جاباما
۱۴۶۰۹۷
۵۶۳۶
۵۶۳۶
پ

۸ حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

در حدود ۱٫۲ میلیون گونه جاونوی شناخته شده(با این حال چندین میلیون هم تا به حال کشف نشده) اما هم ی ما فقط تعدا کمی از این حیوانات رو دیدیم و یا اسمشون رو شنیدیم.

گردالی: در حدود ۱٫۲ میلیون گونه جاونوی شناخته شده(با این حال چندین میلیون هم تا به حال کشف نشده) اما هم ی ما فقط تعدا کمی از این حیوانات رو دیدیم و یا اسمشون رو شنیدیم. بعضی از این حیوانات به طور غیر قابل باوری ،عجیبن.تا حدی که اگه این موجودات رو برای کسی توصیف کنید،احتمالا به خاطر قوه ی تخیل زیادی که دارید نگرانتون می شن.

آهوی آبی چینی

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

این آهوی کوهی با داشتن دو تا دندان نیش دو اینچی یه جورایی شبیه خون آشام هاست.جنس ماده ی این آهو هم این دندون هارو داره اما بسیار کوچکتر از جنس نر.این آهو ها در اصل چینی هستند اما چند گله وحشی از این آهوها هم در انگلستان و فرانسه وجود دارند که به طور تصادفی از یک مجموعه ی خصوصی رها شدن.

این آهو ها بسیار صلح طلب هستن، اما آهو های نر از دندان هاشون برای مبارزه با دیگر نر های گونه ی خودشون ،در فصل تولید مثل استفاده می کنن.

گورکن صورتی

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

این گورکن با هم نوع های دیگش ،که ما تا به حال دیدم متفاوته.اندازه این پستاندارن کوچک چیزی در حدود ۳ تا ۴ اینچه،و رنگ صورتی دارند ،تراکم رگ های خونی درپوسته ی این حیوان باعث این رنگ صورتی شده.پوسته ی گورکن صورتی خیلی شکننده تر از پوسته ی گورکن های دیگست ، و دانشمندان به این باور رسیدن که این پوسته برای تنظیم دمای این موجودات زره پوش مفید است .گورکن صورتی با اینکه موجودی شبانه است اما به نظر می رسه حتی در آرژانتین که سرزمین مادری این گورکن هاست خطر انقراض این موجودات رو تهدید می کنه

نهنگ قطبی

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

نهنگ قطبی موجود عجیبیه ،قسمتیش نهگه و قسمت دیگش تک شاخ، شاخ اونها واقعا یک دندان که از طرف لب بالایی اونها بیرون زده،این عاج ها در نهنگ های قطبی نر طولی به درازای ۱۳ تا ۱۸ فوت دارند اما این شاخ ها در نهنگ های قطبی ماده اصلا وجود ندارن. درقرون وسطی و رنسانس ،شاخ اونهارو به عنوان شاخ اسب تک شاخ خرید و فروش می کردند.

خارپشت پوزه دراز

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

چیزی مردم قالبا راجع به پسدانداران فکر می کنند اینه که همیشه پستاندارن بچه های خودشون رو به دنیا میارن اما این خارپشت پوزه دراز یکی از دو پستانداریه که تخم می زاره،که این نکنه مهمی در تکامل این پستاندارن .همچنین در پوزه ی دراز این خارپشت دندانی وجود نداره.در عوض این گونه، غذای خودشون رو با استفاده از ردیفی از پیش آمدگی های میخ مانندی که بر روی زبون خیلی بزرگ اونها وجود داره انجام میدن.و این موجودات هم در معرض خطر انقراض هستن و فقط درگینه ی جدید و قسمت هایی از استرالیا پیدا میشن.

لک لک آفریقایی:

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

اندازه ی این لک لک خودش به اندازه کافی اونها رو عجیب و ترسناک میکنه.قد این لک لک در حالت ایستاده حدود ۵ فوت است و طول بالهای اونها ۱۲ فوت و وزن حدود ۲۰ پوند است."لک لک کله نهنگی"نام مستعار اونهاست.منقار این لک لک بسیار بزرگه و این پرده می تونه از این منقار برای گرفتن وکشتن طیف وسیعی از موجودات مثل سوسمار و تمساح جوان استفاده کنه.

میمون خرطوم دار

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

تنها میمون های نر این بینی خرطوم مانند رو دارن که طولش به ۴اینچ میرسه و این فرض وجود داره که از این خرطوم ها به عنوان محفظه تقویت برای تولید نداهای بلندتر در فصل جفت گیری استفاده میشه.سرزمین این گونه از میمون ها جزیره بورنئو است و میمون خرطوم دار دومین میمون بزرگ آسیاست،با اندازه ای در حدود ۲۱ و ۳۰ اینچ ،و میمون های خرطوم دار نر بزرگتر از ماده ها هستن.

طوطی ماهی

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

طوطی ماهی ها خصوصیات و عادات غیر معمولی دارن این ماهی ها دارای پوزه ای دندانه دار که از اون برای به نیش کشیدن و خورد کردن طعمه هاشون و سنگ و مرجان ها استفاده می کنن،برخی از طوطی ماهیها لباس خواب مخصوصی دان به این شکل که خودشون رو در یک پوسته ی لزج مانند در هنگام خوابیدن پنهان می کنن که این باعث می شه در برابر حملاتی که برای شکارشون انجام میشه از خودشون محافظت کنند.شاید عجیب ترین خصلت این ماهی ها قدرت تغییر جنسیت در مواقع لزوم باشه.طوطی ماهی نر به طور معمول بر بیش از یک حرمسرا از طوطی ماهی های مونث حکمرانی می کنه،و عمل لقاح رو با همه تخم های طوطی ماهی ها انجام میده اما اگه طوطی ماهی نر از بین بره و طوطی ماهی نر دیگه ای در منطقه نباشه یکی از طوطی ماهی های ماده می تونه به طور خود به خود جنسیتش رو عوض کنه تا چرخه تولید مثل از بین نره.

بز کوهی Saiga

8 حیوان عجیب و به نظر افسانه ای! +عکس

دماغ گنده ی این بز فقط برای ظاهر اون نیست ،بلکه بهشون کمک می کنه که بتونن هوای تمیزی رو در طول تابستان ودر زیستگاه خشک و خاکی خود تنفس کنه.و همچنین این امکان رو به اونها میده که در طول زمستان هم که درجه حرارت نزول میکنه بتونن هوایی رو که تنفس می کنن گرم کنن.

بزکوهی saiga از سوی اتحادیه بین الملی حفاظت منابع طبیعی جز لیست حیوانات در معرض خطر انقراض آورده شده.کاهش آنها به طور عمده به دلیل از دست دادن زیستگاه ،شکار و تغییرات آب و هوایی است.زیستگاه بز کوهی Saiga درحال حاضر در منطقه ی اصلی مغولستان قزاقستان و کلمایکیا است اما در گذشته در اروپا و آمریکای شمالی هم یافت می شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج