جاباما
۱۴۵۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جزییات جدید از وضعیت آینده نرخ ارز در ایران

تک‌نرخی کردن به معنای این نیست که بانک مرکزی نرخ ارز بازار آزاد، فرعی و مرجع را &#۰۳۹;یک&#۰۳۹; نرخ واحد کند.

تک‌نرخی کردن به معنای این نیست که بانک مرکزی نرخ ارز بازار آزاد، فرعی و مرجع را 'یک' نرخ واحد کند.

مینو کیانی راد، معاون ارزی بانک مرکزی با تأکید براینکه اصلاً برنامه بانک مرکزی افزایش نرخ ارز نیست، افزود:‌

بانک مرکزی برای محاسبه نرخ ارز مکانیزمی دارد که ترجیح می‌دهد روش‌های این محاسبات اعلام نشود. وی در ادامه با تأکید براینکه سیاست تک‌نرخی کردن به معنای حذف رانت در بازار و اطمینان دادن به مردم برای کنترل نوسانات است، بیان کرد: بانک مرکزی این سیاست را در برنامه کاری خود داشته و در مقطعی به خاطر شرایطی که پیش آمد نتوانست به صورت کامل تک نرخی کردن ارز را اجرا کند.

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: شرایط روز دنیا، تحریم‌ها، محدودیت‌ها و فشارهای مختلف باید بعنوان فاکتورهای مختلف نرخ ارز لحاظ شود.وی با بیان اینکه روند کلی نرخ ارز روند ثابت است، گفت: نرخ ارز در آینده نزدیک یکسان خواهد شد اما این به معنای این نیست که بانک مرکزی نرخ ارز بازار آزاد، فرعی و مرجع را "یک" نرخ واحد کند.

معاون ارزی بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی نیازهای اساسی مردم را برآورد کرده است و ارز را به آنچه جزء این نیازهای مردم باشد می‌پردازد.کیانی راد در ادامه گفت: ما شرایطی را در کشور داشته‌ایم که نفت بشکه‌ای ۷ دلار بوده و اقتصاد با همان نرخ به خوبی اداره شده همچنین شرایطی را در کشور داشته‌ایم که تمام ذخایر ارزی ۵۰۰ میلیون دلار بوده و نه بیشتر با همان ذخایر و درآمد روزانه نفت ۱۵ الی ۱۶ دلاری برای هر بشکه بسیار خوب اقتصاد مدیریت شده است.

معاون ارزی بانک مرکزی تأکید کرد: هم‌اکنون به مراتب ذخایر ارزی و فروش نفت کشور بسیار بالاتر از آن مقطع است و از همین رو نگرانی اینکه بانک مرکزی نمی‌تواند ارز مورد نیاز را تأمین کند اصلا درست نیست.کیانی‌ راد تأکید کرد: هیچ دلیلی نمی‌بینم ارز کشور را که متعلق به مردم و کشور بوده و همچنین مورد نیاز تولید کنندگان است را به افرادی بدهم که بخواهد از این وضعیت سودجویی نماید.

وی تأکید کرد: هر زمان بانک مرکزی صلاح دید بر حسب شرایطی که در بازار پیش می‌آید از ظرفیت تمام نهادی مالی و پولی استفاده می کند.وی در همین ارتباط با اشاره به کاهش ۵۴ هزار تومانی قیمت سکه در روز سه‌شنبه اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشید که همزمان با افزایش ۲۷ دلاری قیمت جهانی طلا بانک مرکزی تمام طلای خود را به حراج بگذارد و قیمت طلا و هزینه‌ها را فقط به خاطر کنترل بازار در نظر نگیرد.

کیانی ‌راد ادامه داد:‌ کنترل بازار مکانیزم خاص خود را دارد اما باید توجه داشت که قیمت طلا در تاریخ مذکور بر حسب آنچه که برنامه‌ریزی شده کاهش پیدا کرد.معاون ارزی بانک مرکزی ضمن تأکید براینکه آن میزانی که باید از قیمت طلا پایین می‌آمده در روز گذشته کاهش پیدا ‌کرده، تصریح کرد: تفاوتی که در قیمت‌ها مشاهده می‌شود در حقیقت به خاطر تفاوت‌هایی بوده که روز سه‌شنبه در بازار بوده است.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جزییات جدید از وضعیت آینده نرخ ارز در ایران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج