جاباما
۱۴۵۸۹۸
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

همدردی ظریف با جان کری در فرودگاه وین

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به ماجرای نقص فنی در هواپیمای وزیر امور خارجه آمریکا در فرودگاه وین نوشت که به نظر می آید هواپیمای جان کری که نتوانست از وین پرواز کند ایرانی‌ها را به واکنش واداشت.

ایسنا: به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا صبح روز‌ پنج‌شنبه پس از مذاکرات با محمدجواد ظریف همتای ایرانی اش و کاترین اشتون، نماینده گروه ۱+۵‌ در مذاکرات هسته‌ای با ایران قصد بازگشت به واشنگتن را داشت که به دلیل نقص فنی در باک هواپیمای شخصی اش مجبور شد از یک پرواز تجاری استفاده کند.

تیم مذاکره کننده ایرانی که برای بازگشت به تهران به فرودگاه وین مراجعه کرده بود از این ماجرا باخبر شد در حالی که نقص فنی هواپیمای کری هنوز برطرف نشده بود.

محمدجواد ظریف به یکی از خبرنگاران پایگاه خبری المانیتور گفت که پس، فقط هواپیماهای ما نیستند که دچار مشکل می‌شوند .

به نوشته این روزنامه آمریکایی این اولین باری نیست که هواپیمای شخصی جان کری دچار نقص فنی می‌شود. وی پیش از این در ماه اوت نیز به دلیل بروز یک مشکل الکتریکی در هواپیمایش مجبور شد برای بازگشت از یک پرواز دیگر استفاده کند. هواپیمای وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در ماه ژانویه در سوئد دچار نقص فنی شده بود.

آمارهای وزارت امور خارجه آمریکا نشان می‌دهد که جان کری از زمان روی کار آمدنش تا کنون به ۵۵ کشور سفر کرده و ۲۴۹ روز در سفر بوده است. بنابراین خطوط هوایی که وی از آن استفاده می‌کند پروازهای زیادی را باید پوشش دهد.

نیویورک تایمز همچنین نوشت:‌ مشکل هواپیمای جان کری این بار به دلیل مخزن سوخت آن بوده است از این رو وی مجبور شده است از یک پرواز تجاری برای بازگشت به واشنگتن استفاده کند. مقامات ایرانی بعداز ظهر پنج شنبه پس از آنکه برای بازگشت به تهران به فرودگاه مراجعت کردند از اینکه دیدند این هواپیما هنوز نتوانسته وین را ترک کند تعجب کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد نقص فنی هواپیمای جان کری مشکلاتی را برای وی به وجود آورده است. چون هر دقیقه از زندگی یک وزیر امور خارجه برنامه ریزی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ana

      کاشکی نقص فنی تو هوا اتفاق می افتاد تا مثل چی تو هوا منفجر میشد.حیف...!!!!

      پاسخ ها

      • بابک

        شما خیال میکنید اقای کری نمیدانه حق با ایرانه او بعنوان وزیر امورخارجه موظفه که سیاست کشورش را دنبال کنه تازه اگه او بمیره یکی دیگه میارن

      • محمد حسین

        نظرت خیلی بچه گانه بود.

    • jamshid

      کری جون تمومش کن یا بگو قبوله یا بگو نه وخیال مارو راحت کن الان چندین ساله مارو هی میکشی کنار اشتون وخانمهای قبلی مثل اینکه خودتم از مذاکره بدت نمیاد اما این مذاکره میتونه تورو به اوج ببره اگه یه کاری بکنی برای داخلی ها هم خیلی خوب میشه.

    • سعید طهمورثی

      نقص فنی وعوارض آن یعنی سقوط وکشته شدن مربوط به افرادعادی است ومسئولان حتی با یک درصدنقص فنی هم اجازه پروازندارندوریسک نمی کنند بنابراین همدردی آقای ظریف فقط برای بازماندگان معنی پیدا می کند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج