۱۴۵۸۴۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

Firefox OS

موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (۳)

موزیلا با سیستم‌عامل فایرفاکس این هدف را دنبال می‌کند که همه کاربران به وب دسترسی آسان داشته باشند.

موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)

برترین ها: موزیلا با سیستم‌عامل فایرفاکس این هدف را دنبال می‌کند که همه کاربران به وب دسترسی آسان داشته باشند. شاید شما هم در خبرها و گزارش‌ها متوجه شده باشید در بسیاری از کشورها، بیشترین استفاده از وب از طریق تلفن‌های هوشمند موبایل یا تبلت‌ها صورت می‌گیرد و دسک‌تاپ در این حوزه تاحدی غریب افتاده است.

موزیلا ادعا می‌کند هدف اصلی آنها توسعه بازار است. نخستین دستگاه‌هایی که با این سیستم‌عامل عرضه شده‌اند، سخت‌افزار ضعیفی دارند اما در عوض ارزان‌قیمت هستند و کاربران بیشتری می‌توانند آنها را خریداری کنند و در اختیار داشته باشند.
مطالب مرتبط:

موزیلای موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (۲)

موزیلای موبایلی چه ویژگی هایی دارد؟ (۱)


موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)

سیستم پخش موسیقی و رادیو FM

همانند اپلیکیشن دوربین و گالری، اپلیکیشن مالتی مدیا در سیستم‌عامل فایرفاکس امکانات ساده و ابتدایی دارد. موزیک‌پلیر، موسیقی‌ها را بر اساس هنرمند یا آلبوم دسته‌بندی می‌کند و پلی‌لیست نیز دارد. البته گزینه‌ای برای تولید خودکار فهرست موسیقی نیز دارد که بر اساس موسیقی‌هایی که تازه وارد شده‌اند یا آنهایی که بیشتر پخ شده‌اند این کار را انجام می‌دهد.

کاور هنری آلبوم‌ها نیز در رابط‌کاربری این اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند. در حالی‌که موسیقی در حال پخش است، در قفل صفحه‌نمایش و در نوار نوتیفیکیشن‌ها گزینه‌ای برای کنترل وجود دارد. این نرم‌افزار از DLNA یا اکولایزر پشتیبانی نمی‌کند.

موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)

رادیو FM، اگر گوشی از آن پشتیبانی کند، وجود دارد. می‌توانید ایستگاه‌های رادیویی موردنظر خود را از میان فهرست موجود انتخاب و آنها را پخش کنید. این فهرست که در پایین صفحه موجود است به کاربر اجازه می‌دهد تا سریعا بین موج‌های مختلف رادیو سوئیچ کند. البته باید مراقب باشید تا روی ستاره موجود در کنار هر کدام از آنها کلیک نکنید زیرا ایستگاه موجود را حذف می‌کند.

موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)

این رادیو از RDS پشتیبانی نمی‌کند. اما می‌توان با بلندگو هم رادیو را پخش کرد. البته باید هدفون گوشی وصل باشد زیرا نقش آنتن را دارد. البته یادآوری این نکته ضروری است که نداشتن RDS به موجب گوشی است. یعنی اگر گوشی از این سیستم پشتیبانی کند، شما می‌توانید از این /NC/B;ناوری بهره بگیرید.

سیستم پخش ویدئو

ویدئو‌پلیر، همه ویدئوهای موجود را فهرست‌وار بر اساس تاریخ نمایش می‌دهد. در اینجا کاربر امکان پاک کردن دسته‌جمعی فایل‌ها یا چند ویدئو به طور هم‌زمان را دارد.

پشتیبانی از کُدک به سخت‌افزار ارتباط مستقیم دارد. منظور نوع گوشی یا دستگاهی است که سیستم‌عامل فایرفاکس را اجرا می‌کند. گوشی ZTE Open C که در این بررسی استفاده شده است، فقط از فایل‌های sub-HD MP۴ پشتیبانی می‌کند.

موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)

اتصالات

سیستم‌عامل فایرفاکس، از گوشی‌های دوسیم‌کارته، اتصالات دوگانه-استندبای پشتیبانی می‌کند. اما هنوز از این گوشی‌هادر بازار موجود نیست. این پشتیبانی در نسخه ۳/۱ فایرفاکس اضافه شده است تا توسعه‌دهنده‌ها در مسیر تحقق آن تلاش کنند.

قابلیت اتصال بی‌سیم گوشی شامل Wi-Fi Direct می‌شود که برای انتقال فایل و هات‌اسپات مناسب است. گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس همچنین اتصالات اینترنتی گوشی خود را با پی‌سی نیز برقرار می‌کنند. این امر از طریق پورت یواس‌بی انجام می‌شود.

این سیستم‌عامل از همه نسخه‌های بلوتوث و حتی نسخه ۴.۰ پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند فایل‌های خود را از طریق بلوتوث منتقل کند. فناوری NFC نیز برای ارتباط و همگام‌سازی دستگاه‌ها موجود است.

پورت یواس‌بی در گوشی‌های موبایل فایرفاکس برای انتقال اطلاعات با کامپیوتر نیز کاربرد دارد. با این کابل می‌توانید برای انتقال‌ فایل‌های زیاد با سرعت بسیار زیاد استفاده کنید. کابل را به کامپیوتر وصل کنید و با فعال کردن حالت کارت حافظه، هر انتقال یا جابه‌جایی که می‌خواهید انجام دهید را به راحتی اعمال کنید. البته با وصل شدن کابل یواس‌بی و روشن کردن حالت کارت حافظه، کارت حافظه اصلی دستگاه روی موبایل از دسترس خارج می‌شوند و نمی‌توانید به فایل‌ها یا امکاناتی که روی کارت حافظه ذخیره هستند، دسترسی داشه باشید. کارت میکرو اس‌دی و حافظه داخلی دو گزینه مجزا دارند که برای استفاده از هر کدام باید آن دیگری را غیر فعال کنید.

مرور وب

سیستم‌عامل فایرفاکس از مرورگر هم‌نام خود استفاده می‌کند که بخش اصلی پلتفورم است. برخلاف نسخه دسک‌تاپی و نسخه اندرویدی، این مرورگر افزونه ندارد. این در حالی است که فایرفاکس روی افزونه‌های خود تاکید بسیاری دارد. رابط‌کاربری این قسمت همانند نسخه اندرویدی است. نوار URL در بالا و کلید سوئیچ میان صفحه‌ها در گوشه سمت راست بالا قرار دارند. در پایین صفحه نیز نواری از کنترل‌های اصلی نمایشگر همچون برگشت، جلورفتن، اشتراک و موردعلاقه‌ها نمایش داده‌ می‌شوند.

موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)

با باز کردن یک صفحه جدید، نمایه‌ای از آخرین صفحه‌ه%:.۷-DB
موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)
موزیلا موبایلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ (3)
اشتراک گذاری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Adi

      در حال حاضر فقط نسخه هنگروید منتشر شده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج