۱۴۳۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

معاون گردشگری استان تهران می گوید گول «شاد»ها را نخورید

تورهای دی جی دار و شاد در مرنجاب ممنوع

داستان کویر زیبای مرنجاب به پایان نمی رسد. درست بعد از اینکه بسیاری از تورهای گردشگری از ورود به مرنجاب منع شدند معاون گردشگری استان تهران بار دیگر برای تورهایی که دی جی دارند خط و نشان کشید و تصریح کرد تمام تورهای کویر مرنجاب کنترل می شوند.

داستان کویر زیبای مرنجاب به پایان نمی رسد. درست بعد از اینکه بسیاری از تورهای گردشگری از ورود به مرنجاب منع شدند معاون گردشگری استان تهران بار دیگر برای تورهایی که دی جی دارند خط و نشان کشید و تصریح کرد تمام تورهای کویر مرنجاب کنترل می شوند.

این سخنان فریدون محمدی، معاونت گردشگری استان، از حد سخن و اظهارنظر فراتر رفته و عملیاتی شده است زیرا محمدی از نامه نگاری با کلیه تورها خبر داده تا نسبت به برگزاری تورهای یک روزه در کویر مرنجاب دقت بیشتری داشته باشند چراکه به گفته او «عده ای سودجو از فرصت کویر برای برگزاری تورهای غیرمجاز اقدام می کنند».

وی در گفت و گو با فارس افزود: «اکثر تورهایی که با عنوان «شاد شاد» یا «همراه با دی جی» تبلیغ می شوند جزء همین تورهای غیرمجاز هستند که عمدتا به مقصد کویر مرنجاب در آران و بیدگل انجام می شوند».

تورهای دی جی دار و شاد در مرنجاب ممنوع

البته محمدی از مشکل موجودبر سر راه برخورد با این تورها هم خبر داده است. به گفته او «بسیاری از این تورها عمدتا هیچ موسسه ای ندارند و فقط با یک شماره تلفن هست که قرار شده به پلیس نظارت بر اماکن معرفی شوند». در ادامه معاون گردشگری از انجمن صنفی راهنمایان تور خواست تورهای گردشگری به مقصد کویر مرنجاب را از همان مبدا کنترل کنند. او تاکید کرد: «تورهایی مجوز حضور در کویر مرنجاب را دارند که از آژانس معتبری باشند و راهنمای تور، مجوزی را هم به همراه داشته باشد».

نزدیک به یک ماه پیش درهای کویر زیبای مرنجاب به روی بسیاری از گردشگران بسته شد. این خبر را فعالان عرصه توریسم رسانه ای کردند به گونه ای که یک راهنما و فعال اکوتوریسم به ایسنا گفت: «براساس اعلام مامور نیروی انتظامی مستقر در جاده ورودی به کویر مرنجاب در استان اصفهان تورهای جوان و مختلط، به حکم دادستانی شهرستان آران و بیدگل اجازه ورود به این کویر را ندارند. هفته گذشته که قرار بود تور آشناسازی با اکوسیستم طبیعی و حیات وحش کویر مرنجاب را برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با مجوز برگزار کنیم، نیروی انتظامی مانع ورود این تور کاملا تفکیک جنسیتی شده به همراه ماموران حراست دانشگاه و جمعی از اساتید برجسته محیط زیست شد». این اظهارنظر مورد تایید بسیاری از مقامات نیز قرار گرفت و بدین ترتیب مرنجاب از حضور بسیاری از گردشگران محروم شد.

البته این دستور توسط دادستان شهر داده شده است. به گفته دادستان، بسته شدن جاده کویر مرنجاب به خاطر رفتارهای ناهنجار و برخی معضلات اجتماعی افراد گردشگرنما رخ داد که فیلم این واقعه هم وجود است. دادستان آران و بیدگل گفته: «مردم محلی خواسته اند از ورود گردشگران و مسافران به مرنجاب جلوگیری شود وگرنه خودشان با آنها برخورد می کنند».

به موازات اظهارنظر دادستان شهر آران و بیدگل سرپرست اداره میراث فرهنگ و گردشگری شهرستان آران و بیدگل هم همان زمان گفت: «تنها تورهای گردشگری دارای مجوز که قوانین و شئونات اخلاقی را رعایت می کنند، می توانند از کویر مرنجاب دیدن کنند». عباس متولی از افراد و تورهای مسافرتی خواست با داشتن مجوز و ارائه شناسنامه و مشخص بودن نسبت خانوادگی افراد به منطقه گردشگری مرنجاب سفر کنند. همچنین گفته بود: «متاسفانه در منطقه گردشگری مرنجاب شاهد حضور افرادی هستیم که با انجام اعمال ناشایست و ایجاد سروصداهای ناهنجار موجب برهم ریختن آرامش مسافران و خانواده ها می شوند، به گونه ای که خانواده ها به اجبار برای حفظ جان خود تا صبح بیدار می مانند.

به همین دلیل، برای ایجاد آسایش و امنیت برای گردشگران از این پس، از ورود تورهای بدون مجوز به منطقه جلوگیری خواهد شد». حال با وجود گذشت نزدیک به یک ماه همچنان سفر به مرنجاب مستلزم برخورداری از شرایط ویژه است.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تورهای دی جی دار و شاد در مرنجاب ممنوع

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج