۱۴۱۴۳۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

اظهارنظر جدید وزیر صنعت درباره قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت‌گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان دهی تلاش کنند.

خبرگزاری مهر: محمدرضا نعمت زاده از ضرورت حمایت بیشتر از صنعت خودروسازی کشور خبر داد و گفت: طی ده سال گذشته صنعت خودرو در ایران همواره زیان ده بوده و در صورت هدف گذاری برای توسعه، این صنعت باید از زیان دهی خارج شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: انتظار وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که همگان ضرورت حمایت از خودروسازی را بیشتر درک کرده و برای افزایش توانمندی های این حوزه در زمینه توسعه و تحقیقات صنعتی همکاری کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان حوزه علم و فناوری از سوی رهبر انقلاب و هدف گذاری اجرای آن ها در صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: برای اجرای این سیاست ها، خودروسازی ها باید مورد حمایت قرار گیرند و نباید انتظار داشته باشیم این صنعت با زیان دهی مستمر و دراز مدت بتواند توسعه هم پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحقیق و طراحی در صنعت خودروسازی افزود: گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر در این زمینه پیشتاز بوده و مرکز تحقیقات و نوآوری این مجموعه از تحرک قابل قبولی در این حوزه برخوردار است؛ ضمن این که باید شرکت های خودروساز برای همکاری با طرف های خارجی و مشارکت در اجرای برنامه های مشترک با شرکت های مطرح بین المللی تلاش کنند.

نعمت زاده همچنین با اشاره به تلاش خودروسازان برای تولید محصولات خود با استاندارد یورو۴ خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه نتایج قابل قبولی حاصل شده و در حالی که هنوز سوخت یورو۴ به طور کامل در سراسر کشور وجود ندارد، تمامی خودروهای تولیدی شرکت های داخلی با این استاندارد تولید و عرضه می شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست گذاری صنعت خودرو افزود: از آن جایی که اهمیت صنعت خودروسازی را نمی توان نادیده گرفت، تلاش کرده ایم با برگزاری این جلسات زمینه هماهنگی بیشتر را برای حمایت از این صنعت فراهم کنیم.

نعمت زاده اعتلای صنعت خودرو را یکی از راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تولید روزافزون خودرو و توجه به صادرات در این بخش یکی از مهم ترین راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی همچنین خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به این صنعت شد و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان دهی تلاش کنند.

نعمت زاده در ادامه گفت: ایران اسلامی سال های بسیار دشواری را پشت سر گذاشته اما توانسته با آبرومندی خود را سربلند نگه دارد و امروز نیز این امانت به ما واگذار شده که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه با اشاره به مسائل بین المللی کشور اظهار کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به تحریم هرچه سریعتر برطرف شود تا شاهد همکاری بیشتر با شرکت های بین المللی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر زیانده است پس چرا درش را تخته نمی کنند .ماهی را هر وقت از اب بگیری تازه است اگر راست می گویند ..............................................

      پاسخ ها

      • کاربر

        افرادی از فروش خودرو تغذیه میشند که جرات ندارند درش رو بخاطر اونا تخته کنند!!!!
        ملت و مردم کیلویی چندن!!!
        یه روزی همه چی برملا میشه. خدا هم جای حقه (برترینها لطفا اجازه انتشار نظرم رو بده)

    • بدون نام

      اونا کوتاه اومدن وزیر کوتاه نمیاد می خواد بگه همه جوره از خودرو ساز حمایت میکنه

    • ایرانی

      بیش از سه دهه است همه مردم ایران در مورد صنایع و ارگانهای مادر که در انحصار دولت و یکسری آقازاده های یقه سفید است فقط میشنود که زیان ده است ولی وقتی هفته دولت و یا روز اعلام آمار میرسه فقط خبر از رشد اقتصادی و افتتاح های آنچنانی و کلنگ زنی میدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج