جاباما
۱۴۳۶۲۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آخرین اخبار درباره بورسیه های جنجالی

سرپرست وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت بورسیه‌ شده‌‌های سال‌های گذشته گفت: دو هزار و ۱۰۰ بورسیه شده سال‌های گذشته مشکلی از نظر ادامه تحصیل ندارند.

خبرگزاری تسنیم: سرپرست وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت بورسیه‌ شده‌‌های سال‌های گذشته گفت: دو هزار و ۱۰۰ بورسیه شده سال‌های گذشته مشکلی از نظر ادامه تحصیل ندارند.

محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه انعقاد موافقت نامه همکاری با وزارت نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بورسیه هایی که ادعا می شود در سال های گذشته غیرقانونی بورس شده اند و آمارهای ضد و نقیض در این زمینه، اظهار داشت: آمارهایی که وزارت علوم در این زمینه داده ضد و نقیض نبوده و روشن و شفاف بوده است.

وی افزود: همان طور که گفته شده بود کمیسیون ۵ نفره ای مسئولیت تطبیق وضعیت این بورسیه ها را با ضوابط و آئین نامه های وقت که درباره بورسیه شدن آنها تصمیم گیری شده، بررسی می کند.

سرپرست وزارت علوم گفت: در این زمینه به پرونده ۴۵۰ دانشجو و بورسیه شده رسیدگی و وضعیت آنها مشخص شده است. البته بررسی همه پرونده ها و زمان این فرآیند بستگی به حجم و وقتی که اعضا برای این مسئله می گذارند است. ممکن است مدت زمان ثبت شده برای یک پرونده طولانی شود و یا شکل دیگری باشد که امیدوارم تا پایان هفته آینده تکلیف همه بورسیه ها مشخص شده باشد.

نجفی یادآور شد: ۴۸۰ نفر نیز از بورسیه های اعلام شده که مربیان دانشگاه ها بودند تا حدودی وضعیت شان مشخص شده و پرونده های آنها برای تصمیم گیری به هیئت امنای دانشگاه ها ارسال شده و تکلیف شان مشخص شده است.

وی افزود: حدود دو هزار و ۱۰۰ نفر از این افراد براساس بررسی های اولیه اداره کل بورسیه وزارت علوم مشکلی از نظر ادامه تحصیل ندارند، بنابراین در این بین تکلیف ۱۱۰۰ نفر باقی می ماند که از این تعداد نیز ۴۵۰ پرونده در کمیسیون مطرح و تکلیف شان مشخص شده و تنها حدود ۶۵۰ پرونده بررسی نشده در کمیسیون وجود دارد.

سرپرست وزارت علوم ضمن ابراز امیدواری از اینکه در هفته آینده با تشکیل جلسات دیگر کمیسیون، تکلیف ۶۵۰ پرونده باقی مانده نیز مشخص شود، اضافه کرد: مجلس در هفته آینده تعطیل است و از این نظر که دو تن از اعضای این کمیسیون از نمایندگان مجلس هستند امیدواریم با حضور این افراد و انجام جلسات مختلف تا پایان هفته آینده نتیجه قطعی بورسیه این افراد که سه هزار و حدود ۷۰۰ نفر هستند مشخص شود و تکلیف برای آنها و دانشگاهیان مشخص شود.

نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص تکلیف وضعیت متخلفان، گفت: ابتدا باید وضعیت بورسیه ها مشخص شود، سپس وضعیت متخلفان.

وی درباره برنامه های وزارت علوم درباره ایجاد نشاط در دانشگاه ها برای سال جدید، گفت: برنامه های زیادی وجود دارد که مهمترین آنها ایجاد فضای آزاداندیشی و نقادی در دانشگاه هاست که به دانشجو و استاد برای ایجاد فضای نشاط آور در دانشگاه کمک می کند. اینکه هر دو بتوانند حرف خود را آزادانه بیان و آنچه که به نظرشان مثبت می آید را دفاع و از آنچه که به نظرشان نادرست است، نقد کنند.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه کرسی های آزاداندیشی در سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها توسعه می یابد، گفت: برنامه هایی را برای این مسئله در نظر گرفتیم که هم شامل تعداد برگزاری کرسی ها و هم موضوعات متنوع ها می شود تا دانشجویان و اساتید با هر علایقی در این جلسات شرکت کنند، قطعا امسال تحویلی در این زمینه خواهیم داشت.

نجفی گفت: فوق برنامه های ورزشی، فرهنگی، فلسفی و سیاسی نیز در دانشگاه ها در نظر گرفته شده که امیدواریم با جلب نظر دانشجویان و اساتید باعث ایجاد فضای نشاط و تحرک در دانشگاه ها شود.

وی در خصوص تفاهم نامه وزارت علوم و نفت، گفت: عقد این قرارداد در راستای سیاست جدید وزارت علوم در مأموریت گرا کردن دانشگاه هاست که در این زمینه شش دانشگاه با مأموریت مشخصی در فعالیت های حوزه های نفتی شرکت می کند.

سرپرست وزارت علوم در پایان اضافه کرد: قرارداد این شش دانشگاه و وزارت نفت تقاضامحور است و قرار است دانشگاه ها در این پروژه ها به مشکلات موجود در مخازن نفتی راه حل ارائه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج