۱۴۵۷۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

نكات كاربردي براي آشپزخانه شما

زنان تجربه‌هاي مادربزرگ ها را جدی بگیرند!

با مطالعه اين نكات كاربردي درباره ريزه‌كاري‌هاي خانه‌داري خواهيد ديد از اين به بعد آشپزي كردن براي شما ساده‌تر و راحت‌تر مي‌شود.



زنان تجربه‌هاي مادربزرگ ها را جدی بگیرند!


با مطالعه اين نكات كاربردي درباره ريزه‌كاري‌هاي خانه‌داري خواهيد ديد از اين به بعد آشپزي كردن براي شما ساده‌تر و راحت‌تر مي‌شود.

زنان تجربه‌هاي مادربزرگ ها را جدی بگیرند!
  1. براي پيشگيري از ترك‌خودن پوست تخم‌مرغ هنگام آب‌پز كردن آن يك قاشق غذاخوري نمك به آب آن اضافه كنيد. اين روش براي پختن سيب‌زميني و پيشگيري از ترك خوردن پوست آن توصيه مي‌شود.

  2. اگر قصد داريد كيك خانگي بپزيد به جاي شير از آبميوه استفاده كنيد. آبميوه طعم كيك را بسيار خوشمزه و خاص مي‌كند.

  3. پيش از آنكه سراغ پياز برويد، پيش از كندن پوست آن و خرد كردن پياز، دست‌تان را به آبليمو آغشته كنيد.

  4. اگر بعد از درست كردن سالاد تعدادي برگ كاهو اضافه آمد مي‌توانيد از آن براي تهيه كوكوي سبزي استفاده كرده و خرد شده برگ كاهو را به سبزي كوكو اضافه كنيد.

  5. پس از پاك كردن ماهي و قطعه‌قطعه كردن آن حتما تخته گوشت خود را با آبليمو يا سركه شست‌وشو دهيد.

  6. براي خوش‌طعم شدن حبوبات آب‌پز شده كافي است يك قاشق غذاخوري سركه يا آبليمو به آب حبوبات اضافه كنيد. اين كار هم طعم حبوبات را بهتر مي‌كند و هم مانع از سياه شدن رنگ قابلمه شما مي‌شود.

  7. اگر پس از طبخ غذا به‌ويژه غذاهاي دريايي، ظروف شما بو گرفته است آن‌ها را به‌مدت 10 دقيقه در محلول آب و سركه خيس كنيد و سپس بشوييد.

  8. براي از بين رفتن بوي غذا در خانه كافي است يك قاشق غذاخوري دارچين را روي شعله ملايم حرارت دهيد. اين كار بوي غذا را از خانه بيرون مي‌كند.


زنان تجربه‌هاي مادربزرگ ها را جدی بگیرند!

پاكيزگي در سرويس بهداشتي

«مارتا استوارت» مدير انجمن خانه‌داري مارتا و سردبير مجله «خانه‌داري مارتا» در سايت خود نكاتي جديد درباره تميز كردن سرويس بهداشتي با مخاطبان خود درميان گذاشته است. او با ارائه اين نكات به مخاطبان خود كمك مي‌كند تا سرويس بهداشتي خانه را به محلي پاكيزه و تميز براي استفاده اعضاي خانواده تبديل كنند.

  • حتما پس از مهماني‌ها و نشست‌هايي كه در خانه خود برگزار مي‌كنيد سرويس بهداشتي خانه را علاوه بر شست‌وشو، ضدعفوني نيز بكنيد. اين كار به‌ويژه در سرويس بهداشتي كه حمام و دستشويي در يك فضا قرار دارد، ضروري است..

  • بهترين تميزكننده‌هاي سرويس بهداشتي جرم‌گيرها و تميزكننده‌هاي اسيدي هستند كه به‌صورت پودر روي سطوح ريخته مي‌شوند و پس از مدتي شست‌و‌شو مي‌شوند براي استفاده از شوينده‌هاي اسيدي حتما از ماسك استفاده كنيد.

  • هفته‌اي يك بار سرويس بهداشتي را بشوييد و اگر تعداد اعضاي خانواده شما بيشتر از ۳ نفر است اين كار را هفته‌اي ۲ بار تكرار كنيد و هر ماه يك بار از مواد ضدعفوني‌كننده براي شست و شوي سرويس‌هاي بهداشتي استفاده كنيد.

  • براي شست و شوي كاشي و سراميك كف سرويس بهداشتي بهترين روش، استفاده از برس‌هاي زبر با پرز‌هاي نازك است. اين برس‌ها كمك مي‌كند تمام آلودگي‌ها از سطح سراميك و درزهاي آن زدوده شود.

  • پس از شست و شوي سرويس بهداشتي پنجره را باز كنيد و اجازه دهيد هواي تازه رطوبت اين مكان را خشك كند و بوي نامطبوع مواد شوينده نيز از سرويس بهداشتي بيرون برود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

زنان تجربه‌هاي مادربزرگ ها را جدی بگیرند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج