جاباما
۱۴۴۹۵۶
۴ نظر
۵۰۳۳
۴ نظر
۵۰۳۳
پ

بهرام رادان، دوباره علی سنتوری میشه؟

«سنتوری ۲» در حالی سر زبان ها افتاده که پیش از این اعلام شده بود مهرجویی قصد دارد یک فیلم طنز بسازد اما گویا موج «سری دوم سازی» به داریوش خان هم رسیده است و «سنتوری ۲» در آستانه تولید است.

بهرام رادان، دوباره علی سنتوری میشه؟

تماشاگران امروز: بازار «سری دوم سازی» این روزها حسابی داغ است. با آمدن شهر موش ها» بعد از ۲۹ سال روی پرده و البته «آتش بس ۲» و استقبال چشمگیری که از این دو فیلم شد، به نظر می رسد کارگردان های دیگر هم به صرافت افتاده اند جستجویی در کارنامه کاری شان کنند و بخت گل سرسبد فیلم هایشان در فروش و اقبال از سوی مخاطبان را یک بار دیگر امتحان کنند.

جالب است که رخشان بنی اعتماد هم در «قصه ها» سراغ سرنوشت امروزی شخصیت های اصلی فیلم هایش رفته تا دوباره خاطراتی را زنده کند که در اذهان سینمایی مردم جا خوش کرده اند.

درست در روزهایی که قسمت های دوم «آتش بس» و «شهر موش ها» روی پرده طنازی می کنند و «قصه ها» در جشنواره های معتبر خارجی خوش درخشیده است، داریوش مهرجویی هم تصمیم گرفته قسمت دوم «سنتوری» را بسازد؛ فیلمی که هیچ وقت اجازه اکران عمومی دریافت نکرد، روی پرده نرفت، خرید سی دی هایش شرعا حرام اعلام شد ولی تماشاچیان بی شماری داشت.

«سنتوری ۲» در حالی سر زبان ها افتاده که پیش از این اعلام شده بود مهرجویی قصد دارد یک فیلم طنز بسازد اما گویا موج «سری دوم سازی» به داریوش خان هم رسیده است و «سنتوری ۲» در آستانه تولید است، فیلمی که عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده بود.

بهرام رادان، دوباره علی سنتوری میشه؟

در انتظار مجوز ساخت

هنوز هم خیلی ها قصه علی و هانیه را از بر هستند. جوان های عاشق شبیه «علی سنتوری» که قربانی یک خودویرانگری می شوند. «سنتوری» فیلمی بود که در سال ۱۳۸۵ با رویکردی انتقادی ساخته شد. تم اصلی این فیلم تضاد سنت و مدرنیته در جامعه امروز ایران بود. در همان دوره به دلایل نامعلوم «سنتوری» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد و از اکران باز ماند. بازی درخشان «بهرام رادان» در این فیلم و شنیده شدن صدای «محسن چاوشی» برای اولین بار در یک ملودرام اجتماعی، باعث شد این خواننده بیش از پیش مورد توجه رسانه های جمعی قرار بگیرد و «سنتوری» که در میدان ها و گوشه خیابان ها توسط دوره گردها قاچاقی به فروش می رسید، خیلی زود دل مردم ایران را برد.

حالا ۸ سال از آن روزها گذشته و مهرجویی قصد دارد دوباره داستان علی سنتوری را از سر بگیرد. مهرجویی در گفتگو با تماشاگران در این باره می گوید: «احساس کردم حالا وقت آن رسیده که از سرگذشت امروز علی باخبر شویم. او هنرمندی بود در جامعه ای که هنر واقعی را برنمی تابید و همین او را به سقوط کشید.»

مهرجویی می گوید که چند روز پیش فیلمنامه این فیلم را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده است تا اولین قدم برای «سنتوری ۲» برداشته شود. مهرجویی می گوید این روزها درگیر دریافت مجوز ساخت این فیلم از وزارت ارشاد است و به محض دریافت آن، کارش را آغاز خواهد کرد.

بهرام رادان، دوباره علی سنتوری میشه؟

علی دیگر معتاد نیست

مهرجویی فیلمنامه «سنتوری» را با همراهی همسرش وحیده محمدی فر نوشته بود. این فیلمنامه جزو اولین همکاری های این زوج بود. حالا او برای «سنتوری ۲» هم با محمدی فر همکاری می کند.

او در این باره به تماشاگران می گوید: «فیلمنامه اولیه را با خانم محمدی فر نوشته ایم و آن را ثبت کرده ایم. البته این نسخه اولیه است و ممکن است تغییراتی در آن اعمال شود.»

مهرجویی درباره داستان این فیلم هم توضیح می دهد: «ما در سنتوری ۲ صرفا سراغ تم اصلی نمی رویم بلکه داستان را با همان شخصیت ها پیش برده ایم. ما در این فیلم زندگی کنونی علی را خواهیم دید.»

او درباره حضور هانیه با بازی گلشیفته فراهانی (؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) هم می گوید: «هانیه ای در کار نیست. هانیه که همان موقع هم علی را ول کرد و رفت. الان هم هانیه دیگر در داستان وجود ندارد.»

داستان سنتوری ۲، قصه علی شخصیت اصلی داستان سنتوری است که بعد از ترک اعتیاد، از آسایشگاه مرخص شده و به دنبال کارهای موسیقی خود درگیر اتفاقاتی تازه می شود. به گفته مهرجویی، شخصیت های دیگری هم به داستان اضافه شده اند.

بهرام رادان، دوباره علی سنتوری میشه؟

بهرام رادان، دوباره علی سنتوری

وقتی قرار باشد داستان، داستان علی سنتوری باشد، طبیعتا باید بازیگر ایفاگر این نقش در قسمت اول، دوباره جلوی دوربین مهرجویی برود. خود مهرجویی هم این را تایید می کند و می گوید: «برای بازی در نقش علی، سراغ بهرام رادان رفته ایم. حضور او در این فیلم قطعی است.»

خیلی ها معتقدند بهرام رادان در «سنتوری» یکی از بهترین بازی هایش را به نمایش گذاشته است. موهای بلند و ظاهر ژولیده او همراه با شکستی که در عشق و موسیقی می خورد، از علی سنتوری، کاراکتری به یادماندنی در سینمای ایران به جای گذاشت. رادان برای بازی در «سنتوری» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره بیست و پنجم فجر دریافت کرد.

بهرام رادان، دوباره علی سنتوری میشه؟

تولد علی سنتوری

یکی دیگر از ارکان اصلی «سنتوری»، محسن چاوشی بود که با این فیلم، خیلی گل کرد و البته صدایش هم روی صورت بهرام رادان به خوبی نشسته بود. به گفته مهرجویی حضور محسن چاوشی به عنوان خواننده و آهنگساز در «سنتوری ۲» قطعی شده است و او این روزها مشغول اتود زدن برای این فیلم سینمایی است.

چاوشی در زمان «سنتوری» بی مهری های زیادی دید. او در یکی از معدود گفتگوهایش به نقل از خاطره ای از روز اکران خصوصی این فیلم در سینما فلسطین پرداخته بود: «اولین اکران فیلم در سینما فلسطین بود و من همراه همسرم رفتیم که فیلم را ببینیم. من جزو آخرین افرادی بودم که وارد سالن شدم. اصلا جا نبود و خیلی سخت توانستیم بنشینیم. آقای فرازمند و آقای شایسته هم بودند. تا آخر فیلم نشستم و تماشا کردم. فیلم تمام شد و همه در حال ترک سالن بودند ولی من هنوز سر جایم نشسته بودم. فقط می خواستم ببینم اسمم در تیتراژ هست یا نه. اسمم مجوز گرفته بودیا نه؟ تیتراژ تمام شد و اسمم نبود. ننوشته بودند و دلیلش را هم هیچ وقت نفهمیدم...»

او همچنین درباره خلق قطعات به یادماندنی «سنتوری» گفته بود: «... چاره ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت.

بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی و پخش شد...» باید دید بازگشت مهرجویی، رادان و چاوشی با اقبال دوباره مواجه خواهد شد یا نه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استوار

      ما چاکر آق محسن

    • بدون نام

      حيف گلشيفته جون نيست.

    • بدون نام

      اقا محسن این بار همه کم لطفی ها به شما جبران میشه

    • میثم

      آهنگ سنگ صبور خیلی زیاست لینکشو میزارم
      http://uploadboy.me/0krkq1k8svs2/04 - Sange Saboor.mp3.html

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج