۱۴۲۸۵۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

استاندار تهران عنوان کرد:

نیمی از صنوف استان تهران فاقد مجوز هستند

استاندار تهران گفت: دغدغه اصلی من ساماندهی صنایع استان تهران است چراکه در این استان ده‌ها هزار صنعت وجود دارد، همچنین ۴۰۰ هزار صنف تولیدی، صنعتی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارد که بالغ بر نیمی از آنها فاقد مجوز و آلاینده هستند.

خبرگزاری مهر: سید حسین هاشمی شب گذشته در برنامه زنده "شب آفتابی" شبکه پنجم سیما ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله به تشریح و تبیین برنامه های اتی استانداری تهران پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای آغاز فعالیت در استانداری، تهران را به دو بخش تقسیم کردیم، یکی تهران بسیار زیبا و قابل مقایسه با تمام دنیا و دیگری تهران فقیر و عقب افتاده که در شان پایتخت کشور نیست و باید اصلاح شود که در این راستا طی یکسال گذشته اقداماتی در چندین حوزه صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: در اولین گام سعی کردیم هویت تهران و شهرستانهای تابعه را به مردم بشناسانیم که به همین منظور با همکاری شبکه پنج سیما هر هفته توامندیهای اقتصادی، گردشگری، صنعتی، فرصتهای سرمایه گذاری و... یک شهرستان معرفی شد تا مردم اطلاعات بیشتری از این مناطق کسب کرده و برای سرمایه گذاری ترغیب شوند.

توسعه همه جانبه استان تهران؛ هدف اصلی استانداری است

وی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خصوصی عنوان کرد: برای تحقق این مساله بر اساس برنامه پنجم توسعه مرکز جذب و حمایت از سرمایه گذار طی هفته دولت در استان تهران راه اندازی شد که با بهره گیری از پنجره واحد، مسیر سرمایه گذاری را بدرستی هدایت کنیم و سرمایه گذاران سردرگم نشوند که تاکنون نیز روند اقدامات مثبت بوده است.

هاشمی توسعه استان را هدف اصلی استانداری برشمرد و گفت: ازآنجاکه ایجاد صنایع جدید (به جز صنایع غذایی، گردشگری و هایتک که آلایندگی ندارند) در شعاع 120 کیلومتری تهران ممنوع است، باید توجهمان را در نحوه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی معطوف کرده تا ببینیم چگونه می توان بهره وری بهتری از توانمندی سرمایه گذاران داشت و چه مکانیزمی به کار گرفت که سریعتر به این هدف دست یابیم.

نیمی از 400 هزار صنف موجود در استان تهران فاقد مجوز هستند

این مسئول اعلام کرد: دغدغه اصلی من ساماندهی صنایع استان تهران است چراکه در این استان ده‌ها هزار صنعت وجود دارد، همچنین 400 هزار صنف تولیدی، صنعتی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارد که بالغ بر نیمی از آنها فاقد مجوز هستند، حتی تعداد شاغلین برخی از این واحدهای صنفی تولید و صنعتی از واحدهای صنعتی که به عنوان صنایع متوسط مجوز می گیرند، بیشتر است در صورتی که صنف تعریف خاص خود را دارد.

وی افزود: این واحدهای صنفی به دلیل نبود مجوز صنعتی در تهران، مجوز صنف اخذ کرده اما صنعتی عمل می کنند و این مساله دغدغه جدی ما است، بسیاری از این واحدهای مذکور عمر بالای 15 تا 20 دارند و تجهیزاتشان فرسوده شده است لذا تلاش داریم تا این صنوف را در قالب شهرکهای صنعتی چدید از پراکندگی و بی سامانی نجات دهیم.

100 واحد آلاینده زیست محیطی اخطاریه می گیرند

استاندار تهران متذکر شد: به دلیل آلایندگی زیست محیطی تعدادی از این واحدها طی هماهنگیهای صورت گرفته با مسئولین محیط زیست، مقر شده که به حداقل 100 مورد شناسایی شده اخطار جدی دادده شده و در صورت عدم توجه، تعطیل شوند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چه میزان از این برنامه ها تا پایان حضور چهار ساله شما در استانداری تهران محقق می شود، گفت: انچه که ما در استانداری علاقمند بها نجام آن هستیم در وهله نخت ساماندهی حوزه صنعت، معدن و صنوف تهران است که به معضلی جدی برای استان مبدل شده و تهران را محاصره کرده است لذا جابجایی، ساماندهی و تمرکز اینها در شهرکهای صنعتی تعریف شده، امری ضروری است.

واحدهای آلاینده حاشیه رودخانه جاجرود تعیین تکلیف می شوند

این مسئول خاطرنشان کرد: چند صد واحد غیرمجاز آبکاری و... در حاشیه رودخانه جاجرود هستند که نمی توان آنها را بلاتکلیف رها کرد، باید تعیین تکلیف شوند چراکه در مسیر رودخانه قرار داشته و موجب آلودگی آبی که به سدها می رود و شرب تهران را تامین می کند، می شوند که در این رابطه تاکنون چندین شهرک صنعتی تعریف شده و در دست احداث است.

نماینده عالی دولت در استان تهران اظهار داشت: همین که بتوانیم 400 هزار صنف موجود را ساماندهی کرده و از وضعیت بسیار نگران کننده فعلی خارج سازیم و به یک وضع قابل قوبل برسانیم، کمک شایانی به حوزه سرمایه گذاری، تولید، محیط زیست و آینده استان خواهد شد اما این مساله یک بخش از برنامه های ما است چراکه استانداری علاوه بر بهبود وضع فعلی که کار بسیار سنگینی است، به دنبال حرکت به جلو و استقرار صنایع سبز و غیر آلاینده نظیر هایتک، گردشگری و صنایع غذایی نیز هست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج