۱۴۵۳۲۵
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

پاتوق های فکر و تصمیم گیری را پیدا کنید

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که افراد براساس تصمیم‌هایی که می‌خواهند بگیرند نیاز به محیط‌هایی برای فکر کردن دارند. گاهی باید خلوت کنند و گاهی هم می‌توانند در محیطی پر سروصدا اقدام به تصمیم‌گیری کنند.

پاتوق های فکر و تصمیم گیری را پیدا کنید
مجله زندگی ایده آل: این یک واقعیت غیرقابل انکار است که افراد براساس تصمیم‌هایی که می‌خواهند بگیرند نیاز به محیط‌هایی برای فکر کردن دارند. گاهی باید خلوت کنند و گاهی هم می‌توانند در محیطی پر سروصدا اقدام به تصمیم‌گیری کنند. بدون شک محیطی که در آن کمتر حواس فرد پرت شود، برای تفکر عمیق مناسب‌تر است. پارک‌ها، کافه‌ها، کتابخانه‌ها، طبیعت یا موزه می‌توانند بهترین مکان‌ها برای این کار باشند.

شاید هم عادت داشته باشید با موزیکی آرام در پس‌زمینه به فکر فرو بروید. حتی ممکن است درحالی‌که ظرف‌ها را می‌شویید بهترین و خلاقانه‌ترین تصمیم‌ها را بگیرید. بد نیست جاهایی که برای تصمیم‌گیری انتخاب می‌کنید براساس شخصیت‌تان مرور کنید تا بدانید کجاها سازنده‌ترین تصمیم‌ها را می‌گیرید. به طور کلی پیدا کردن محلی برای فکر کردن به آنچه برای آن نیاز به تمرکز دارید، بستگی دارد.

اگر مستقل هستید

افرادی که شخصیت‌های مستقل و رهبر دارند به دنبال آرامشی هستند که بتوانند در آن حلاجی کنند و خودشان به جواب برسند. شخصیت‌های مستقل اصولا موقعیت‌های امن و آرام را ترجیح می‌دهند این افراد عادت‌های متفاوتی دارند. برخی از این شخصیت‌های رهبر عادت دارند که راه بروند و تصمیم بگیرند.

گاهی این افراد حتی با راه رفتن در یک مکان شلوغ در دنیای خودشان هستند و می‌توانند خوب تمرکز کنند اما برخی دیگر به دنبال مامن امن و آرام می‌گردند مانند طبیعت که بتوانند با خودشان حرف بزنند و بازخورد صدای خود را بشنوند تا تحلیل‌شان بهتر جواب ‌دهد.

پاتوق های فکر و تصمیم گیری را پیدا کنید

پیشنهاد ویژه: اگر راه رفتن در یک جای شلوغ را انتخاب کرده‌اید، خیابان ولیعصر بهترین مکان برای این کار است چون پیاده‌رویی پهن دارد و به اندازه کافی شلوغ است اما اگر ترجیح‌تان رفتن به طبیعت است ما دو پیشنهاد برای شما داریم، که یکی در شرق تهران است و دیگری در غرب.

آبشار سنگان کمی بعد از کن یکی از آن مکان‌هایی است که جان می‌دهد برای راه رفتن و بلندبلند فکر کردن. اگر هم ساکن شرق تهران هستید، بهتر است سری به آهار و شکراب بزنید و در میان باغ‌های آلبالو مناسب‌ترین تصمیم زندگی‌تان را بگیرید.

اگر منفعل هستید

شخصیت‌های منفعل معمولا افرادی هستند که ترجیح می‌دهند دیگران برای آنها الگوی رفتاری انتخاب کنند و سرمشق زندگی و خط مشی اصلی تداوم حیات را دیگران به آنها عرضه می‌کنند. این افراد زود تحت تاثیر قرار می‌گیرند و مصالحه را به مشاجره ترجیح می‌دهند. افراد منفعل شخصیت‌هایی هستند که شاید نتوانند به تنهایی تصمیم بگیرند بنابراین وقتی در جمعی قرار می‌گیرند، ملاک‌های انتخابی‌شان را در جمع مطرح می‌کنند و این جمع است که آنها را تایید یا تکذیب می‌کند.پیشنهاد ویژه: برای این افراد ملاقات با دوستان در یک کافه یا یک مهمانی ایده‌آل‌ترین مکان برای تصمیم‌گیری محسوب می‌شود.

کافه‌هایی که این محیط را برای فراهم کنند کم نیستند اما شاید بتوان کافه «لند» را به طور ویژه پیشنهاد داد که هم محیط باز دارد هم محیط بسته و انتخاب در آن راحت‌تر است. اگر اهل نوشتن هستید کافه هم باعث آرامش و هم باعث انحراف فکر می‌شود. نشستن روی یک صندلی راحتی و نوشیدن کاپوچینو می‌تواند الهام‌بخش تصمیم‌های مهمی باشد.

اگر جوان هستید...

بدون شک در انتخاب محل تصمیم‌گیری علاوه بر شخصیت، سن نیز عاملی مهم محسوب می‌شود. در مورد جوان‌ها حمایت جمعی بسیار اثرگذار است. آنها ترجیح می‌دهند در جمع تصمیم بگیرند چون دچار چالش و ترس می‌شوند و برای همین در تصمیم‌گیری به گروه پناه می‌برند. اگر جوانی تک‌فرزند باشد، می‌توان دو نوع شخصیت از او سراغ داشت؛ یکی مستقل و دیگری منفعل که همان‌طور که توضیح داده شد، می‌توانند از میان پیشنهادها انتخاب کنند.

پیشنهاد ویژه: اگر ارتباط دوستانه‌ای با خانواده دارید، بهترین مکان تصمیم‌گیری برای شما، سر میز شام و در کنار خانواده است. یک قرار دوستانه یا یک مهمانی کوچک هم می‌تواند شما را به مقصودتان برساند.

اگر استرسی هستید...

اگر شخصیت مضطربی دارید یعنی فرآیندهای شناختی و منطقی‌تان را درست به کار نمی‌گیرید و هیجان بر شناخت‌تان برتری دارد، باید حتما این استرس را تخلیه کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. ما برای شما پیشنهاد سلامتی داریم.

پیشنهاد ویژه: اگر شخصیت استرسی دارید زیر دوش بهترین مکان برای گرفتن تصمیم است؛ آب گرم باعث افزایش جریان دوپامین شده و به طور فیزیکی باعث آرامش کلی بدن می‌شود. اگر با دویدن استرس خود را کم کرده و ذهن‌تان را آماده تصمیم‌گیری می‌کنید؛ جاده سلامت باشگاه انقلاب جای مناسبی برای این کار است.

اگر بلند پرواز هستید...

اگر شخصیت‌تان به نوعی شکل گرفته که خود را بلند پرواز می‌دانید، بدون شک در حضور جمع نمی‌توانید تصمیم بگیرید. شما به دنبال خلوتی هستید که در آن هم بتوانید تنفس کنید و هم همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر می‌خواهید کمی از سطح شهر دور باشید و به چشم‌اندازی نو در شهر برای فکر کردن نیاز دارید بهتر است یک جای بلند مانند بام تهران را انتخاب کنید. این مکان همه مختصات مورد نیاز شما را برای تصمیم‌گیری مناسب دارد.

اگر جوان نیستید...

برخی افراد در جمع حضور دارند ولی درون خود را دارند و در جمع شلوغ مامن امنی برای خود می‌سازند. این افراد در مترو و اتوبوس هم می‌توانند تصمیم بگیرند. در سنین بالاتر افرادی را می‌بینیم که ترجیح می‌دهند پابرهنه روی چمن راه بروند و از آرامشی که از ارتباط پوست‌شان با طبیعت ایجاد می‌‌شود، راحت تصمیم می‌گیرند.

پیشنهاد ویژه: به پارک نزدیک خانه‌تان سری بزنید و همین‌طور که در چمن آن نشسته‌اید، کفش‌های‌تان را دربیاورید و روی چمن راه بروید. پارک ملت و پارک لاله برای این کار بسیار مناسبند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج