۱۴۶۴۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

خطرات آي فون براي سلامتی!

تلفن‌هاي همراه، لپ‌تاپ‌ها، آي‌پد و بسياري ديگر از وسايل الكترونيكي تبديل به بخش جدايي ناپذير زندگي بسياري از ما شده و درصد زيادي از مردم به استفاده از اين وسايل معتاد شده‌اند

خطرات آي فون براي سلامتی!
خطرات آي فون براي سلامتی!

تلفن‌هاي همراه، لپ‌تاپ‌ها، آي‌پد و بسياري ديگر از وسايل الكترونيكي تبديل به بخش جدايي ناپذير زندگي بسياري از ما شده و درصد زيادي از مردم به استفاده از اين وسايل معتاد شده‌اند اما تحقيقات نشان مي‌دهد، اين وسايل در حال ضعيف كردن بدن ما هستند.

به گزارش برترین ها به نقل از ديلي‌ميل، نزديك به يك چهارم از مردم به‌دليل استفاده طولاني مدت از اين وسايل به دردهاي ناحيه گردن، كمر و شانه دچار شده‌اند.

تقريبا دو سوم از ما حداقل ۲ وسيله جديد از فناوري امروز را به همراه خود داريم كه تلفن‌هاي همراه و لپ‌تاپ‌ها از معمول‌ترين آن‌ها هستند. به‌طور متوسط وزن اين وسايل روي هم به ۲ كيلوگرم مي‌رسد كه اگر كيف و ديگر وسايل جانبي همراه آن‌ها مانند شارژرها را هم اضافه كنيم متوجه مي‌شويم بسياري از ما هر روز چند كيلوگرم را به‌مدت‌ طولاني به‌دنبال خود مي‌كشيم.در اين ميان لپ‌تاپ‌ها به‌عنوان مقصران اصلي دچار شدن ما به دردهاي مختلف شناخته مي‌شوند به‌طوري كه ۲۷ درصد از مردم به‌دليل حمل كردن دائمي اين وسايل به دردهاي ناحيه كمر و گردن دچار شده‌اند.

تبلت‌ها مانند آي‌پد يكي ديگر از وسايلي هستند كه طي مدت اخير توجه زيادي را به‌خود جلب كرده‌اند و تقريبا ۴ ساعت از وقت مردمي كه اين وسايل را دارند را به‌خود مشغول مي‌كند. مطالعات ديگر هم نشان داده است، مالكان تلفن‌هاي هوشمند هر روز بيش از ۲ ساعت از وقت خود را صرف استفاده از اين وسايل مي‌كنند بدون آن‌كه از آن‌ها براي برقراري تماس يا فرستادن پيام كوتاه بهره بگيرند.اين در حالي است كه عضلات بدن ما براي كشيده شدن و منقبض شدن طراحي شده‌اند. اگر يك فرد براي مدت طولاني در يك حالت بايستد يا بنشيند، عضلاتش تحت فشار زيادي قرار خواهند گرفت. براي مثال خم كردن گردن به سمت پايين همان اندازه به بدن فشار وارد مي‌كند كه شما يك وسيله به وزن ۵ كيلوگرم را براي مدت طولاني دور از بدن در دستان‌تان نگه داريد. در اين ميان زنان لاغر بيشتر در معرض خطر هستند، چرا كه فشار بيشتري به گردن و كمر آن‌ها وارد مي‌شود. كارشناسان معتقدند اگر وضعيت به همين منوال ادامه پيدا كند و مردم به فكر استفاده بهتر از اين وسايل نيفتند، در آينده نزديك درصد زيادي از جمعيت مردم جهان از دردهاي ماندگار در ناحيه كمر و گردن رنج خواهند برد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خطرات آي فون براي سلامتی!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • omid

      اینهمه گوشی تو دنیا هست چرا فقط آیفون شما دارید تبلیغ منفی میکنید چه ربطی به آیفون داره! متعجبم !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج