جاباما
۱۴۶۲۹۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مقداد: ترکیه مشکل اصلی بحران ماست

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه در گزارشی به نقل از معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که ترکیه در بحران سوریه و داعش نه تنها راه حل نیست، بلکه مشکل اصلی آن است.

ایرنا: 'فیصل مقداد' معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: دولت ترکیه همواره بخشی از اقدامات تروریستی بود که در سال های اخیر علیه عراق و سوریه انجام گرفته است، از این رو باید گفت مشکل اصلی سوریه ترکیه است.

وی در مقاله ای در روزنامه لبنانی 'بناء' در این خصوص نوشت: امروزه حتی دوستان ترکیه به ویژه دولت آمریکا و دوستان اردوغان و داوود اوغلو نیز متقاعد شده اند که رهبران ترکیه در حمایت از تروریسم در منطقه نقش اساسی دارند.

مقداد برای اثبات ادعای خود افزود: برای مثال رسوایی که دستگاه دیپلماسی ترکیه پنجشنبه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل به بار آورد و با قبول نکردن این کشور از سوی کشورهای جهان برای عضویت آن در جمع اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل روبه رو شد، به خوبی نشان داد که امروزه حتی محافل سیاسی جهان نیز سیاست های ترکیه در سوریه و عراق را قبول ندارند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که مردم سوریه در حمایت از ارتش و نیروهای مسلح کشور خود برای رسیدن به پیروزی نهایی مصمم هستند، لذا از وجب به وجب خاک خود دفاع کرده و هرگز به اردوغان اجازه نمی دهند در خاک کشورشان منطقه حائل ایجاد کند.

گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش که با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا در منطقه خاورمیانه ایجاد شده اند، جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج