۱۴۵۳۵۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

کشف تصویری عجیب از مسیح (ع) +عکس

تصویری از مسیح بدون ریش، با موهای کوتاه فرفری و در لباس توگا در اسپانیا کشف شده است. باستان‌شناسان یک صفحه شیشه‌ای قدیمی را در جنوب اسپانیا کشف کرده‌اند و می‌گویند که تصویر بر روی این صفحه یکی از اولین تصاویر عیسی مسیح می‌باشد که ظاهری اسپورت و غیر معمول با ریش‌های تراشیده و موهای کوتاه دارد.

فوت و فن: تصویری از مسیح بدون ریش، با موهای کوتاه فرفری و در لباس توگا در اسپانیا کشف شده است.

باستان‌شناسان یک صفحه شیشه‌ای قدیمی را در جنوب اسپانیا کشف کرده‌اند و می‌گویند که تصویر بر روی این صفحه یکی از اولین تصاویر عیسی مسیح می‌باشد که ظاهری اسپورت و غیر معمول با ریش‌های تراشیده و موهای کوتاه دارد. تیم تحقیقات، قطعات متعددی از شیشه را در طول سه سال حفاری، در شهر باستانی "کاستولو" Castulo)) یافته‌اند، تا این‌که در ماه جولای طی حفاری‌های بیشتر، قطعات بزرگتری را پیدا کردند که طرح آن‌ها نظر باستان‌شناسان را به خود جلب کرد.

کشف تصویری عجیب از مسیح (ع) +عکس

زمانی‌که باستان شناسان قطعات به دست آمده به قدمت قرن ۴ میلادی را در کنار هم قرار دادند، صفحه‌ای با حکاکی تصویر مسیح در یک جبه سبک رومی را تشکیل داد. محققان آن را به عنوان دوری و بشقاب نان عشای ربانی تشخیص دادند، این صفحه برای برگزاری اهدای نان برای صمیمیت و همدلی شناخته شده است.

آن‌ها بیش از ۸۰ درصد، که حدود ۲۲ سانتی متر (حدود هشت و نیم اینچ) از صفحه می‌شود را ساخته‌اند. این بشقاب شیشه‌ای، این ماه در موزه‌ای در شهر لینارس واقع در جنوب شرقی اسپانیا، نمایش داده می‌شود. هاله‌ای از سه چهره بر روی بشقاب حک شده است. تصور می‌شود دو مرد در اطراف، یاران مسیح "پیتر و پل" باشند و مسیح همراه با صلیب و یک کتاب مقدس در وسط آن‌ها قرار گرفته باشد.

رهبر گروه حفاری، "مارسلو کاسترو" (Marcelo Castro)، این یافته را به عنوان "یک سند باستان شناسی استثنایی" بیان می‌دارد و کارشناسان می‌گویند که مسیح بدون ریش و مو فرفری کوتاه از نادرترین تصاویر تاریخی در حکاکی‌های مسیحیان از او می‌باشد. کاسترو می‌گوید که احتمالا این یک یادگاری از اوایل دوره تاریخ کلیسا، درست بعد از گرویدن امپراطور روم کنستانتین به مسیحیت بوده است. پیش از آن، مسیحیان در خفا پرستش می‌کردند و فقط چند تصویر مسیحیت، از روی ترس از رومی‌ها ساخته بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      من که چیزی ندیدم اگه شما دیدید بگید !!!

    • بدون نام

      من عاشق باستان شناسيم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج