حال شکل گرفتن است.

جامعه وحانیت مبارز و جامعه مدرسین به عنوان دو محور اصلی جریان اصولگرا رایزنی هایی را برای وحدت دوباره اصولگرایان آغاز کرده اند و انتظار می رود در هفته های آتی این اقدامات حال و هوای تازه ای بیابد.

تشکیل دفتر سیاسی جامعه روحانیت سیگنالی است که این جریان دیرپای سیاسی برای هم جبهه ای های خود از یک طرف و برای اصلاح طلبان از سوی دیگر ارسال کرده است .

اصولگرایان در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و پیش از آن تا حدودی در انتخابات مجلس نهم دچار تشتت شدند و در نتیجه در خرداد ۱۳۹۲ نتوانستند به کاندیدایی واحد برسند. در سال ۱۳۸۴ نیز وحدت اصولگرایان دچار آسیب شد .

به نظر می رسد جامعه روحانیت مبارز قصد دارد با ورود پررنگ تر به عرصه و با تشکیل دفتر سیاسی، آب رفته را به جوی بازگرداند و انشقاق نسبی اصولگرایان را ترمیم کند. از سویی احتمال می رود جامعه مدرسین نیز که نگاه وحدت گرایانه اصولگرایان را طلب می کند فعالیتهایی را در این زمینه کلید بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج