۱۴۶۴۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

Moto X -۲۰۱۴

گوشی هوشمند Moto X دقیقا یک سال پس از مدل پیشین این کمپانی پا به دنیای فناوری گذاشت. این گوشی کاملا باریک طراحی شده است و برچسبِ «ساخت آمریکا» موجب افتخار و غرور آن است.

Moto X -2014

برترین ها: گوشی هوشمند Moto X دقیقا یک سال پس از مدل پیشین این کمپانی پا به دنیای فناوری گذاشت. این گوشی کاملا باریک طراحی شده است و برچسبِ «ساخت آمریکا» موجب افتخار و غرور آن است. این هوشمند جدید همانند گوشی‌هایی است که موتورولا وقتی تحت مدیریت گوگل بود، می‌ساخت.

همانند نسل نخست موتو ایکس، این گوشی هوشمند نیز بدنه قابل تغییر و شخصی‌ شدن دارد. حتی امکانات فردی بیشتری هم در اختیار کاربر قرار دارد تا هرطور دوست دارد گوشی موبایل خود را تغییر دهد. کیفیت ساخت گوشی بسیار عالی است و قاب پشتی آن از چرم Horween تهیه شده است.

از مشخصات فنی این گوشی باید به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ SoC اشاره کرد که امسال در بیشتر گوشی‌های برتر بازار می‌توان آن را پیدا کرد. صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰p از نوع AMOLED و دوربین ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت UHD نیز از دیگر ویژگی‌های قابل توجه Moto X هستند که آن را در ردیف بهترین گوشی‌های هوشمند بازار قرار داده‌اند. در ادامه مطلب، به طور کامل در مورد امکانات و ویژگی‌های این گوشی برایتان سخن گفته‌ایم. با ما همراه باشید.

صفحه‌نمایش و کیفیت ساخت

گوشی هوشمند Moto X از نظر طراحی بسیار شبیه برادرهای بزرگ‌تر خودش است ولی مسلما از آنها شیک‌تر و به‌روزتر شده است. فریم اطراف این گوشی فلزی است و قاب پشتی آن در دو جنس چوبی و چرمی موجود است. مدل ۲۰۱۴ گوشی Moto X به گوشی‌های لوکس شباهت بسیاری دارد.

اینکه از چوب و چرم بتوان یک گوشی هوشمند درست کرد بسیار جای تحسین دارد. این خلاقیت زیاد طراحان کمپانی موتورولا را می‌رساند. Moto X جدید بدون شک یک موتورولای اصیل است و با نگاه به ظاهر آن می‌توان سریع حدس زد محصول دستِ کارشناسان موتورولا است. از دیگر ویژگی‌های طراحی Moto X باید به Moto Maker اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد ظاهر گوشی خود را به سلیقه شخصی تغییر دهد.

Moto X -2014

همانند نسخه‌ای که در سال پیش میلادی معرفی و عرضه شد، این نسخه از Moto X نیز در دو رنگ سفید و سیاه برای قاب جلو موجود است. اما قاب پشتی آن را به هر رنگی که بخواهید می‌توانید تغییر دهید. حتی می‌توانید حکاکی‌های شخصی نیز روی قاب پشت بدنه داشته باشید. قاب فلزی اطراف گوشی در دو پرداخت آلومینیومی تیره و روشن موجود است.

کیفیت ساخت نسل دوم گوشی Moto X بسیار عالی است. قاب جلوی گوشی با شیشه ضدخش گوریلا گلاس سه پوشیده شده است که به جرات می‌توان گفت از دیگر گوشی‌هایی که این شیشه را دارند، کیفیت بهتری دارد.

گوشی Moto X حدود ۷۲.۴×۱۴۰.۸×۹.۹ میلی‌متر اندازه و حدود ۱۴۴ گرم وزن دارد. بر مبنای نمایشگر بزرگی که دارد، نسخه ۲۰۱۴ این گوشی بسیار بهتر و نسخه اصلی ظاهر شده است. نسخه قبلی با اینکه نمایشگر کوچک‌تری داشت اما اندازه آن بزرگ‌تر و ۱۲۹.۳×۶۵.۳×۱۰.۴ میلی‌متر است.

صفحه‌نمایش

گوشی هوشمند Moto X ۲۰۱۴ صفحه نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و فناوری AMOLED دارد. این نمایشگر در دنیای این روزهای گوشی‌های هوشمند و اندرویدی بسیار عالی و باکیفیت است. کنتراست و زاویه دید این صفحه‌نمایش نیز عالی است. تراکم تصویر این نمایشگر ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ است و همه محتویات صفحه بسیار شفاف و واضح دیده می‌‎شوند.

همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، رنگ‌ها خلوص کافی دارند اما کاملا طبیعی نیستند.

Moto X -2014

بسیار عجیب است که با این همه خوبی، این نمایشگر زیر نور مستقیم آفتاب ضعیف عمل می‌کند. در نورهای شدید نمی‌توان به درستی محتویات نمایشگر را دید و باید گفت پاشنه آشیل نمایشگر Moto X، خوانایی آن زیر نورهای مستقیم است.

عمر باتری

برخلاف تغییراتی که در جاهای مختلف گوشی Moto X شاهد هستیم، اندازه باتری آن به قوت قبل باقی مانده است. نسخه ۲۰۱۴ این گوشی نیز با باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده است. البته نسخه ۲۰۱۳ باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی داشت اما تفاوت آنها آن قدر نیست که بتوان آن را لحاظ کرد.

Moto X -2014

باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در بیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توان دید. این باتری عمر قابل قبولی دارد در ردیف باتری‌های برتر گوشی‌های هوشمند، رتبه ۴۸ را به خود اختصاص داده است. با این میزان شارژدهی کاربر می‌تواند همه فعالیت‌های موردنظر خود همچون تماس‌های تلفنی، وب‌گردی، جست‌وجوی اینترنتی و تماشای ویدئو را بدون نگرانی انجام دهد. موتورولا برای اینکه به کاربران انگیزه خرید نسخه جدید Moto X را بدهند، عمر باتری را بیشتر کرده‌اند. در ضمن، شارژر سریع و بسته باتری مینی نیز برای آن در نظر گرفته است تا در مواقع ضروری دست کاربر را بگیرد.

عملکرد

موتورولا Moto X با پردازنده کوالکوم اسنپ‌دراگون ۸۰۱ MSM۸۹۷۴-AC با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته عرضه شده است. پردازنده گرافیکی آن Adreno ۳۳۰ است که با سرعت ۵۷۸ مگاهرتز کار می‌کند. امسال، سیلیکون نقش اصلی سخت‌افزارهای بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار را بازی می‌کند و در این گوشی نیز حاضر است و موجب بهبود عملکرد گوشی می‌شود.

Moto X -2014

در بنچ‌مارک‌های GeekBench و AnTuTu، قدرت خالص پردازنده مورد بررسی قرار گرفته است. موتو ایکس جدید در هر دو آزمایش بسیار قدرتمند ظاهر شده است. پردازنده Adreno ۳۳۰ برای تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ طراحی شده است و فرکانس بالاتر و کیفیت کارکرد بهتری دارد. اما بدون شک در تراشه‌های S۸۰۱ عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

قدرت سخت‌افزاری Moto X همان‌طور که انتظار می‌رفت، بسیار عالی است و در ردیف بهترین‌ها قرار دارد.

کیفیت صدا

گوشی هوشمند Moto X ۲۰۱۴ موتورولا کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. با وصل کردن این گوشی به آمپلی‌فایر خارجی، کیفیت بسیار بهتری نسبت به نسخه پیشین خود داشته است. تقریبا از نظر بلندی و کیفیت صدا بسیار خوب ظاهر شده است و نیاز کاربر را برآورده می‌کند. در مورد هدفون نیز همین کیفیت در گوشی مشاهده می‌شود. یعنی کیفت صدا و بلندی آن همان چیزی است که کاربر نیاز دارد.

Moto X -2014

دوربین ۱۳ مگاپیکسل و فلاش دوگانه

موتو ایکس ۲۰۱۴، دوربین ۱۳ مگاپیکسل f/۲.۲۵ با فلاش دوگانه LED دارد. فلاش دوربین، همانند حلقه‌ای اطراف لنز را احاطه کرده است.

دوربین با یک حرکت دست به‌راحتی فعال می‌شود. Dubbed Quick Capture قابلیتی است که با دوبار چرخاندن مچ دست هنگامی که گوشی در دست است، فعال می‌شود. دوربین فناوری HDR، پانوراما و عکاسی پی‌درپی دارد. گوشی Moto X می‌تواند با کیفیت UHD و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. این کیفیت را در بین گوشی‌های هوشمند بسیار باکیفیت می‌توان مشاهده کرد. این دوربین همچنین قابلیت‌هایی همچون ژئوتگینگ یا فناوری تشخیص چهره نیز دارد.

Moto X -2014

رابط‌کاربری دوربین Moto X بسیار ساده است. یک منوی کشویی برای بزر‌گ‌نمایی و تنظیمات دوربین وجود دارد. منویی که از سمت چپ باز می‌شود، برای تنظیمات است و منوی سمت راستی گالری عکس را باز می‌کند. با بالا یا پایین کشیدن انگشت روی صفحه نیز می‌توانید زوم کنید. برای عکاسی نیز فقط کافی است یک ضربه روی نمایشگر بزنید.

فیلم‌برداری با کیفیت UHD

رابط‌کاربری دوربین فیلم‌برداری نسبت به نسخه پیشین بی‌تغییر باقی مانده است. برای فیلم‌برداری باید ابتدا کلید لمسی که در بالای سمت راست صفحه‌نمایش قرار دارد را فشار دهید.

کیفیت فیلم‌برداری Moto X ۲۰۱۴ به نسبت عکاسی آن بهتر است. این دوربین می‌توانید با رزولوشن ۴ هزار پیکسلی فلیم‌برداری کند. البته ذکر مشکلاتی همچون محدود دینامیک کوتاه و محدود را نباید از قلم انداخت.

ویدئوهای ۱۰۸۰p این گوشی موبایل بسیار باکیفیت هستند و می‌توان آنها را با ویدئوهای ۲۱۶۰p مقایسه کرد. البته به خوبی آنها جزئیات تصویر را ثبت نمی‌کنند اما کیفیت و وضوح خوبی دارند. این دوربین با سرعت ۱۷ مگابایت در هر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند و این در حالی است که ویدئوهای ۴K سرعت ۵۲ مگابایت در ثانیه دارند که وقتی حافظه قابل ارتقا ندارید، این مساله بسیار ارزش پیدا می‌کند.

این دوربین قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز دارد. کیفیت این فیلم‌ها نیز ۱۰۸۰p است.

کلام آخر

موتورولا امسال با یک گوشی بسیار عالی با مشخصات سخت‌افزاری عالی و مبتنی بر اندروید وارد بازار رقابت‌ها شده است که قیمت مناسبی نیز دارد. با این توصیفات، کاربران بسیاری را می‌تواند به خود جلب کند. گوشی جدید موتورولا در میان محبوب‌ترین‌ها قرار دارد. کیفیت ساخت آن عالی و طراحی کاملاارگونومی دارد. این گوشی، صفحه نمایش ۵.۲ اینچ دارد که با فناوری ضد خش گوریلا پوشیده شده است و آن را در برابر ضربه و خراش محافظت می‌کند.

قابلیت شخصی‌سازی بدنه نیز از دیگر مزیت‌های خوب این گوشی هوشمند است. کاربر می‌تواند هر آن‌گونه که دوست دارد گوشی موبایل خود را تغییر دهد. طراحی عالی و مواد باکیفیت استفاده شده در ساخت بدنه موجب بیشتر شدن محبوبیت Moto X شده‌اند.

Moto X -2014

گوشی موبایل اچ‌‍‌‌تی‌سیOne M۸ نیز وقتی وارد شد به خانواده Moto X موتورولا شباهت بسیاری داشت. این گوشی تایوانی همانند گوشی‌های موتورولا ارگونومی نیست اما بلندگوها و صفحه نمایش بهتر دارد. اچ‌‍‌‌تی‌سیOne M۸ قیمت بالاتر از نسخه ۲۰۱۴ گوشی Moto X دارد و از این نظر می‌توان گفت، موتو ایکس گزینه بهتری برای خرید به شمار می‌رود.

سامسونگ گلکسی S۵ و ال‌جی G۳ هر دو صفحه‌نمایش‌های بسیار عالی و باکیفیت دارند.

اکسپریا Z۲ و اکسپریا Z۳ سونی نیز قابلیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توان آنها را رقیبی برای موتو ایکس موتورولا دانست. البته سونی اکسپریا Z۳ قیمت بسیار بالایی دارد. گوشی هوشمند ال‌جی نکسوس ۵ نیز از دیگر گوشی‌هایی است که در ردیف Moto X قرار دارد. در ضمن اینکه قیمت آن از گوشی جدید موتورولا ارزان‌تر است. اما سخت‌افزار آن ضعیف‌تر و جنس بدنه‌اش نیز پلاستیکی است.

آی‌فون ۶، نوکیا لومیا ۹۳۰/Icon و اچ‌تی‌سی One M۸ نیز با پلتفورم‌های دیگری که دارند، باز در ردیف این گوشی‌ها قرار می‌گیرند. آخرین نسخه Cupertino با قیمت ۹۹/۱۹۹ دلار و ۲۹۹ دلار برای نسخه ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود، در حالی که ویندوزفون ۸.۱ با قیمت یکصد دلار قابل یافت است. گوشی M۸ جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی دارد.

به طور کلی، گوشی موبایل Moto X، گوشی هوشمند فوق‌العاده عالی نیست. اما یکی از بهترین‌ها است. عمر باتری خوب، قدرت دوربین، کیفیت ساخت عالی و قیمت مناسب از جمله ویژگی‌های عالی این گوشی هوشمند هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج