۱۴۳۳۵۸
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهاد کاهش ایام کاری هفته به ۴ روز

سازمان جهانی کار با طرح ۵ دلیل برای لزوم کاهش روزهای کاری هفته به ۴ روز، اعلام کرد: کار زیاد باعث بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات گوارشی و اسکلتی و همچنین از بین رفتن شادی و رضایت از زندگی می‌شود.

خبرگزاری مهر: سازمان جهانی کار با طرح ۵ دلیل برای لزوم کاهش روزهای کاری هفته به ۴ روز، اعلام کرد: کار زیاد باعث بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات گوارشی و اسکلتی و همچنین از بین رفتن شادی و رضایت از زندگی می‌شود.

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود با طرح مباحثی پیرامون لزوم کم کردن روزهای کاری هفته اعلام کرد: ۵ دلیل وجود دارد تا طبق آن روزهای کاری هفته به ۴ روز کاهش یابد.

توجه به سلامتی و این نکته که کار بیش از حد برای سلامتی شما بد است؛ اولین دلیلی است که سازمان جهانی کار معتقد است از طریق تحقیقاتی به آن دست یافته است. در گزارش ILO عنوان شده هزینه های ساعات طولانی کار از نظر ایمنی و بهداشت حرفه ای حیرت آور است.

بیماری های قلبی عروقی، مشکلات گوارشی و تولید مثل، اختلالات اسکلتی عضلانی، عفونت های مزمن، مشکلات روحی و روانی و نرخ بالای مرگ و میر از مخاطراتی است که افراد را در اثر کار زیاد تهدید می کند.

بنابراین یک هفته کاری ۴ روزه می تواند به صورت جدی هزینه های مربوط به کار با ساعات طولانی را کاهش دهد. سازمان جهانی کار در دلیل دوم لزوم کاهش روزهای کاری هفته عنوان کرد: در قالب هفته کاری کوتاه تر می توان مشاغل با کیفیت تر و بهتری را انجام داد.

برخی از مردم به دلیل کار بیش از حد، توانایی انجام مشاغل پاره وقت را از دست می دهند. کاهش ساعات کاری به جای حذف مشاغل، راهکاری بود که در زمان بحران اقتصادی جهانی از سوی تعدادی از کشورها در نظر گرفته شد.

بنابراین کارفرمایان می توانند به جای اخراج ۲۰ درصد از نیروهای کاری خود، تعداد روزهای کاری هفته را کاهش دهند. سازمان جهانی کار همچنین در تشریح سومین دلیل برای لزوم روزهای کاری هفته به ۴ روز، بحث حضور سازنده تر نیروی کار را مطرح می کند.

در بسیاری از کشورها ساعات کار طولانی با بهره وری بالاتر مقایسه می شود اما در مقابل، برخی کشورها معتقدند ساعات کار طولانی کارگران باعث افت بهره وری خواهد شد. بنابراین کاهش ساعات حضور در محیط های کاری می تواند منجر به افزایش انگیزه کارگران، غیبت کمتر نیروی کار، کاهش اشتباهات و مسائلی از این دست شود.

یک مطالعه جدید نشان داده که هفته کاری کوتاه تر، به طور مستقیم بر افزایش رضایت کلی از زندگی یا شادی نیروی کار تاثیرگذار است. همچنین عنوان شده کار کمتر می تواند برای محیط زیست نیز مفید واقع شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در نهایت حرکت در مسیر اقتصاد سبز؛ مباحثی است که در زمینه کاهش روزهای کاری هفته و تاثیر آن بر سلامت محیط زیست مطرح است.

همچنین روز کاری کمتر در هفته می تواند افراد را شادتر نگه دارد. واقعیت آن است که افزایش ساعات کاری و هفته طولانی شغلی می تواند منجر به استرس و اضطراب در خانه شود. بنابراین یک مطالعه نشان داده هفته کاری کوتاه تر می تواند ارتباط مستقیمی با میزان افزایش رضایت کلی از زندگی و شادی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام علیکم
      من که افسردگی دارم اگر سرکارم حالم خوب است و در ایام تعطیل افسرده ام

      پاسخ ها

      • رضا

        شما به احتمال خیلی زیاد مشکل خانوادگی دارید و از بودن در کنار آنها ناراحت هستید.

    • مهمان

      نه حالا که سرکارن خیلی هم کار میکنن. بایدم روزای کاری رو کم کنن. طرف جونش میاد بالا میخواد از صندلی بلند شه کار مردمو راه بندازه.

    • بدون نام

      در مورد درآمد کارگران و امرامعاش نیز طرحی دارید که با این ساعت کار کرد و نرخ که کمترین در دنیاست و بیشترین مخارج در جهان، حتی نمی تونه یک جفت کفش بخره

    • کارمند

      اگه مدارس هم اینجوری بشه خوبه، به نفع بچه هاست که بیشتر پیش پدر و مادر هاشون باشن. خودتون حساب کنین یه بچه تا وقتی دانشگاه رو تموم کنه چقدر پیش خونواده اش هست؟ مگه انسان چقدر عمر داره که همش دنبال کار یا تحصیل باشه؟! اونم در اوج کودکی و نوجوانی!؟

    • کمی تأمل

      این موضوع اگه به صورت قانون دربیاد واجرا بشه میتونه خیلی مثمر ثمر هم باشه .
      قدیم علم وصنعت اینقدر پیشرفت نکرده بود وآدما که تمام ایام هفته رو کار می کردن برای سلامتی شون مشکلی پیش نمی اومد ولی الان با پیشرفت علم وفناوری وصنعت درسته از یک طرف باعث صرفه جویی در زمان وخیلی چیزهای دیگه شده ولی از طرفی دیگه باعث بروز مشکلات زیادی واسه مردم شده و...
      میگید نه؟
      از کارشناسایی که میفهمن بپرسید.

    • بدون نام

      منظورشان 4 روز کار مفیده.البته ما ایرانیها در ماه 4 روز کار مفید نداریم اما در عجبم چرا دچار بیماریهای فوق الذکر می شیم

      پاسخ ها

      • رضا

        در ازای کار مفید بایستی پول مفید هم بگیری .بنده خدا در حالیکه توی همان کشورهایی که شما ایران را با آنها مقایسه میکنید درامد ماهیانه کم کم 5000دلار در ماه هست ما داریم با حداکثر 400دلار در ماه کار میکنیم انتظار داری خودمون هم بکشیم

    • يك كارگر

      قابل توجه مجلس شوراي اسلامي و دولت تدبير و اميد

    • بابک

      قربون دستتان شنبه هار هم تعطیل کنید که شنبه ها حال سر کار رفتن نداریم یا عشقیش کنید هرکه دوست داشت بره هرکه دوست نداشت نره

    • صبا

      آفرین به کسی که به فکر سلامتی مردمه.ولی اگر برای همه اقشارجامعه بهتره وبصورت قانون دربیادعالی عالی میشه.بعدایابرای نظامی ها هم صدق می کنه.یانه.البته فکرنکنم چون همچوشانسی راندارن.

    • مونا

      با سلام
      من بعنوان فردی که از 18 سالگی کار میکنه به این تجربه رسیدم که در بسیاری از مشاغل میتوان حجم کاری را که در 5 روز انجام میدهند را حتی در 3 روز انجام دهند که بدین ترتیب از بسیاری از هزینه های شرکت مطبوع کم خواهد شد و فرد نیز به زندگی و بچه ها بیشتر خواهد رسید مضاف بر اینکه بودن زمان بیشتر پدر و مادر بخصوص مادر در کنار فرذندان در سلامت روانی آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت امیدوارم این طرح در ایران اجرا شود.

    • الهام

      حالا نکه کارمندا تو ايران چقدرم کار ميکنند محل کارشون که بخوان ايام هفته رو هم کاهش بدن!!!!!!!!

    • خورانی

      ای خدا یعنی می شود این طرح اجرا شود ؟؟؟؟؟؟
      ما خانمهای شاغل اگر یک ساعت هم از ساعت کاری ما کم کنند خیلی به زندگیمان می رسیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج