۱۴۵۴۳
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

عطر گل،‌بوي آرامش

بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك

اين روزها با اين خانه‌هاي كوچك كه آپارتمان نام دارند همه به فكر خريد وسايل كم‌جا هستند و از خريد بسياري چيزها مي‌گذرند اما از قيد خريد گل و گياه نمي‌شود گذشت. ما براي شما كه از زندگي در كنار گل‌ها لذت مي‌بريد طريقه نگهداري از چند نمونه آن‌ها را توضيح مي‌‌دهيم.

بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك

اين روزها با اين خانه‌هاي كوچك كه آپارتمان نام دارند همه به فكر خريد وسايل كم‌جا هستند و از خريد بسياري چيزها مي‌گذرند چون جايي براي نگه داشتن آن‌ها ندارند، اما از قيد خريد گل و گياه نمي‌شود گذشت. با اين زندگي كه روزبه روز بيشتر به سمت سرعت و شهرنشيني مي‌رود نگه داشتن حيوانات خانگي، گل‌ها و گياهان كه بي‌سروصدا، كم‌خرج و بي‌زحمت هستند و گل‌هايي كه حس طبيعت‌دوستي را در انسان زنده نگه مي‌دارند لذت‌بخش است. ما براي شما كه از زندگي در كنار گل‌ها لذت مي‌بريد طريقه نگهداري از چند نمونه آن‌ها را توضيح مي‌‌دهيم.


بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك

رنگين‌كمان از رنگ

حسن يوسف

اين گياه زينتي از خانواده نعناست. رنگ‌آميزي برگ‌هاي حسن يوسف بسيار متنوع است. اين تنوع آن‌قدر زياد است كه قابل شمارش نيست، چون باتوجه به اين‌كه چقدر در معرض نور قرار بگيرد رنگ‌ برگ‌هاي اين گياه تغيير مي‌كند. برگ‌هاي اين گياه رشد بسيار سريعي دارند و خوشه گل‌دهنده آن در محل مناسب به سرعت ظاهر مي‌شود و بايد جوانه انتهاي اين شاخه قطع شود تا شاخه فرعي ايجاد شود. تكثير اين گياه از طريق قلمه بسيار آسان است زيرا قلمه‌هاي حسن يوسف به آساني ريشه‌دار مي‌شوند. حسن يوسف بايد در نقطه‌اي از منزل قرار داده شود كه نور به‌طور مستقيم و شديد به آن نتابد و بهتر است يك روز در ميان به آن آب دهيد.


بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك

از شوفاژ دور شويد

آكلومنا

اين گياه به خاك غني نياز دارد و بهتر است در محيط مرطوب باشد. براي اين كار حتي تابستان‌ها گياه را با آب اسپري كنيد. آلكومنا را نبايد در مقابل نورمستقيم آفتاب قرار دهيد. اين گياه در مقابل دود و گاز حاصله از شوفاژ بسيار حساس است. در فصل رويش هر ۱۵ روز يك‌بار، از كودهاي مايع رقيق به گياه بدهيد.


بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك

سبز سبز

مارانتا

گل مارانتا با برگ‌هاي سبز و رگه‌هاي زيبايش براي نگهداري در آپارتمان بسيار مناسب است.در تابستان گلدان گل مارانتا را از معرض تابش مستقيم نورآفتاب محافظت كنيد و در تمام طول سال حرارتي برابر با ۱۸-۱۲ درجه سانتي‌گراد و رطوبت كافي براي آن فراهم كنيد. زياد كردن اين گل از طريق تقسيم ريشه امكان‌پذير است. خاك مناسب براي اين گياه خاكي است كه موادآلي داشته باشد.


بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك

براي راهروهاي خانه شما

اريكا

اين گياه براي تزئين سرسراها در راهروهاي شيشه‌دار و به‌طور كلي قسمت‌هاي سرد ساختمان‌ها مزاياي فوق‌العاده‌‌اي در بردارد و از جمله يكي از گياهان گلخانه‌هاي سرد به شمار مي‌آيد. فصل گلدهي اين گل رويايي بسيار متفاوت است، مثلا بعضي از نمونه‌هاي آن با گل‌هاي زنگوله مانند در پاييز، نمونه ديگر آن با گل‌هاي لوله‌اي در زمستان و نمونه‌اي ديگر در اوايل بهار گل مي‌دهند. خاك اين گل بايد خاك مرغوب، غني و سبك باشد به همين‌منظور از خاك سياه به همراه خاك برگ استفاده مي‌شود. اين گياه بايد به‌طور دقيق مرتبا آبياري شود زيرا هرگز تحمل رطوبت و خشكي مفرط را ندارد.


بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك

گل مقاوم

سيكاس

سيكاس يكي از معروف‌ترين گونه‌ها براي كاشت در باغچه و استفاده در فضاي داخلي منزل است. دماي قابل تحمل براي سيكاس درحدود ۲۴+ تا ۱۱- سانتي‌گراد است. اگر دما از ۱۱- درجه كمتر شود امكان دارد سيكاس از بين برود، ولي اگر نرم شود باز هم امكان بهبودي آن وجود دارد. ميزان رطوبت خاك سيكاس بايد از كمي مرطوب و تر تا خشك باشد. خاكي كه همواره خيس باشد به‌طوري كه ريشه‌ها نتوانند به اصطلاح به آساني تنفس كنند، سبب پوسيدگي ريشه‌ها و درنتيجه پياز آن مي‌شود. سيكاس در نور مستقيم خورشيد رشد مي‌كند ولي خود را با محيط داخل اتاق نيز تطبيق مي‌دهد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بهترين گل ها براي آپارتمان‌هاي كوچك


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج