۱۴۳۸۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار جدی به پناهجویان مسافر استرالیا

معاون امور پارلمانی، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه به پناه‌جویان ایرانی که به استرالیا سفر می‌کنند، هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور پارلمانی، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه به پناه‌جویان ایرانی که به استرالیا سفر می‌کنند، هشدار داد.

حسن قشقاوی در حاشیه نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران در پاسخ به خبرنگار ایسنا درخصوص نظرش پیرامون درخواست دادستان کل کشور برای ایجاد معاونت مبارزه با موادمخدر در وزارت امور خارجه اظهار کرد: همکاری وزارت خارجه با پلیس بسیار تنگاتنگ است و در سال‌های اخیر با تلاش‌ها و همراهی نیروی انتظامی، تفاهم‌نامه مشترکی در حوزه جرایم مختلف با پلیس کشورهای خارجی شکل گرفته است.

وی افزود: در حوزه معاونت مبارزه با موادمخدر که بحث آن نیز چندی پیش مطرح شد، باید بگویم همکاری‌های مرزی میان پلیس و وزارت امور خارجه برقرار است اما ما در وزارت امور خارجه چنین معاونتی نداریم.

معاون امور پارلمانی، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه با بیان اینکه در کمیسیون‌های بین‌المللی میان کشورها حضور ناجا بسیار فعال است، افزود: در حوزه گارد سالحی و دیگر حوزه‌های پلیس نیز نیروی انتظامی به دلیل شایستگی و فعالیت خود توانسته دستاوردهای خوبی داشته باشد.

قشقاوی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی توفیقات خوبی درخصوص کاهش جرایم خارج از کشور داشته، گفت: به عنوان مثال در بحث حجاج در چند سال گذشته چندین مورد دستگیری در خارج از کشور وجود داشت اما امروزه می‌بینیم که حتی یک مورد دستگیری نیز وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا پیرامون مهاجرت و قاچاق انسان اظهار کرد: متاسفانه انسان‌های سودجو، جوانان ما را اغفال می‌کنند و با بهشت‌نمایی کشورهایی مانند استرالیا، آنان را به خارج از کشور می‌برند.

معاون امور پارلمانی، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه با بیان اینکه خروج اولیه این افراد از کشور به صورت قانونی انجام می‌شود، گفت: این افراد پس از خروج از کشور در جایی بین مرز آبی اندونزی و استرالیا رفته و سوار بر کشتی‌هایی می‌شوند که بیش از ۹۰ درصد آنان غرق خواهد شد.

قشقاوی افزود: باقی افراد نیز به اردوگاه‌هایی می‌روند که چندین مورد مرگ افراد در اردوگاه‌ها گزارش شده است که من از رسانه‌ها می‌خواهم با روشنگری در این باره، به خانواده‌ها و جوانان هشدار دهند تا مورد اغفال قرار نگیرند.

وی درباره اینکه چرا وزارت امور خارجه از این اتفاقات بی‌خبر است، اظهار کرد: همانطور که گفتم این افراد به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند اما پس از خروج از کشور یا گذرنامه‌های ایرانی‌شان را گم می‌کنند یا برای پناه‌جو شدن هویت‌شان را انکار می‌کنند. بنابراین ما بعد از مرگ‌شان از این اتفاقات مطلع می‌شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج