۱۴۵۵۵۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برنده جایزه «بوکر ۲۰۱۴ » معرفی شد

«ریچارد فلاناگان» نویسنده استرالیایی رمان «جاده باریک در عمق شمال» به عنوان برنده جایزه معتبر ادبی «من بوکر» ۲۰۱۴ معرفی شد.

خبرگزاری ایسنا: «ریچارد فلاناگان» نویسنده استرالیایی رمان «جاده باریک در عمق شمال» به عنوان برنده جایزه معتبر ادبی «من بوکر» ۲۰۱۴ معرفی شد.

«ریچارد فلاناگان» نویسنده استرالیایی در رقابت با شش نامزد نهایی، برنده جایزه ادبی بوکر در سال ۲۰۱۴ به همراه جایزه نقدی ۸۰ هزار دلاری شد.

این جایزه یکی از مهمترین جوایز ادبی در دنیا محسوب می‌شود که هر دو سال یکبار به بهترین رمان‌های تازه‌ای که به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند، اعطاء می‌شود.

برنده جایزه «بوکر 2014 » معرفی شد

ماجرای رمان «جاده باریک در عمق شمال» داستان عاشقانه‌ای است که در زمان احداث خط آهن بین تایلند و برمه در جنگ جهانی دوم، که به خط آهن مرگ معروف شده بود، اتفاق می‌افتد.

پدر «فلاناگان» از زندانیان جنگ جهانی دوم در ژاپن بود و از کسانی که در ساخت این خط آهن مشغول بودند. او در سن ۹۸ سالگی، درست در روزی که نوشتن این کتاب به پایان رسید، درگذشت.

«گریلینگ»، رئیس هیأت داوران جوایز بوکر در این باره گفت: "این یک کتاب عاشقانه قابل توجه است که به رفاقت‌ها و رنج‌های انسانها می‌پردازد. دو مضمون اصلی این رمان، عشق و جنگ است. این کتاب که با نثری فوق‌العاده ظریف و قوی نوشته شده، شرق را به غرب و گذشته را به حال، با داستانی از گناه و قهرمانی پیوند می‌زند.

«جاده باریک در عمق شمال» ششمین کتاب این نویسنده ۵۳ ساله اهل تاسمانی استرالیاست و پیش از او «توماس کنیلی» در سال ۱۹۸۲ و «پیتر کری» در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ میلادی از استرالیا برنده جایزه بوکر شده بودند.

«هوارد جکوبسن» با رمان «سوال فینکلر»،«نیل موخرجی» نویسنده هندی‌تبار معروف نیز با کتاب «زندگی دیگران»، «جاشوا فریس» نویسنده کتاب «دوباره برخاستن در زمان مناسب»، «کارن جوی فولر» نویسنده رمان «ما کاملا خود را کنترل کرده‌ایم» و «آلی اسمیت» با رمان «چگونه دو نفر باشیم» رقبای نهایی «فلاناگان» برای کسب جایزه من بوکمر ۲۱۰۴ بودند.

سال گذشته «النور کاتن» نویسنده ۲۷ ساله نیوزیلندی کتاب «پرفروغ‌ها» توانسته بود این جایزه بین‌المللی را به دست آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج