۱۴۱۶۲۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

فروش خودرو‌های گران قيمت با مدارک جعلی!

اعضاي باند ۲۵ نفره‌يي كه با مدارك جعلي خودروهاي گران قيمت را وارد كشور كرده و به فروش مي‌رسانند پس از شش ماه فعاليت از سوي كارآگاهان پليس آگاهي دستگير شدند.

روزنامه اعتماد: اعضاي باند ۲۵ نفره‌يي كه با مدارك جعلي خودروهاي گران قيمت را وارد كشور كرده و به فروش مي‌رسانند پس از شش ماه فعاليت از سوي كارآگاهان پليس آگاهي دستگير شدند.

اوايل شهريورماه امسال ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران درجريان دريافت پلاك براي خودروهاي وارداتي با مدارك جعلي قرار گرفتند. پس از مشخص شدن موضوع تيمي از كارآگاهان پليس تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند كه در تحقيقات مقدماتي مشخص شد اعضاي يك باند تبهكار با واردات خودرو به جنوب كشور اقدام به دريافت پلاك خودرو با مدارك جعلي مي‌كنند.

در ادامه با شناسايي هشت عضو اصلي اين باند ماموران اين افراد را در مخفيگاه‌شان شناسايي و دستگير كردند. با انتقال متهمان به اداره آگاهي سركرده ۳۰‌ساله باند در بازجويي‌ها در مورد شگرد واردات خودرو و دريافت پلاك با مدارك جعلي گفت: از شش‌ماه قبل به همراه تعدادي از دوستانم تصميم به واردات خودرو به صورت قاچاق گرفتيم. به همين دليل خودروها را با لنج از كشورهاي حاشيه خليج فارس به شهرهاي جنوبي كشور وارد مي‌كرديم.

بعد از ورود خودرو به كشور با موسسات كرايه اتومبيل تماس گرفته و خودرويي هم مدل ماشين وارداتي را با مدارك جعلي كرايه مي‌كرديم. پس از كرايه خودرو پلاك‌هايش را فك و به روي خودرو وارداتي در جنوب كشور نصب مي‌كرديم و آن را به تهران منتقل مي‌كرديم. هنگامي كه خودرو نمونه پيدا نمي‌كرديم شماره پلاك خودرويي همانند آن را كه در خيابان در حال تردد بود يادداشت و به جاعلي در شرق كشور مي‌داديم تا براي‌مان پلاك دوقلو جعل كند.

سركرده باند در ادامه اعترافاتش مدعي شد: پس از تهيه پلاك جعلي كارت خودرو و سند سبز را نيز جعل كرده و با انتقال خودرو به پايتخت با جعل مدارك و حتي اسناد گمركي خودرو را شماره‌گذاري كرده و سپس با آگهي روزنامه به فروش مي‌رسانديم. سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در مورد نحوه فعاليت اين باند گفت: اعضاي اين باند خودروهاي «بنز» و «بي.‌ام. و» را در شهرهاي حاشيه‌يي خليج فارس مخفي كرده و سپس با جعل مدارك به فروش مي‌رساندند.

ماموران پليس پس از يك‌ماه كار شبانه‌روزي توانستند با به دست آوردن تصاوير متهمان از دوربين‌هاي مداربسته ۲۵ عضو اين باند را شناسايي و دستگير كرده و از آنها ۲۷ دستگاه خودروي گران قيمت كشف و ضبط كنند.

وي افزود: اعضاي اين باند اقدام به جعل پلاك براي خودروهاي فرسوده و از رده خارج مي‌كردند كه در بازرسي از مخفيگاه اين افراد تعداد زيادي پلاك خودروهاي قديمي به همراه مهرهاي جعلي ادارات و سندهاي جعلي خودرو كشف و ضبط شد. محمديان ارزش هر خودرو را بين ۳۰۰ تا ۷۰۰ تومان اعلام كرد و گفت: به دنبال شناسايي ساير اعضاي باند و اقدامات ديگر متهمان هستيم چرا كه به نظر مي‌رسد اين افراد جعل‌هاي ديگري نيز انجام داده‌اند. تصميم در مورد خريداران اين‌گونه خودروها نيز بر عهده دستگاه قضايي است.

هشدار پليس در مورد خريد خودرو با چك‌هاي جعلي بانكي

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با توصيه به شهروندان در مورد خريد و فروش خودرو گفت: بهترين و مطمئن‌ترين راه خريد و فروش خودرو مراكز مجاز از جمله بنگاه‌ها هستند. بسياري از شهروندان اقدام به خريد و فروش قولنامه‌يي خودرو مي‌كنند كه در صورت بروز جرم پيگيري اين پرونده‌ها مشكل مي‌شود.

در ماه‌هاي اخير نيز تعدادي از تبهكاران از روش چك‌هاي رمز‌دار جعلي براي سرقت خودرو استفاده مي‌كنند. اين افراد پس از شناسايي خودروهاي مورد‌نظرشان با فروشنده در ساعات پاياني روز قرار گذاشته و با نوشتن قولنامه و دادن چك رمزدار جعلي خودرو را با مدارك از فروشنده تحويل مي‌گيرند سپس با جعل مدارك، خودرو را به فرد ديگري مي‌فروشند. بهتر است شهروندان قبل از گرفتن چك‌هاي رمزدار از اصالت آن باخبر شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج