۱۴۳۸۲۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

صلح چیزی بیش‌تر از نبود جنگ است. در مسابقه عکاسیِ «آلفرد فرید» امسال ۵ هزار عکس شرکت داشتند که در آنها صلح در ابعادی متفاوت به تصویر کشیده شده بود. هدف، گزینش بهترین عکس با موضوع صلح بود.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس
برترین ها: صلح چیزی بیش‌تر از نبود جنگ است. در مسابقه عکاسیِ «آلفرد فرید» امسال ۵ هزار عکس شرکت داشتند که در آنها صلح در ابعادی متفاوت به تصویر کشیده شده بود. هدف، گزینش بهترین عکس با موضوع صلح بود.

نماد آزادی

نسل بیزون (گاومیش آمریکایی) تا اوایل سده ۲۰ میلادی تقریبا به واسطه شکار بی‌حد و مرز شکارچیان آمریکایی منقرض شده بود. آیا انسان نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد؟ هایدی و هانس یورگن کخ به این سؤال به زبان هنر و در عکسی سیاه و سفید پاسخ می‌دهند: تنها جهانی که در آن موجودات کهن و باستانی مثل بیزون‌ها امکان زندگی آزادانه را داشته باشند، جهانی است که ارزش زندگی کردن را دارد.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

تا کرانه افق

امیل گاتالین، عکاس روس، با این عکس جایزه نخست این مسابقه را از آن خود کرد. حیطه کار او خارج از زرق و برق فضاهای شهری و بیشتر در روستاهاست‌. این تصویر حکایت روزگار ماست: تابی در نوسان و دو انسان که سر و ته شده‌اند؛ درست شبیه دنیای سر و ته این روزهای انسان‌ها.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

آرامش تا جایی که چشم کار می‌کند

امیل گاتالین هر زمان که مسکو را ترک می‌کند، وارد دنیای ساده روستایی می‌شود. این هنرمند شیفته زندگی روزمره روستایی و آرامشی است که وعده‌ یک زندگی اصیل را می‌دهد.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

حیوانات شفادهنده مناطق جنگ‌زده

این عکس کاری از داوید ترامولادا، عکاس ایتالیایی است که درگیری‌های اخیر خاورمیانه به ویژه در سوریه را بازتاب می‌دهد. او در عکس‌هایی که ویرانی‌‌های گسترده ناشی از جنگ را نشان می‌دهد، تصاویر حیوانات را مونتاژ کرده است. این هنرمند اعتقاد دارد، در هر مکانی که حیوانات در آن حضور داشته باشند، می‌تواند بار دیگر زندگی از سر گرفته شود.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

طبیعت، تسکین‌دهنده دردها

این حیوان وحشی به نابودی اطرافش اعتنایی ندارد. برای داوید ترامولادا این امر به معنای پایان جنگ است، زیرا اگر حیوان خطری را در یک مکان حس کند، آرام و بی‌صدا در آن‌جا باقی نخواهد ماند. حیوانات مکان‌هایی را که زندگی از آن رخت بربسته، مالک می‌شوند. به این ترتیب طبیعت پیام‌آور صلح و تسکینی برای دردهای گزنده می‌شود.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

پناهجویان چه می‌گویند؟

عکس‌های ماکس کراتسر پناهندگان در اقامتگاهی در ایالت بایرن آلمان را نشان می‌دهد. در این اقامتگاه که بزرگترین محل اسکان پناهجویان در کشور به شمار می‌رود، بیش از ۲ هزار نفر از ملیت‌های مختلف زندگی می‌کنند. کراتسر اجازه می‌دهد، پناهندگان خود محل عکاسی را انتخاب کنند. روی هر عکس نیز جمله‌ای نقش بسته که در اصل پیام سوژه عکاسی به جهان است.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

قوی باش نه قربانی

آن کریستین وورل، سراسر آسیا را برای عکاسی زیر پا گذاشته است. در برابر دوربین او زنانی ایستاده‌اند که قربانی اسیدپاشی و آتش‌سوزی شده‌اند. زنانی که این عکاس آلمانی از آنها عکس گرفته، به‌رغم تجربه‌ای تلخ و مبارزه با دردی طاقت‌فرسا، بار دیگر نشان می‌دهند که انسا‌ن‌هایی همچنان قدرتمند هستند.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

ریه سبز برلین

روزگاری زمینی برای تمرین نظامی و سپس فرودگاه، حالا جایی برای تفریح و خوشگذرانی. تاریخ فرودگاه تمپل‌هوف در برلین با تاریخ کشور آلمان پیوند خورده است. وقتی این فرودگاه بسته شد، برلین به یکباره صاحب پارکی بسیار بزرگ شد. پی‌یر آدنیس، عکاس آلمانی معنای واژه صلح را این‌گونه می‌بیند.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

حسی از آزادی

جذاب‌ترین ویژگی فرودگاه تمپل‌هوف، خالی بودن آن است: زمینی وسیع که هیچ‌چیز در آن نیست. کسانی که برای تفریح به اینجا می‌آیند، حسی از آزادی را تجربه می‌کنند که در فضاهای تنگ و محصور شهری اثری از آن نیست.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس

سمبلی برای دمکراسی و صلح

جایزه عکاسی آلفرد فرید برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ اهدا شد. این جایزه نام خود را از نویسنده و فعال صلح اتریشی آلفرد هرمان فرید گرفته است که در سال ۱۹۱۱ جایزه نوبل صلح را از آن خود کرد. انجمن عکاسی اتریش، انتشارات لامرهوبر، یونسکو و پارلمان اتریش از حامیان این جایزه هستند.

صلح چه شکلی دارد؟ +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج