۱۴۶۱۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ناگفته‌های کیانوش رستمی از اینچئون

نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی می‌گوید هنوز هم اتفاقات اینچئون برای او قابل هضم نیست و از این که وزنه‌بردار چینی یک حرکت دیگر داشته، اطلاعی نداشته است.

خبرگزاری ایسنا: کیانوش رستمی در شرایطی یکی از ۱۸ مدال نقره ایران در بازی‌های آسیایی را به‌دست آورد که تا آخرین لحظه طلای بازی‌ها را در چنگ داشت. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد وزنه‌بردار چینی که وزنه ی ۲۱۱ کیلوگرم را نتوانست مهار کند در سومین حرکت خود ۲۱۸ کیلوگرم را بالای سر ببرد تا کیانوش رستمی را از مرد طلایی به نقره‌ای کاروان ایران تبدیل کند.

در هر صورت بازی‌های آسیایی به تلخی برای رستمی به پایان رسیده و اکنون او مشغول آماده‌سازی خود برای میدان بزرگ‌تری به نام مسابقات جهانی است.

کیانوش رستمی در گفت‌و گو با ایسنا درباره‌ی شرایط خود اظهار کرد: اتفاق بازی‌های آسیایی برای من قابل هضم نیست، من اگر می‌دانستم وزنه‌بردار چینی هنوز یک حرکت دیگر دارد، بیشتر از این وزنه می‌زدم و حتی امکان داشت به رکورد دنیا نیز حمله کنم، واقعاً بازی‌های آسیایی یکی از بدترین اتفاقات زندگی‌ام بود زیرا اگر به من می‌گفتند یک وزنه‌بردار دیگر باقی‌مانده رنگ مدالم عوض نمی‌شد.

ناگفته‌های کیانوش رستمی از اینچئون

وی ادامه داد: خیلی مواقع خود ورزشکار نمی‌تواند درگیر خواندن جدول بشود و او مسئول این است که وزنه بزند و کاری که مربی می‌گوید را انجام دهد. البته شخصاً از مربیان به خاطر این اتفاق دلخور نیستم زیرا اگر من هم مربی بودم چنین اتفاقی می‌افتاد و دیدگاهم این بود که این وزنه را نمی‌زد. وزنه‌بردار چینی ریسک بزرگی کرد که آن را مدیون مربی‌اش است و خیلی خوب هم توانست وزنه ۲۱۸ کلیوگرم را بالای سر ببرد.

رستمی در پاسخ به این پرسش که آیا واقعاً از این موضوع که وزنه‌بردار چینی یک حرکت دیگر دارد اطلاعی نداشته است؟ تصریح کرد: خدا می‌داند که اطلاع نداشتم. اگر زمان به عقب برگردد و بدانم وزنه‌بردار چینی هنوز یک حرکت دارد باور کنید ۲۱۲ که هیچ بیشتر از ۲۱۸ کیلوگرم را بلند می‌کردم. متأسفانه آن روز از لحاظ روحی و روانی ارضا شده بودم چرا که همه به من گفتند مدال طلا گرفتم و بابت آن تبریک هم گفتند بنابراین برای حرکات دوم و سوم با خنده بر روی تخته می‌رفتم چون مدال طلایم را گرفته بودم. هیچ وزنه‌برداری وقتی مدال طلا گرفته و ۴۵ روز نیز به مسابقات جهانی باقی‌مانده حرکت احمقانه‌ای انجام نمی‌دهد که بخواهد با جدیت وزنه‌های دیگر را بی دلیل بزند. اما ان‌شاء‌الله در مسابقات جهانی اتفاق بهتری بیفتد و آنجا نشان دهم رنگ مدالم واقعاً نقره نبود.

رستمی با اشاره به رقبایش در مسابقات جهانی بیان کرد: رقبای اصلی من در مسابقات جهانی از روسیه، بلاروس و بلغارستان هستند، حتی وزنه‌بردار چینی آنجا حرفی برای گفتن نخواهد داشت. من سعی‌ام بر این است که عملکرد خوبی داشته باشم و به آن چیزی که در این چندین سال نرسیدم، دست یابم. هدف من شکستن رکورد دنیا است که تلاش می‌کنم در جهانی به آن برسم.

وی در پاسخ به این پرسش که یک وزنه‌بردار زمانی به رکورد دنیا حمله می‌کند که مدال طلایش قطعی شده باشد بنابراین کسب مدال طلا را از الان قطعی شده می‌دانید؟ تصریح کرد: ان‌شاء‌الله اتفاقات خیلی خوبی رخ می‌دهد. همان‌طور که گفتم سعی می‌کنم عملکرد خوبی داشته باشم و اگر خدا بخواهد در جهانی به آن چیزی که می‌خواهم برسم.

نایب قهرمان بازی‌های آسیایی با اشاره به این که او و سلیمی تنها شانس‌های کسب مدال هستند، گفت: الان وزنه برداری مانند قبل نیست. سجاد انوشیروانی، نواب نصیر شلال و سعید محمدپور در تیم ملی حضور ندارند بنابراین شرایط نسبت به قبل خیلی فرق کرده است اما باید دید در مسابقه چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم حداقل جزو ۶ تیم اول قرار بگیریم تا سهمیه کامل المپیک را کسب کنیم. اما به نظرم در این ۲۷-۲۸ روزی که تا مسابقات باقی‌مانده مسئولان نگاه ویژه‌تری نسبت به وزنه‌برداری داشته باشند. این دو سال خیلی مهم است و اگر نگاه ویژه‌ای نباشد به نظرم تیم به صورت کامل راهی المپیک نمی‌شود.

وی افزود: اگر دیدگاه نسبت به من و بهداد سلیمی این است که مدال بگیریم از آن طرف حداقل نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رستی در مورد این که آیا از سوی مسئولان استان کرمانشاه از او تقدیر شده گفت: استاندار کرمانشاه پیام تبریک داد، مدیر کل ورزش و جوانان کرمانشاه نیز زمانی که به شهرم رفتم پیشوازم آمد اما از لحاظ مالی و این‌که تجلیلی صورت گیرد اتفاق خاصی رخ نداد. شاید طی این روزها مراسمی بگیرند البته چیزی به من نگفتند اما فکر می‌کنم لزومی به گفتن من نیست و مسئولان تجربه بالایی دارند و متوجه هستند باید از لحاظ روحی و روانی شرایط فراهم کنند تا از این لحاظ خللی ایجاد نشود.

وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم ایران در پاسخ به این پرسش که نتیجه دور از انتظار وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی بر روی خود او تأثیر منفی گذاشته است؟ تصریح کرد: به نظرم چنین چیزی نیست، هرکسی نتوانست وزنه بزند به دلیل کمبود توانایی خودش بوده و اصلاً مربی کم و کاستی نگذاشت. بعضی از ملی‌پوشان نتوانستند به آنچه که می‌خواستند برسند و نباید مربی را مقصر دانست زیرا وقتی وزنه‌بردار نتوانست وزنه‌ سبکی که برایش درخواست شد را بزند چرا باید مربی مقصر باشد.

وی درباره‌ی حضورش در هفته دوم لیگ برتر نیز بیان کرد: هنوز خودمان هم نمی‌دانیم، و باید دید برنامه‌ تمرینی به چه صورت است. اما فکر می‌کنم وزنه زدن در لیگ آن هم قبل از مسابقات جهانی کار خطرناک و اشتباهی است و هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. همیشه در اردو رکورد دیگری برای لیگ ثبت می‌شود اما نمی‌دانم چرا امسال اتفاقات دیگری می‌افتد.

رستمی در پایان در مورد این‌که با برگزاری یک رکوردگیری رسمی دیگر موافق است یا خیر؟ اظهار کرد: من مشکلی ندارم و تابع دستورات آقای زارع هستم. سعی می‌کنم از تجربیات او و خودم استفاده کنم و قبل از مسابقه‌ی جهانی طوری برنامه‌ریزی می‌کنم تا دیگر در جهانی لازم نباشد تجربه‌ای به‌دست آورم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج