۱۴۱۴۹۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۱ روایت متفاوت از جنگ، امشب در تلویزیون

مطابق اعلام قبلی قرار است امشب (ساعت ۲۰) ازشبکه سوم سیما و به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی «ملکه» پخش شود.

عصر ایران: مطابق اعلام قبلی قرار است امشب (ساعت ۲۰) ازشبکه سوم سیما و به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی «ملکه» پخش شود.

«ملکه» یک روایت واقعی از روزهای پایانی جنگ ایران و عراق و بسیار هیجان انگیز است و از کلیشه های رایج در سینمای دفاع مقدس و یک جانبه نگری تا جایی که توانسته دوری کرده و از همه نظر یک فیلم دیدنی و متفاوت است. تولید این فیلم در پالایشگاهی در آبادان صورت پذیرفته و یک فیلم «واقعی» درباره جنگ به حساب می آید.

کارگردان «ملکه» محمد علی باشه آهنگر است که خود تجربه حضور در جنگ را دارد و فیلم نامه را محمد رضا گوهری نوشته و کار تصویر برداری را نیز علیرضا زرین دست انجام داده و حضور این سه در کنار هم قاب هایی از جنگ ترسیم کرده که سخت باور پذیر و بسیار متفاوت با فیلم های شعار زده است.

باشه آهنگر شعور تماشاگر را دست کم نگرفته و برای او جنگ، جنگ است با همه رنج ها و سختی های آن اما اصالت را به جنگ نمی دهد و از اصل خشونت دفاع نمی کند. کارگردانی که پیش از این هم « فرزند خاک» را ساخته بود.

بازی حمید رضا آذرنگ در این فیلم ستایش شده و میلاد کی مرام نیز یک نمایش خوب و قابل قبول را ارایه داده است اما اگر تا پایان فیلم نشانی از همایون ارشادی - بازیگر بین المللی سینمای ایران - ندیدید بدانید که تلویزیون این بخش را سانسور کرده است!

او یک نقش کوتاه را بازی می کند که در ذهن می ماند: یک افسر عراقی که قصد خود کشی دارد و... اگر سانسور نشده بود بدانید تلویزیون ایران به شعور مخاطب و اندیشه کارگردان احترام گذاشته است.

اگر از جنگ خاطره دارید و خود در صحنه بودید این فیلم را ببینید تا خاطرات تان تازه شود و به واقع نگری و پرهیز از عرفان زدگی های غیر ضرور در این فیلم درود بفرستید و اگر نبودید اما خیال می کنید قهرمانان جنگ همان مجید سوزوکی های اخراجی ها هستند یا شخصیت های بعضا اغراق شده باز هم این فیلم را ببینید تا دریابید در این سرزمین آنان که می جنگیدند نیز در نهایت آرمان صلح را دنبال می کردند و صرف کشتن نیروی دشمن هدف نبود.

محمد علی باشه آهنگر را می توان کارگردانی توصیف کرد که حاضر نیست فیلم سفارشی بسازد و ازبیان ناراستی های جنگ و خشونت نهفته در ذات هر جنگ ابایی ندارد.

فیلمسازی که دوست ندارد سرسری فیلم بسازد و اهل سینما از دکوپاژهای او به وجد می آیند. همین که کارگردان این فیلم کار خودش را می کند و از او رفتاری سر نمی زند که انگار سینمای جنگ را در انحصار خودش بداند یا در ستایش فیلم خود دیگران را سرزنش کند، انگیزه هایی است برای توصیه به تماشای این فیلم؛ یک جنگ واقعی در میان آهن و فولاد.

پس امشب «ملکه» را از دست ندهید حتی اگر اهل تماشای تلویزیون ایران نیستید یا با سینمای جنگ میانه ای ندارید و نقش کوتاه همایون ارشادی را هم ازیاد نبرید چون محکی است برای این که ببینیم تلویزیون سانسور کرده یا نه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه آقای حاتمی کیا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج