۱۴۴۵۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

مفيدترين گياه براي فصل سرد

رنگ چشمت را بگو، بيماري‌ات را بگويم!

عنبيه شناسي يكي از شيوه‌هاي تشخيصي طب مكمل در جهان است كه به ارزان‌ترين و ساده‌ترين روش تشخيص بيماري‌ها و اختلال‌هاي اندام دروني بدن شهرت دارد. درمانگران در اين شيوه درماني با بررسي سطح عنبيه چشم، رنگ و ويژگي‌هاي آن بيماري‌ها و اختلال‌هاي احتمالي بدن را شناسايي مي‌كنند.

رنگ چشمت را بگو، بيماري‌ات را بگويم!
رنگ چشمت را بگو، بيماري‌ات را بگويم!

عنبيه شناسي يكي از شيوه‌هاي تشخيصي طب مكمل در جهان است كه به ارزان‌ترين و ساده‌ترين روش تشخيص بيماري‌ها و اختلال‌هاي اندام دروني بدن شهرت دارد. درمانگران در اين شيوه درماني با بررسي سطح عنبيه چشم، رنگ و ويژگي‌هاي آن بيماري‌ها و اختلال‌هاي احتمالي بدن را شناسايي مي‌كنند. دكتر مهرداد كريمي، دستيار طب سنتي و دانشجوي دكتراي طب سنتي دانشگاه تهران جزئيات بيشتري از اين شيوه درماني با مخاطبان مجله ايده‌آل در ميان مي‌گذارد.


رنگ چشمت را بگو، بيماري‌ات را بگويم!

بيماري‌هاي چشم آبي‌ها

متخصصـــــــان عنبيه‌شناسي براساس تحقيقات و مشاهدات خود، افراد چشم آبي را در گروه افراد مستعد ابتلا به سرماخوردگي، گلودرد و التهاب لوزه در فصل‌هاي سرد سال به‌ويژه زمستان مي‌دانند. اين متخصصان كه غالبا از جمله درمانگران مكاتب درماني طب سنتي و مكمل نيز هستند به افراد چشم آبي توصيه مي‌كنند تا پيش از آغاز فصل‌هاي سرد سال نسبت به تخليه و پاكسازي لنفاوي خود با مشاوره متخصص طب سنتي اقدام كنند تا در زمستان كمتر در معرض ابتلا به سرماخوردگي، آنفلوآنزا و بيماري‌هاي رايج فصل زمستان قرار گيرند. علاوه بر اين، افراد چشم آبي استعداد ابتلا به اختلال در عملكرد كليه‌ها، التهاب مثانه و همين‌طور ابتلا به بيماري‌هاي پوستي را دارند و بايد در اين زمينه نيز مراقبت‌هاي لازم را داشته باشند.


دور اين غذاها را خط بكشيد

اگر در گروه افراد چشم آبي قرار داريد بهتر است از مصرف بيش از حد گوشت، پنير، شير و خامه پرهيز كنيد و در عوض مصرف روغن زيتون و روغن تخم كتان را در برنامه غذايي روزانه خود قرار دهيد. مي‌توانيد اين روغن‌ها را براي طبخ غذا يا به همراه سالاد فصل ميل كنيد. علاوه بر اين، مصرف جوشانده يا عرق گياهاني مانند گل قاصدك، گياه گزنه و بومادران نيز از جمله مواردي است كه بهتر است اين گروه در رژيم غذايي خود بگنجانند. زنجبيل يكي از بهترين مواد خوراكي براي چشم آبي‌هاست كه به تقويت سيستم ايمني آن‌ها بسيار كمك مي‌كند.


خطراتي كه چشم قهوه‌اي‌‌ها را تهديد مي‌كند

به گزارش برترین ها متخصصان عنبيه شناسي بر اين باورند، افرادي كه چشم‌هاي قهوه‌اي دارند استعداد ابتلا به بيماري‌هايي مانند چربي خون، ديابت، سنگ كيسه صفرا و سنگ كليه در آن‌ها در مقايسه با ديگران بيشتر است. از طرفي اين افراد ممكن است در فصل‌هاي خيلي سرد يا در مناطق سرد سير با اختلال جريان گردش خون در بدن‌شان روبه‌رو شوند كه اين مسئله به مرور مشكلاتي را براي آن‌ها به‌وجود مي‌آورد. از اين‌رو درمانگران طب سنتي به افراد چشم قهوه‌اي توصيه مي‌كنند تا مصرف ميوه‌هاي قرمز رنگ و سبزي‌هايي كه رنگ آن‌ها سبزتيره است را بيشتر در برنامه غذايي خود قرار دهند و از مصرف چربي‌هاي اشباع شده و روغن‌هاي كلسترول دار پرهيز كنند. افرادي كه چشم قهوه‌اي دارند در كنار اين رژيم غذايي بهتر است از محيط‌هاي پراسترس و پرتنش نيز دوري كنند زيرا اين افراد به‌دليل حساسيت بالايي كه دارند وقتي در معرض استرس و فشار قرار مي‌گيرند با فشار خون و افزايش كلسترول روبه‌رو مي‌شوند.


چشم مخلوط‌ها مواظب دستگاه گوارش‌شان باشند

افرادي كه رنگ چشم مخلوط دارند يعني چشم آن‌ها در بخش مركز قهوه‌اي رنگ و در محيط آن سبز رنگ است افرادي هستند كه استعداد زيادي در ابتلا به بيماري‌ها و اختلال‌هاي عملكردي دستگاه گوارش دارند. اين گروه در مقايسه با ساير مردم بيشتر در معرض ابتلا به بيماري‌هاي لوزالمعده، كيسه صفرا و كبد قرار مي‌گيرند. حتي گاهي ممكن است دستگاه گوارش اين افراد تمايل به تنبلي و كم كاري داشته باشد كه اين مسئله با رعايت رژيم غذايي خاص و مشاوره با متخصص طب سنتي قابل درمان است. درمانگران بر‌اين باورند، افرادي كه چشم مخلوط دارند بهتر است از گياهان دارويي مانند پوست ليمو يا نارنج و گياه دارويي افسنتين به‌صورت چاي يا دم نوش استفاده كنند. علاوه بر اين، مصرف گياهان دارويي ديگري مانند مرزنجوش و نعنا به همراه غذا يا در ميان وعده‌ها نيز به اين افراد توصيه مي‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رنگ چشمت را بگو، بيماري‌ات را بگويم!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ن

      پس چشمای مشکی چی می شن؟؟

      پاسخ ها

      • زلیخا

        این معلومه دیگه,از قدیم گفتن مشکی رنگ عشقه-اونایی که چشماشون مشکیه بدجوری به عشق مبتلا می شن
        و این بیماری بدترین نوع بیماریست و علاجی ندارد
        با امید شفایتان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج