۱۴۵۰۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نامجو مطلق: پولدارها فوتبالیست می‌شوند!

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید مشکلات حال حاضر فوتبال ایران از ۱۵ سال گذشته با مدیریت اشتباه آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید مشکلات حال حاضر فوتبال ایران از ۱۵ سال گذشته با مدیریت اشتباه آغاز شده است.

مجید نامجو مطلق با بیان این که حدود ۱۵ سال است فوتبال ایران دچار مشکل شده است گفت: ۱۰ - ۱۵ سال است که مشکلات بزرگی گریبان فوتبال ایران را گرفته است. ما در این سال‌ها استعداد نابی رو نکردیم زیرا در این سال‌ها هیچ توجهی به تیم‌های پایه نشده است.

اگر کیفیت لیگ پایین است یا ارتباطات نامتعارف وارد فوتبال شده به خاطر سوء مدیریت است که در فوتبال لحاظ شده. این شرایط باعث می‌شود افراد سودجو به راحتی وارد فوتبال شوند و به منافع خودشان برسند.

وی اضافه کرد: فوتبالیست‌ها در گذشته اکثرا از جنوب شهر به فوتبال ایران معرفی می‌شدند و هیچ کدام وضع مالی خوبی نداشتند اما در حال حاضر وقتی استعدادی به باشگاهی می‌رود اول از او شرایط مالی‌اش را می‌پرسند. این مسائل باعث شده فوتبال ما به این روز بیفتد.

خیلی از باشگاه‌ها که در گذشته بازیکن‌سازی می‌کردند دیگر این کار را نمی‌کنند و این باعث می‌شود خیلی از استعدادها از چرخه خارج شوند. بازیکنی که وضع مالی خوبی نداشته باشد نمی‌تواند فوتبالیست شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر این روند ادامه داشته و به گونه‌ای شده که استعدادهای ما فرهاد مجیدی و علی کریمی شده‌اند و تیم‌های پایه که پرورش داده‌ایم هیچ گونه خروجی نداشته‌اند. من معتقدم نباید فدراسیون خودش وارد کار شود و استعدادیابی کند بلکه باید این استعدادیابی و پرورش در باشگاه‌ها صورت گیرد.

اگر فدراسیون این کار را انجام دهد نهایتا می‌تواند ۲۵ تا ۳۰ بازیکن را به تیم ملی بیاورد اما وقتی استعدادیابی در باشگاه‌ها انجام شود هر باشگاهی حدود ۳۰ بازیکن را جذب می‌کند و با برنامه‌ریزی روی آن‌ها می‌تواند آینده فوتبال ایران را بسازد. من تاکید می‌کنم مشکلاتی که در حال گریبان فوتبال ایران را گرفته از ۱۵ سال پیش آغاز شده است.

نامجو مطلق تصریح کرد: ما در گذشته تیم‌هایی داشتیم که بازیکن‌سازی می‌کردند مثل تیم بانک ملی که خود من و خیلی از بازیکنان دیگر از این تیم کارمان را شروع کردیم. در گذشته باشگاهی مثل باشگاه راه آهن بود که در میدان راه آهن استعدادیابی می‌کرد و استعدادها را پرورش می‌داد اما با گذشته زمان این تیم‌ها کنار رفتند و این اتفاقات رخ داد.

من معتقدم مدیران باشگاه‌ها در این جریان مقصر هستند. اگر مدیرعامل باشگاه استقلال به آکادمی فوتبالش می‌گوید خودتان بروید و درآمدزایی کنید پس دارد راه ناسالم را نشان می‌دهد. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد مسئولان آکادمی هم به دنبال درآمدزایی هستند و به سراغ بازیکنانی می‌روند که اوضاع مالی خوبی داشته باشند.

در این حالت بازیکنی که پول دارد و استعداد زیادی ندارد فوتبالیست می‌شود اما استعدادهای دیگر که وضع مالی خوبی ندارند باید کنار بمانند. اگر بررسی کنید می‌بینید در سال‌های اخیر هیچ فوتبالیستی از تیم‌های پایه استقلال به تیم بزرگسالان راه پیدا نکرده و این برمی‌گردد به مدیریت اشتباهی که در چند سال اخیر وجود داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج