۱۴۰۹۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خلعتبری: از دعوتم خوشحالم

فدراسیون فوتبال از محمدرضا خلعتبری خواسته مدارکش را تحویل سفارت پرتغال بدهد.

خبر آنلاین: بعد از مصاحبه اين مهاجم پيرامون كيفيت ضعيف دو بازي ايران مقابل نيجريه و بوسني به نظر مي‌رسيد مورد غضب كارلوس كروش قرار بگيرد، به همين بهانه سر صحبت را با خلعتبري باز كرديم و بحث به سپاهان و حتي خدمت سربازي او كشيده شد، بخوانيد:

* فكر مي‌كردي به تيم ملي دعوت شوي؟

هنوز كه دعوت نشده‌ام.

* مگر مداركت را نخواسته‌اند؟

هميشه از ۳۵ تا ۴۰ بازيكن مدرك مي‌گيرند و ۲۵، ۲۶ نفر را دعوت مي‌كنند.

* به نظرت كارلوس كروش مصاحبه‌ات را خوانده؟

نمي‌دانم! كدام مصاحبه را مي‌گوييد؟

* اينكه اگر مربي ديگري هم بود، در جام جهاني همين نتايج يا حتي نتيجه بهتري مي‌گرفتيم.

من قبل از جام جهاني يعني زماني كه در اردو بودم، عرض كردم سخت‌ترين حريف تيم ايران، بوسني است و همان شد. يادم هست زمان سرمربيگري افشين قطبي، بوسني را ۲ بر يك برديم در حالي كه بايد ۶ بر ۲ مي‌باختيم. در مصاحبه‌ام گفتم قبلاً هم در جام‌هاي جهاني يك امتياز و يك مرتبه ۳ امتياز گرفتيم و حذف شديم. از شيوه بازي تيم ملي برابر آرژانتين نيز به شدت تعريف كردم. اين ديدگاه فني من است و فكر نمي‌كنم باعث رنجش كسي شده باشد.

* از اينكه فعلاً در ليست تيم ملي قرار داري، خوشحالي يا با توجه به نرفتنت به جام جهاني هنوز مأيوس هستي؟

هر بازيكني دوست دارد جزو نفرات تيم ملي كشور خودش باشد. من هم خوشحالم اما بابت از دست دادن جام جهاني ناراحتي در دلم مانده چون اعضاي خانواده‌ام خيلي رنج كشيدند و نمي‌توانم آن روزها و اشك‌هاي مادرم را فراموش كنم؛ ضمن اينكه مي‌دانم فوتبال همين است و بايد با آن كنار آمد. مثل زندگي كه همه مي‌دانند يك روز مي‌روند و نمي‌توانند اين حقيقت را كتمان كنند.

* احتمال مي‌دهي باز در تمام اردوها باشي و قبل از شروع جام ملت‌ها خط بخوري؟

بله! هر احتمالي وجود دارد. در نهايت من به عنوان يك ايراني خواستار موفقيت تيم ملي و نام كشورم هستم. اگر در تيم باشم، با جان و دل تلاش مي‌كنم مؤثر باشم و اگر خط خوردم، برايشان آرزوي موفقيت مي‌كنم. مهمترين تورنمنت براي تمام بازيكنان دنيا، جام جهاني است، من اين رويداد را از دست دادم و فكر نمي‌كنم اتفاقات ديگر فوتبال برايم تلخي نرفتن به جام جهاني را داشته باشد.

* شنيده‌اي رحمتي و عقيلي همچنان مورد غضب كروش هستند؟

هنوز كه ليست مشخص نيست ولي اميدوارم اين دو بازيكن شايسته نيز به تيم ملي دعوت شوند و در اين زمينه شخص كارلوس كروش تصميم‌گيرنده است.

* اوضاع و احوال سپاهان با حضور حسين فركي چطور شده؟

شخصيت آقاي فركي براي همه اهالي فوتبال مشخص است. من قبلاً با حسين‌آقا در تيمي كار نكرده بودم ولي در همين مدت به ايشان علاقه‌مند شده‌ام چون انساني باشخصيت و محترم و يك مربي فوق‌العاده متعهد و منظم هستند و البته بايد يادي كنم از زلاتكو كرانچار كه ايشان نيز يك جنتلمن هستند و قابل احترام.

* مي‌تواني اين دو مربي وطني و خارجي را با يكديگر مقايسه كني؟

انصافاً شباهت‌هاي زيادي دارند. در كار فني فرق‌شان در اين است كه مستر كرانچار هر روز برنامه تمرين و كار را به ما مي‌گفت اما حسين‌آقا برنامه ۲ هفته ديگرمان را نيز مي‌گويد. مثلاً از هفته قبل مي‌دانستيم چهارشنبه در زمين هماي تهران تمرين داريم. راستي يك سؤال؛ اسم بازيكناني كه مي‌گويند كارت معافيت‌شان مشكل دارد، اعلام شد؟

* نه! خود شما كه سربازي رفته‌اي؟

بله! شاهد هم دارم (خنده).

* حتماً يك نفرشان شهاب گردان است!

اصل كاري كه شهاب است. من با شهاب، مهدي خيري، علي حقدوست و چند نفر ديگر در پادگان ثامن مشهد آموزش رفتيم و به قدري تابلوبازي درآورديم كه تمام درجه‌داران پادگان ما را به خاطر دارند و شهادت مي‌دهند كه رفته‌ايم آموزشي، پست هم داده‌ايم، خراب‌كاري هم كرده‌ايم (خنده).

* چه‌كار كرديد؟

لباس تك‌سايز بين همه تقسيم كردند. من ريزنقش هستم و شهاب ماشاءا... درشت. لباس‌ها را پوشيديم، آستين پيراهن و پاچه شلوار من نيم‌متر بلند بود و آستين شهاب روي آرنج و پاچه شلوارش دم زانوهايش بود، يعني هركسي در پادگان ما را كنار هم مي‌ديد، ‌از سرش دود بلند مي‌شد و مي‌خنديد. رفتيم سر صف كه آموزش ببينيم. ارشد درجه‌دار گفت به چپ‌چپ، ۳ نفرمان راه افتاديم سمت راست، ۲ نفر هم داشتند به سمت عقب حركت مي‌كردند. بنده خدا ارشدمان قاطي كرده بود و از گروهان بيرون‌مان كرد. گفتند برويد صندلي‌ها را از زيرزمين ببريد طبقه اول بعد از ظهر جلسه است. ما هم صندلي‌ها را برديم طبقه دوم! خلاصه به قدري سوتي داده‌ايم كه هيچ‌كس ما را در آن پادگان فراموش نمي‌كند و فكر كنم هنوز هم دارند خاطرات ما را براي سربازهاي جديد تعريف مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج