۱۴۱۷۷
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

افزایش قیمت مسکن را این گونه درک کنید

گذری در میان واحدهای آماده برای فروش در نقاط مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی طی چند روز اخیر در مقایسه با روزهای ابتدایی سال ۹۰، متناسب با منطقه ای که در آن واقع شده‌اند حداقل ۱۰ و حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

گذری در میان واحدهای آماده برای فروش در نقاط مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی طی چند روز اخیر در مقایسه با روزهای ابتدایی سال ۹۰، متناسب با منطقه ای که در آن واقع شده‌اند حداقل ۱۰ و حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.


هر چند بسیاری از کارشناسان مسکن از اوایل امسال احتمال رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن در پایتخت را با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌دادند، اما یافته‌های جدید از بازار قیمت‌گذاری مسکن‌های آماده برای فروش در مقایسه با قیمت ماه‌های ابتدایی سال جاری حاکی از صعود قیمت آپارتمان‌های با متراژ ۵۰ تا ۷۰ متری است.

به گونه ای که حتی در نقاط جنوبی شهر که قیمت‌ها در مقایسه با نواحی شمالی از رشد کمتر و ثبات بیشتری برخوردار هستند در چند ماه اخیر روند رشد قیمت‌ها در نواحی شرقی و جنوبی شهر رو به صعود گذاشته است.

براساس این گزارش آمار به دست آماده از قیمت گذاری جدید آپارتمان‌های نواحی مختلف شهر نشان می‌دهد که قیمت هر متر مربع واحد مسکونی حداقل ۱۰ درصد رشد داشته‌ است.

واحدی ۵۴ متری در حوالی پیروزی در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یعنی متر مربعی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود در حالی که در چند روز اخیر در همین منطقه با متراژی مشابه این واحد متری یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین در نواحی نیروی هوایی واحد مسکونی ۵۲ متری با قیمتی برابر با هر متر مربع دو میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است در حالی كه در همین منطقه در ۲۳ فروردین ماه سال‌جاری قیمت آپارتماني مشابه با آن تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.

شریعتی،اشرفی اصفهانی، میدان هروی و تهرانپارس هم از دیگر مناطق شهر تهران هستند که به صورت میانگین بیش از ۱۵ درصد رشد قیمتی داشته‌اند.

به عنوان مثال در میدان هروی واحدی ۷۰ متری در سومین روز سال جاری متری دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده بود این در حالی است که واحدی با متراژ برابر در همین منطقه در سومین روز از ماه آذر (۸ ماه بعد) با قیمت هر متر نزدیک به ۴ میلیون تومان در ردیف قیمت‌های معمولی این منطقه قرار گرفته است.

در این راستا برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند که روند قیمتی بازار مسکن به گونه‌ای پیش خواهد رفت که از نرخ تورم سبقت بگیرد، اما در مقابل عده‌ای نیز این نظریه را مردود اعلام می‌کنند.


افزایش قیمت مسکن را این گونه درک کنید
منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

افزایش قیمت مسکن را این گونه درک کنید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج