۱۴۶۱۵۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

نامه مجمع مدرسین حوزه قم درباره «حصر»

اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد وضعیت کروبی و موسوی به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور نامه نوشتند.

خبرگزاری ایسنا: اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد وضعیت کروبی و موسوی به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور نامه نوشتند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

با سلام و احترام و تشکر از حضرتعالی و همکاران محترمتان که با تدبیر امور، امید را در جامعه ایجاد کرده و حرکت حماسی ملت ایران در ۲۲خرداد ۹۲ را به حادثه‌ای مبارک و ماندگار تبدیل کرده‌اید.

آقای رئیس‌جمهور، همان‌طور که استحضار دارید، اقبال مردم و تمایل دل‌ها به جنابعالی در انتخابات گذشته، علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی و سوابق ارزنده خودتان و حمایت و همراهی چهره‌های مقبول و مورد اعتماد ملت از شما، مرهون ادبیات، پیام و وعده‌هایی بود که مطرح کردید.ملت شریف ایران شما را به عنوان کسی که با تکیه به حق و قانون با رفتارهای عنان گسیخته و خود سرانه مقابله می‌کند و کارها را در مجاری قانونی قرار می‌دهد،انتخاب کرده‌اند. اینک شما علاوه بر ریاست قوه مجریه، طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئول اجرای اصول قانون اساسی هستید و بر همین اساس برای پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سوگند خورده‌اید.

آقای رئیس‌جمهور، شما در دوران مبارزه با حکومت استبدادی ستم شاهی مبارزه کرده ودر شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی کوشیده‌اید، در علم حقوق صاحب نظرید و در حوزه علمیه تربیت یافته ودانش آموخته اید. شما به خوبی واقفید که ارزشمندترین و درخشان ترین بخش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصولی است که بیان می‌کند که پایه‌های استوار این جمهوری بر حق، عدالت، اصول عالی اسلام و حقوق ملت بنا نهاده شده است؛ولی سوگمندانه باید گفت این اصول در مقام عمل و اجرا چنان که شایسته این نظام است تحقق نیافته است.

نویسندگان این نامه با انتقاد از روند اجرای اصول سی و دوم، سی و سوم، سی و ششم، سی و هفتم و سی و نهم ابراز عقیده کرده‌اند: ملت شریف ایران، رای دهندگان به جنابعالی و چشم جهانیان ناظر است که تمامی این اصول آشکارا و علنی در مورد حضرات آقایان کروبی، موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد و جمعی دیگر از عزیزان انقلاب و ملت اجرا شود؛ و از شما به عنوان مجری قانون اساسی توقع چاره‌جویی می‌رود.

نویسندگان این نامه هم‌چنین معتقدند: چگونه می‌توان پذیرفت عناصری خدوم و با سابقه درخشان در تاسیس و استمرار این نظام،امروز از حقوق اولیه خود محروم باشند؟ ماجراهای تلخ قبل، مقارن و پس از انتخابات سال ۸۸ هرچه بود امروز پایان یافته است و باید از آن گذشت و به آینده اندیشید، یا اگر بازکاوی و تامل در آن لازم است، تمام ماجرا باید واکاوی شود و همه اطراف باید مسئولیت های خود را به عهده بگیرند.

مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که در انتخابات سال ۹۲ برحسب وظیفه از حضرتعالی حمایت کرده، خرسند است که انتخاب شما امید و حرکت سازنده را به جامعه بازگردانده است؛ و در این راستا از هیچ تلاشی برای موفقیت شما که موفقیت جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است کوتاهی نمی کند؛ و مانند اقشار گوناگون ملت انتظار دارد ثمر بخشی اقدامات شما در خصوص اجرای قانون اساسی و احقاق حقوق همگان را مشاهده نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت........

    • ایرانی

      بله ایشان باید تکلیفشان روشن شود و محاکمه شوند تا تاوان ظلمی که در حق مردم در این چند سال اخیر روا داشتند را بپردازند.

    • گنجی پور

      از قوه قضاییه میخواهیم به خیانتهای سران فتنه در دادگاه بپردازد و انها را به مجازات برساند .

    • Malek

      افرين افرين انسان با وجدان افرين

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج