جاباما
۱۴۱۱۱
۱ نظر
۵۰۳۹
۱ نظر
۵۰۳۹
پ

جنجال تازه علیه ایران با نمایش فیلمی از لیبی

به دنبال موج جدید جنگ روانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با پخش فیلمی تحت عنوان "کشف ماسک های شیمیایی ایران در انبار های معمر قذافی" پوچی ادعاهای قبلی غرب و حقانیت جمهوری اسلامی ایران ثابت شد.

به دنبال موج جدید جنگ روانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با پخش فیلمی تحت عنوان "کشف ماسک های شیمیایی ایران در انبار های معمر قذافی" پوچی ادعاهای قبلی غرب و حقانیت جمهوری اسلامی ایران ثابت شد.

یک مقام آگاه در وزارت دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های شیمیایی به منظور دفاع از جان شهروندان خود در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن اقدام به تولید انواع تجهیزات ضد شیمیایی از جمله ماسک ضد شیمیایی نمودکه با توجه به کیفیت بالای این تجهیزات بسیاری کشورهای جهان متقاضی خرید این محصولات شدند که منجر به فروش تجهیزات مذکور به آنان شد.اتفاقاً کمک به کشورهای جهان جهت مقابله با سلاح شیمیایی بر اساس ماده ۱۰ کنوانسیون شیمیایی لازم است.

وی افزود: در جریان حمله صدام به کویت و احتمال خطر حمله شیمیایی به شهروندان این کشور از سوی رژیم صدام بر اساس تقاضای مقامات کشور کویت وزارت دفاع کشورمان مقادیر زیادی از این ماسک های ضد شیمیایی را به این کشور نیز صادر کرد.

این مقام آگاه هدف از جنجال آفرینی کاذب علیه ایران را فرافکنی آنان اعلام کرد و افزود: آمریکایی ها طبق کنوانسیون شیمیایی متعهد شده بودند تا سال ۲۰۰۷ میلادی کلیه سلاح های شیمیایی خود را منهدم نمایند، ولی به بهانه های واهی ۵ سال دیگر وقت گرفتند و آخرین مهلت آنها ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۲ (۹ اردیبهشت ۱۳۹۱)است.

آمریکا با کمال وقاحت اعلام کرده است که کنوانسیون را اجراء نمی کند و بیش از ۳هزار تن از سلاح های شیمیایی خود را نگهداری خواهد کرد که این نقض صریح کنوانسیون است.

وی گفت: اتفاقاً جمهوری اسلامی ایران به خاطر این نقض کنوانسیون از آمریکا شکایت کرده و خواستار ارجاع پرونده آمریکا به مجمع عمومی و شورای امنیت شده است.(طبق ماده ۱۲ کنوانسیون شیمیایی ، کشورهای عضو کنوانسیون بایستی علیه کشوری که سلاح های شیمیایی خود را منهدم نمی کنند اقدام دسته جمعی بعمل آورند.)

این مقام آگاه تصریح کرد: نقض دیگر کنوانسیون توسط امریکا و انگلیس در عراق اتفاق افتاده است و آن این بود که این دو کشور سلاح های شیمیایی را که غربی ها به عراق داده بودند پنهانی منهدم کردند و طبق اعتراف خودشان ۶ سال بعد به سازمان کنوانسیون اعلام کردند در صورتی که می بایستی همان زمان یعنی سال ۲۰۰۳ به سازمان کنوانسیون اعلام می کردند تا مشخص شود که منشأ این سلاح ها کجا بوده است. در این رابطه نیز جمهوری اسلامی ایران به سازمان کنوانسیون شکایت کرده و خواستار تنبیه این دو کشور شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا و برخی از کشور های غربی از بزرگترین تولید کنندگان انواع سلاح های شیمیایی هستند که بسیاری از رژیم های دیکتاتور در جهان مثل رژیم صدام و رژیم صهیونیستی را به اینگونه سلاح تجهیز کرده اند .

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران مخالف استفاده از این سلاح ها بوده و خود قربانی انواع سلاح های کشتار جمعی است که آمریکا و متحدینش به صدام داده بودند و هیچگاه مواد ممنوعه طبق کنوانسیون به هیچ کشوری صادر نکرده است.

این مقام مطلع با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی موضوع هستند گفت: دستگاه های اطلاعاتی آمریکا نه تنها جایگاه قانونی برای بررسی این موضوع را ندارند بلکه خود در جایگاه متهمند و تنها مرجع رسیدگی به این موضوع سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی است تا مانع جعل اسناد قلابی که آمریکا در ایجاد آن تخصص دارد، شوند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جنجال تازه علیه ایران با نمایش فیلمی از لیبی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      دسیسه های آمریکا و غربیها علیه ایران که تمومی نداره !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج