۱۴۵۷۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

ودروهای کلاس سدان کامپکت هنوز هم بیزینس و بازار کسب و کار پر رونقی دارند. حال هرچه این خودروها از ظاهر لوکس‌تر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مشتریان بیشتری هم جذب آن‌ها می‌شوند.

پدال: خودروهای کلاس سدان کامپکت هنوز هم بیزینس و بازار کسب و کار پر رونقی دارند. حال هرچه این خودروها از ظاهر لوکس‌تر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مشتریان بیشتری هم جذب آن‌ها می‌شوند. مرسدس بنز C کلاس جدید، امسال نسبت به BMW و آئودی طویل‌تر، لوکس‌تر و پرزرق و برق‌تر شده است، و به هدف ارتقاء سطح رفاهی نیز، بسیاری از امکانات داخلی و خارجی خود را از برادر بزرگ‌ترش، S کلاس به ارث برده است. پس جای تعجب هم ندارد که با وجود کشیده‌تر شدن نسبت به رقبا هوادارانش را از دست ندهد.

همچنین تریم های مختلف موتور و ویژگی‌های کارآمد آن نیز، برای کاهش صورت‌حساب مالیاتی مشتریان، در نوع خود یک مزیت حساب می‌شود. این در حالی است که C کلاس جدید بسیار جادارتر، مجلل‌تر و عملی‌تر از نسل قبل خود شده است. انتظار می‌رود پیشرانهٔ دیزلی C۲۲۰ CDI در بین تریم های مختلف AMG بهترین فروش را داشته باشد. در مجموع ما می‌خواهیم به بررسی مدل C۲۲۰ BlueTec با پکیج AMG نسبت به دو رقیب دیگر در بحث بیزینس خودرو و فروش بهتر آن در بازار بپردازیم.

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

تازه‌نفس بعدی ما، ایستاده در خط قهرمانی، BMW ۳۲۰d با پکیج M می‌باشد. این خودرو با تجربهٔ زیاد خود، رانندگی بی‌عیب و نقص را در قبال هزینه و استهلاک کم به شما ارائه می‌دهد.

دیگر رقیب بزرگ مرسدس، آئودی A۴ TDI S Line است. این خودرو نیز از جمله سدان های کامپکت مورد علاقه مشتریان می‌باشد، از چابکی و فرمان پذیری بالایی بهره برده و قطعات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

شاخ به شاخ

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

سیستم تعلیق

دامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد. C کلاس از نظر آئرودینامیک نیز نسبت به رقبا بهتر عمل نموده و بدنهٔ خودرو به لطف کیت ۸۹۰ پوندی در مدل AMG کاملاً صیقلی و بدون درز بوده (الهام گرفته از مدل S کلاس) و هوا را بهتر عبور می‌دهد. سیستم تعلیق نیز می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۲۵ میلی‌متر تغییر دهد.

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

امور زیست محیطی

C کلاس در بین دیگر خودروها با هدف انتشار کم گازهای گلخانه‌ای CO۲ تولید شده است. در اینجا آئودی A۴ را داریم با انتشار ۱۲۰ گرم بر کیلومتر و BMW سری ۳ با ۱۱۹ گرم بر کیلومتر و مرسدس بنز C کلاس با کمترین میزان ۱۱۳ گرم (طبق کاتالوگ ۱۰۶ گرم) بر کیلومتر کم‌خطرترین خودرو برای محیط زیست در بین رقبا به شمار می‌رود.

پیشرانه و انتقال قدرت

هر سه خودرو پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی دیزل دارند. گیربکس مرسدس ۷G-TRONIC هفت سرعته اتوماتیک ۱۵۰۰ پوند قیمت دارد. آئودی A۴s با سیستم محرکهٔ جلو و یک گیربکس CVT با قیمت ۱۴۸۰ پوند عرضه می‌شود. بهترین گیربکس هشت سرعته نیز با قیمت ۱۵۵۰ پوند بر روی BMW قابل سفارش است.

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی
حکم

جایگاه نخست: BMW سری 3

هرچند رتبهٔ سری 3 با مرسدس C کلاس تفاوت آن‌چنانی ندارد ولی پیروز میدان را سری 3 انتخاب می‌کنیم. دلایلی چون پویا بودن، هزینه‌های کم، کاربردی بودن، کیفیت ساخت عالی، تجهیزات مناسب و معقول در کنار برند BMW مارا برآن داشت تا بهترین سدان کامپکت در بحث بازار فروش، BMW M320d را انتخاب کنیم.

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

جایگاه دوم: مرسدس بنزC کلاس

جایگاه یک برای مرسدس بسیار نزدیک بود، تمام بخش‌های خودرو عالی و درجه یک هستند، طراحی داخلی و خارجی پر زرق و برق هستند که به زیبایی هر چه تمام‌تر، یک اثر هنری را خلق کرده است، به طوری که حس یک مینی لیموزین لوکس را القاء می‌کند. در تولید گازهای گلخانه‌ای نیز نسبت به رقبا بهتر عمل کرده است. کیت بدنهٔ AMG عالی است و آپشن های زیادی را با فناوری و تکنولوژی بسیار بالا در اختیارتان قرار می‌دهد. ولی به دلیل استفاده از موتور ضعیف‌تر نسبت به BMW به جایگاه دوم دست پیدا کرد.

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

جایگاه سوم: آئودی

با وجود پیشرفت‌های بسیاری که دو رقیب دیگر نسبت به آئودی در یک سال اخیر داشته‌اند، هنوز هم A۴ یک گزینهٔ بسیار مطلوب است. موتور و گیربکس به خوبی باهم هماهنگ هستند و قدرت کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. ولی هزینه‌های بالاتر، انتشار CO۲ بیشتر، رانندگی ضعیف‌تر و طراحی ساده‌تر نسبت به دو رقیب دیگر، از دلایل پایین‌تر بودن رتبهٔ A۴ می‌باشد.

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج