۱۴۱۳۵۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آشنا: انگلیس پیام صریحی از ایران دریافت کرد

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به دیدار روحانی و کامرون گفت: طرف انگلیسی اگر به یادداشت‌های مذاکرات مراجعه کند متوجه می‌شود پیام‌های صریحی را از ایران دریافت کرده است.

خبرگزاری تسنیم: حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری، در خصوص بازتاب حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک اظهارداشت: فصل برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل متحد، فصل فعالیت‌های دیپلماتیک دوجانبه، چند جانبه و شرکت در محافل اختصاصی برای بیان نظرات یک کشور است.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملاقات‌های حسن روحانی بسیار فشرده بوده و نسبت به سال گذشته از جنبه تعارف و تشریفات خارج و ملاقات‌ها بسیار عملیاتی است.

وی بر همین اساس گفت: هر دو طرف در ملاقات‌ها وارد جزئیات می‌شوند و می‌دانند چه می‌خواهند، مشکلات‌شان چیست و راه‌حل‌های مشخصی برای پیشنهاد کردن دارند.

آشنا با تأکید بر اینکه به نظر می‌آید فضاسازی‌هایی که پارسال حول حضور روحانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد شده بود، امسال کاملا فروکش کرده، افزود: شناخت جهان از روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، ایران و تلاش‌های دولت در سال گذشته شناخت بسیار مثبتی است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤالی در خصوص دیدار کامرون و روحانی و اظهارات متناقض نخست‌وزیر انگلیس اظهارداشت: آنچه در جلسه ملاقات و مذاکرات اتفاق افتاده بیان صریح نظرات و اعلام آمادگی دو طرف برای همکاری‌های عمیق‌تر و وسیع‌تر در زمینه‌‌های اقتصادی و مبارزه با تروریسم بوده و تذکراتی نیز مطرح شد.

وی گفت: آقای روحانی در این دیدار تذکراتی را بیان داشت که ما متأسفانه مجاز به نقل آنها نیستیم، و الا طرف انگلیسی اگر به یادداشت‌های مذاکرات مراجعه کند متوجه می‌شود پیام‌های صریحی را از ایران دریافت کرده است.

آشنا تأکید کرد: اما آنچه کامرون در سخنرانی خود اشاره کرد، بیان خواسته‌های طولانی مدت انگلستان در منطقه است، این خواسته‌ها محقق نشده، نمی‌شود و نخواهد شد.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ادامه داد: ‌وزارت خارجه ایران نیز اطلاعیه‌ای را صادر کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در آن ذکر شد؛ دولت انگلستان در مسیری که برای عادی‌سازی روابط با ایران دنبال می‌کند باید مراقب باشد که این اظهارات هم در ایران به عنوان بخشی از اقدامات تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما قبل از دیدار پیش‌بینی رفتارهای متناقض را می‌کردید، یادآور شد: شما در هر مذاکره‌ای سناریوهای مختلف را پیش‌بینی می‌کنید و برای هر موقعیتی طراحی لازم را انجام می‌دهید.

آشنا در ادامه در خصوص رویکرد منطقه‌ای مبارزه با داعش که آقای روحانی نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل به آن اشاره کرد، گفت: ایران یک شعار و تصمیم جدی دارد و هر کشوری در منطقه که دچار تروریسم شود و از ایران درخواست کند رسما برای کمک به او، ایران در حد مقدورات کمک می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران وارد ائتلاف بین‌المللی نشده و جز درخواست‌های کشورهای مشخص اقدامی را انجام نمی‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادي

      كي اين پيامو دريافت كرد ما متوجه نشديم كامرون كه پيامشو علني تو صحن سازمان ملل داد شماها يواشكي گذاشتيد تو جيبش جوابتونو استاد عزيز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج