۱۴۰۹۶
۵۹۱۱
۵۹۱۱
پ

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

همه ما سعی بر آن داریم که با ثبت نام در مدارس بهتر و کلاس های مختلف تقویتی، هوش و استعداد تحصیلی فرزندانمان را تا حد امکان بالا ببریم، اما در این میان هستند افرادی که استعدادهای خدادادی برای تحصیل داشته اند، به طوری که در سنین پایین به دانشگاه های بزرگ کشور و جهان راه یافته و با عنوان پروفسور و استاد در آنها مشغول به کار شده اند.

برترین ها به نقل از روزنامه آسیا : جامعه امروزی به تحصیل اهمیت بسیاری می دهد و همه ما سعی بر آن داریم که با ثبت نام در مدارس بهتر و کلاس های مختلف تقویتی، هوش و استعداد تحصیلی فرزندانمان را تا حد امکان بالا ببریم، اما در این میان هستند افرادی که استعدادهای خدادادی برای تحصیل داشته اند، به طوری که در سنین پایین به دانشگاه های بزرگ کشور و جهان راه یافته و با عنوان پروفسور و استاد در آنها مشغول به کار شده اند. همه این اعجوبه ها، نبوغ خود را از کودکی و سنین خیلی پایین به نمایش گذاشته و اطرافیان را حیرت زده کرده اند.

زینپ تون (Zeynep Ton) استاد برجسته

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

زینپ تون چندی پیش به عنوان یکی از ۴۰ استاد برتر دانشگاه هاروارد برگزیده شد. او در سال ۱۹۹۲ بورسیه تحصیلی در دانشگاه پنسیلوانیا را به دلیل موقیت در رشته والیبال اخذ کرد و برای تحصیل در رشته مهندسی صنعت وارد دانشگاه شد. سپس او مدرک دکترای خود را در رشته بازرگانری از این دانشگاه گرفت.

زینپ تون در ۳۶ سالگی با این موفقیت حرفه ای که کسب کرد، در زمره برترین اساتید هاروارد قرار گرفت و باعث افتخار کشورش، ترکیه شد. او پس از مدرک دکترا شروع به تدریس در رشته مدیریت زنجیر تولید و هماهنگ سازی کرد و سال گذشته توسط دانشجویان به عنوان استاد نمونه انتخاب شد. یک سال پس از این موفقیت بود که نشریه علمی آموزشی دانشگاه در آمریکا او را در زمره ۴۰ استاد برتر و جوان دانگشاه هاروارد قرار داد.

تد کزینسکی (Ted Kaczynaski)

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

تئو دورجان (تد) کزینسکی متولد ماه می سال ۱۹۴۲ است. او معروف به یونا بامبر (بمب گذار دانشگاه و فرودگاه) و یک ریاضیدان و منتقد اجتماعی آمریکایی است که با بمب گذاری خود موجب مرگ ۳ نفر و مرجوح شدن ۲۳ نفر و البته زندانی شدن خود شد. کزینسکی در شیکاگو به دنیا آمد و از کودکی نابغه بود. او در ۱۶ سالگی به دانشگاه رفت و در ۲۵ سالگی با مدرک دکترای ریاضیات در دانشگاه کالیفرنیا به تدریس پرداخت.

او در سال ۱۹۷۱ به یک اتاقک بدون آب و برق در مونتانا رفت تا خود را به خودکفایی کامل برساند. در همان زمان شروع به ساختن بمب های دستی پیشرفته کرد و از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵ شانزده بمب در چندین دانشگاه و فرودگاه کار گذاشت. او پس از دستگیرشدن در دادگاه گفت هدفش از این کار جلب توجه مردم و تاکید بر از بین رفتن تدریجی آزادی انسان از طریق تکنولوژی های مدرن بوده است. او سرانجام به حبس ابد بدون تخفیف محکوم شد.

نوام الکیس (Noam Elkies) برنده مدال طلای المپیاد

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

نوام الکیس متولد آگوست ۱۹۶۶، ریاضیدان آمریکایی و استاد شطرنج است. او در ۱۴ سالگی مدال طلای المپیاد بین المللی ریاضیات را با نمره کامل اخذ کرد و در آن زمان جوان ترین بنده مدال طلا در المپیاد بود. او در ۱۲ سالگی دیپلم گرفت و وارد دانشگاه کلمبیا شد و وقتی ۱۶ سال و ۴ ماهه بود در مسابقات پوتنام شرکت کرد.

نوام در ۱۸ سالگی به عنوان دانشجوی ممتاز با مدرک کارشناسی ریاضیات و موسیقی فارغ اتحصیل شد و در ۲۰ سالگی مدرک دکترا را از دانشگاه هاروارد گرفت. الکیس در سال ۱۹۹۰ در دانشگاه هاروارد دستیار شد و در سال ۱۹۹۳ یعنی در ۲۶ سالگی یک پروفسور تمام عیار شد. او به لدیل دانش برجسته اش در زمینه ارتباط بین ریاضیات و موسقی شهرت دارد.

اریک دیمین Erik Demaine (نابغه ای در عصر کامپیوتر)

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

اریک، دیمین متولد فوریه سال ۱۹۸۱، استاد علوم کامپیوتری دانشکده فنی دانشگاه ماساچوست است. او در هالیناکس کانادا به دنیا آمد و در کودکی به دلیل وضعیت حرفه پدر و مادرش که هنرمند و مجسمه سا زبودند، دائم در سفر بود. اریک یک نابغه بود. او در خانه درس خواند و در ۱۲ سالگی وارد دانشگاه دالهوسی در کانادا شد. وقتی تنها ۱۴ داشت مدرک لیسانس و در ۲۰ سالگی مدرک دکترا گرفت.

او مدتی در زمینه طراحی کامپیوتر تحقیق کرد و مدال طلای دانگشاه واترلو را از سان خود کرد. سپس در سال ۲۰۰۳ جایزه دکترای NSERC را به دلیل ارائه بهترین تز دکترا و تحقیقات در کانادا اخذ کرد. اریک در ۲۰ سالگی به هیئت علمی دانشکده MIT پیوست و جوان ترین پروفسور تاریخ دانشکده فنی ماساچوست شد. او هم اکنون علاوه بر تدریس در دانشگاه، عضو تئوری گروه کامپیوتری در آزمایشگاه علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی دانشگاه MIT است.

مایکل کیون کرنی (Michael Kearney) اعجوبه ای در دنیای نوابغ

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

مایکل کرنی متولد ژانویه ۱۹۸۴ در هونولولو در هاوایی، یکی از اعجوبه های نبوغ دنیا است که از ۱۷ سالگی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به طور پراکنده تدریس در دانشکده را آغاز کرد. مایکل در کودکی بچه ای بیش فعال بود و در خانه توسط مادر دورگه آمریکایی ژاپنی اش آموزش تحصیلی می دید. خواهر کوچک تر او مگان هم یک کودک نابغه است.

وقتی مایکل ۴ سال داشت مورد آزمون پیشرفته ریاضی قرار گرفت و با اینکه برای آن امتحان، درسی نگرفته بود، نمره کامل را اخذ کرد. سپس در دبیرستان کالیفرنیا ثبت نام کرد و یک سال بعد در ۶ سالگی دیپلم گرفت. در ۸ سالگی در کالج سانتاروزا پذیرفته شد و در ۱۰ سالگی نام او به عنوان کم سن ترین دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه با مدرک کارشناسی مردم شناسی ثبت شد. مایکل در ۱۴ سالگی از دانشگاه مدیل تسنی در رشته بیوشیمی فارغ التحصیل شد. او مدتی صاحب رکوردهای مختلفی ازجمله جوان ترین فارغ التحصیل از دانشگاه در دنیا بود که مدتی بعد تاتا گات تولسی این عنوان را تصاحب کرد. او در دانشگاه های واندر بیلت و تسنی تدریس کرده است و وقتی ۱۷ سال داشت، دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم کامپیوتری اخذ کرد.

تاتاگات اواتار تولسی (Tathagat Avatar Tulsi) کودک نابغه

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

تاتاگات اواتار تولسی متولد ۹ سپتامبر ۱۹۸۷ یک فیزیکدان هندی است که از کودکی به عنوان کودک نابغه در جهان شناخته شده بود. او در ۹ سالگی دبیرسان را به پایان رساند و در ۱۰ سالگی لیسانس گرفت. در ۱۲ سالگی موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس از دانشگاه علوم پانتا شد. تاتاگات تولسی در آگوست سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه علوم هند شد. او در آن زمان ۲۱ سال داشت. در جولای ۲۰۱۰ سمت استادی و استادیاری قراردادی دانشگاه IIT بمبئی به او پیشنهاد شد و در حال حاضر به این شغل دانشگاهی مشغول است.

کالین مک لارن (Colin Mclaren) قدیمی ترین استاد جهان

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

قدیمی ترین استاد جوان که در تاریخ به ثبت رسیده، کالین مک لارن متولد فوریه ۱۶۹۸ (مرگ ۱۷۴۶) است که یک ریاضیدان اسکاتلندی بود. او در کودکی از پدر و مادر یتیم شد و تحت حمایت و سرپرستی عموی خود درآمد. مک لارین در ۱۱ سالگی وارد دانشگاه گلدسکو شد و سه سال بعد با ارائه تزی با موضوع نیروی جاذبه، از این رشته فارغ التحصیل شد. او تا ۱۹ سالگی در گلدسکو به تحصیل الهیات پرداخت و در همین سن در کالج ماریشال دانشگاه برولین و پس از یک آزمون رقابتی ۱۰ روزه به عنوان استاد ریاضیات منصوب شدو سالیان سال رکورد دار جوان ترین استاد دانشگاه تاریخ بود.

او در تعطیلات سال های ۱۷۱۹ و ۱۷۲۱ به لندن رفت و نزد استادان برجسته ای ازجمله اسحاق نیوتو شاگردی کرد و بدین ترتیب در هیئت سلطنتی علمی آن زمان پذیرفته شد. مک لارین در تمام طول عمر در کنار تدریس به تحصیل علم نیز پرداخت. او در سال ۱۷۳۳ با آنه استوارت ازدواج کرد و صاحب ۷ فرزند شد. مک لارن در یکی از سفرها علمی خود به جنوب کشور، از اسب افتاد و دچار شکستگی، سرماخوردگی و افسردگی شد. همین عارضه مدتی بعد به ذات الریه انجامید و باعث مرگ وی شد.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جوانترین پروفسورهای دنیا + عکس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج