۱۴۶۶۲
۲۶ نظر
۵۱۳۸
۲۶ نظر
۵۱۳۸
پ

راهنمای انتخاب یک صابون مناسب / یک انتخاب کف آلود!

بفرمایید صابون!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید صابونی برای مصرف خودتان انتخاب کنید اما ندانید که کدام صابون ها برای کدام پوست ها مناسب هستند. با خواندن راهنمایی های زیر کمی از مشکلات شما حل خواهد شد.

بفرمایید صابون!

برترین ها : این روزها از روزگاری که در کارگاه های صابون ریزی دیگ ها را روی آتش می گذاشتند و با مخلوط کردن چربی حیوانی و سود سوزآمور صابون پیچ درست می کردند و به دست مردم می رساندند خیلی دور شده ایم. دیگر صابون فقط در نقش شوینده ای برای تمیزکردن دست و صورت و لباس ظاهر نمی شود.

صابون های متنوعی که این روزها در بازار وجود دارند می توانند در کنار شست و شوی پوست، اثرات دارویی و درمانی نیز داشته باشند. صابون هایی برای درمان آکنه های پوستی، صابون هایی برای رفع خشکی پوست، آنهایی که اثر روشن کننده دارند و صابون های لایه بردار فقط چند نوع شناخته شده تر از این محصولات بهداشتی هستند.

بفرمایید صابون!

تنوع زیاد و رو به افزایش صابون ها در بازار، خریداران را برای انتخاب نوع مناسب صابون سردرگم می کند. از طرفی صابون هایی نیز هستند که ادعا می کنند می توانند همه مشکلات پوستی را برطرف کنند و فروشنده هایی که گاهی اوقات بیشتر از خریداران درباره محصولاتی که می فروشند اطلاعات ندارند. شاید آشنایی کلی با انواع صابون ها بتواند به شما کمک کند تا صابون مناسب پوستتان را خودتان انتخاب کنید.

شما از صابون چه انتظاری دارید؟

«صابون یک شوینده است»... ساده ترین نتیجه ای که می شود از این جمله گرفت این است که صابون ها برخلاف کرم ها، ژل ها، لوسیون ها و بقیه اشکال محصولات بهداشتی برای مدت طولانی روی پوست باقی نمی مانند و مدت تماس آنها با پوست از چند ثانیه تا نهایتا یک دقیقه متغیر است.

بنابراین هر نوع ماده دارویی یا درمانی هم که در صابون وجود داشته باشد فرصت جذب شدن به پوست و اثرگذاری قوی روی آن را نخواهد داشت. بنابراین در قدم اول از هیچ صابونی انتظار معجزه نداشته باشید و برای حل مشکل پوستتان تنها به استفاده از صابون متکی نباشید. صابون ها اگر به درستی انتخاب و در کنار بقیه محصولات مناسب مصرف شوند می توانند به بهترشدن کیفیت پوست و رفع مشکلات آن کمک کنند.

صورت یا بدن؛ مساله این است

سوالی که برای بسیاری از مصرف کنندگان پیش می آید این است که کدام صابون ها برای شست و شوی بدن و حمانم کردن مناسب هستند و کدامن برای شست و شوی صورت. واقعیت این است که هیچ فرمول و دستورالعمل بخصوص و از پیش تعیین شده ای برای انتخاب صابون برای دست و صورت یا بدن وجود ندارد و فاکتورهای موثر در انتخاب صابون، جنس پوست مصرف کننده، مشکلات و ناراحتی هایی که باید رفع شوند، مقدار بودجه ای که به خرید صابون اختصاص داده شده است و سلیقه مصرف کننده هستند؛ برای مثال وجود روغن های گیاهی مرغوب، مواد نرم کننده متنوع و مواد دارویی، در صابون می توانند باعث افزایش قیمت آن شوند؛ همچنین استفاده از مواد شیمیایی ارزان قیمت تر و عدم وجود مواد دارویی باعث کمترشدن قیمت آن می شود.

به طور کلی صابون هایی که حاوی روغن های گیاهی و مواد نرم کننده مرغوب با مواد شیمیایی و دارویی خاص نیستند و قیمت ارزان تری دارند. برای حمام کردن یا شستن دست ها استفاده می شوند و صابون های دارای کیفیت بالاتر برای شست و شوی صورت. اگرچه هر مصرف کننده بناب ر سلیقه و بودجه خودش می تواند صابون های گران قیمت تری را برای شست و شوی بدن یا محصولات ارزان قیمت تری را برای شست و شوی صورت انتخاب کند.

بفرمایید صابون!

از بین این همه...

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید صابونی برای مصرف خودتان انتخاب کنید اما نداید که کدام صابون ها برای کدام پوست ها مناسب هستند با خواندن راهنمایی های زیر کمی از مشکلات شما حل خواهد شد.

پوستتو بده تا فالتو بگیرم!

در قدم اول باید مشخص کنید که پوستتان از چه نوعی است و برای حل کدام مشکل آن به صابون نیاز دارید. در راهنمای زیر، صابون هایی برای استفاده از انواعی از پوست که فراوانی آنها بیشتر است یا مصرف کنندگان صابون ها بیشتر برای حل مشکلات آنها به صابون نیاز دارند مورد بررسی قرار گرفته اند.

پوست های جوش دار

*صابون تری کلوکاربان یا T.C.C

ماده موثرتری کلوکاربان با اثر ویژه ای که در از بین بردن باکتری ها و مهارکردن رشد و تکثیر آنها دارد نقش موثری در بهبود جوش های صورت و بدن بازی می کند.

*صابون هفت ادویه

عصاره ادویه های موجود در این صابون ها، به خصوص دارچین، نقش موثری در ضدعفونی کردن و میکروب زدایی پوست و درمان آکنه دارند.

*صابون گوگرد

گوگرد با اثر ضدباکتری و ضدقارچ های پوستی ماده مناسبی برای ضدعفونی کردن پوست است که البته عوارض جانبی و اثرات تحریک کننده آن، مصرف آن را برای صورت یا نواحی حساس پوست مناسب کرده است.

*انواع صابون های آنتی باکتریال

تقریبا هر نوع صابونی که عبارت «آنتی باکتریال» روی آن نوشته شده می تواند نقش موثری در رفع جوش های پوستی داشته باشد.

بفرمایید صابون!

*صابون با عبارت «No Acne» یا «Acne Prone»

صابون هایی در بازار هستند که تولیدکنندگان آنها ترجیح داده اند به جای ذکر نام مواد موثره از عبارت های ضدآکنه برای نامگذاری آنها استفاده کنند. این صابون ها نیز عمدتا حاوی مواد آنتی باکتریالی مانند T.C.C، برای رفع جوش های پوستی مناسب هستند.

*صابون های حاوی «کلیدامایسین» و «اریترومایسین»

صابون های حاوی این دو ماده آنتی بیوتیک نیز در درمان جوش های پوستی موثر هستند.


پوست های خشک

*صابون گلیسیرینه

گلیسیرین موجود در ترکیب صابون رطوبت موردنیاز پوست را تامین کرده و احساس خشکی و کشیدگی پوست را رفع می کند.

*صابون ویتامین E

ویتامین E با تقویت کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و مانع بروز چین و چروک های پوستی می شود و به حفظ رطوبت و نرمی طبیعی پوست نیز کمک می کند.

*صابون های کرم دار

کرم مرطبو کننده موجود در تکیب این صابون ها به تامین رطوبت موردنیاز پوست های خشک کمک می کند.

*صابون با دام

روغن بادام موجود در این صابون ها در تقویت پوست ها یخشک موثر است.

*صابون زیتون

روغن زیتون نیز در تامین رطوبت موردنیاز پوست خشک و بازسازی سلول ها موثر است.

*صابون آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی نقش موثری در رفع خشکی پوست دارد.


پوست چرب

*صابون جوانه گندم

عصاره جوانه گندم به پاک کردن چربی اضافی از روی پوست و شست و شوی عمیق آن کمک می کند.

بفرمایید صابون!


راهنمای عمومی

صابون های متنوعی برای شست و شوی پوست های چرب در بازار وجود دارند که حاوی ماده گیاهی بخصوصی نیستند اما مجموع مواد پاک کننده موجود در این صابون ها آنها را مناسب استفاده پوست های چرب کرده است. برای پیداکردن این صابون ها روی بسته بندی آنها دنبال عبارت «Oily Skin» بگردید.

*صابون لوفا

ذرات زبر لوفا با مالش روی پوست باعث لایه برداری و پوست اندازی می شوند که نتیجه آن روشنی و شفافیت پوست است.

*صابون زردآلو

ذراتی که از خردشدن هسته زردآلو به دست آمده اند با مالش روی پوست باعث بلندشدن لایه مرده رویی و شفافیت آن می شوند.


پوست های لک دار

*صابون های حاوی کوچجیک اسید

کوجیک اسید به عنوان یک آلفاهیدروکسی اسید با اثر لایه برداری ملایم ضد لک، اثربخشی خوبی در رفع لک های پوستی دارد. برای اثربخشی خوب این صابون لازم است که کف حاصل از آن برای مدت حداقل یک دقیقه روی پوست باقی بماند.

*صابون های روشن کننده گیاهی

انواع صابون های روشن کننده گیاهی حاوی مواد گیاهی شبیه اربوتین با اثر روشن کنندگی پوست هستند و می توانند تا حدی اثربخشی ضدلک و روشن کننده بر پوست داشته باشند.


پوست های ملتهب و آسیب دیده

پیدا کردن شوینده های مناسب برای پوست های حساس یا آنهایی که دچار آسیب دیدگی سطحی شده اند کار چندان مشکلی نیست. این صابون ها می توانند التهاب ناشی از اگزما و حساسیت یا آفتاب سوختگی را تا حدودی بهود بخشند.

*صابون آلوئه ورا

خاصیت ترمیم کنندگی آلوئه ورا باعث شده است صابون حاوی عصاره این گیاه توانایی ازبین بردن التهاب های پوستی و کمک به درمان عرق سوز و سایر آسیب های سطحی پوست را داشته باشد.

*صابون گل بابونه

استفاده از گل بابونه که در طب سنتی هم در درمان التهاب های پوستی مورد استفاده قرار می گرفته در بهبود اکگزما و حساسیت های پوستی و درماتیت ناشی از تماس با شوینده های شیمیای و خارش پوست موثر است.

*صابون کالندولا

گیاه کالندولا خاصیت ضدالتهاب و التیام بخشی دارد؛ به همین ترتیب صابون حاوی عصاره کالندولا هم دارای اثرات ضدالتهابی و ضدخارش و ترمیم کننده قابل توجهی است.

*صابون گل ختمی

صابون گل ختمی هم در کاهش التهاب های پوستی موثر است.


پوست های مستعد چین و چروک

بهترین راه درمان چین و چروک های پوستی جلوگیری از به وجود آمدن آنهاست. استفاده از صابون هایی با خاصیت آنتی اکسیدان و ضدچروک به عنوان شوینده، یکی از راه های نگهداری مناسب از پوست های مستعد پیری است.

*صابون جینگ کو

عصاره جینگ کو با تحریک و افزایش جریان خون مویرگی باعث بهبود خونرسانی و تغذیه سلول های پوستی شده و با تسریع روند ساخت سلول های جدید مانع از چین و چروک می شود.

*صابون جینسینگ

جینسینگ با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست به پیشگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند.

منبع: مجله تندرستی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه صابونی برای جوش های زیر پوستی

    • سارا

      به غیر از 2صابون (لوفاو زردآلو) چه صابون دیگری برای شفافیت است؟(اگه میشه پاسخ دهید )مر30

    • بدون نام

      ایا صابون کوجیک اسید به خاطر لایه بیرداری پوست صورت مانند کرمهای لایه بردار پوست را پوسته پوسته مکند یا نه

    • ملیکا

      سلام خسته نباشید من چند روزی میشه از صابون کوجیک اسید استفاده میکنم میخوام بدونم چرا صورتم جوش میزنه

    • عمار

      مدت استفاده ازیک صابون ضدلک

    • mostafa

      صابون گوگرد بزنم برای جای جوش هام خوبه

    • فاطمه

      من از صابون گوگرد واسه جوش های صورتم استفاده کردم خیلی عالیه...رنگش زرده و بوی گوگردش کاملا مشخصه...البته این صابون به همراه پرهیز های غذایی تاثیر بسیار خوبی داره...
      پرهیز غذایی:نخوردن خوراکی های مغازه ومواد غذایی چرب
      خوردن سبزیجات .تمبر هندی.ابلیمو.میوه.و گوشت سفید و حبوبات...

    • حمیده

      با فاطمه‌موافقم منم صابون حاوی گوگرد ا
      ستفاده میکنم عالیه✅

    • امیر

      من از صابون گوگرد استفاده کردم واقعا علیه

    • النا

      سلام یه سوالی دارم من صورتم مختلطه یعنی بعضی جا ها چرب و بعضی جاها نسبطه خشکه می خواستم بدونم می تونم از صابون گوگرد استفاده کنم ؟

    • fafa

      سلام.من پوستم مختلط چه نوع صابونی استفاده کنم که پوستم روشن بشه.منافذش بسته.لکه سرسیاه دماغم برن.جای جوش نمونه

    • M Mehdi Khani

      صابون تی تری (گل سی تو)
      ۲ ۳سال استفاده میکنم عالیه
      مخصوص پوست چرب و آکنه دار.
      گیاهی
      غیر معطر
      قیمتشم فک کنم ۷۵۰۰تومن

    • بهار

      صابون گوگرد بهترین صابونه

    • باران

      سلام .صابون گوگرد بدون تجویز پزشک .صابون مناسبی برای جوشهای پوستی نیست .چون پوست رو به شدت خشک میکنه و بیشتر به عنوان یه صابون ضد قارچ استفاده میشه .برای جوش های زیر پوستی بهتره از ژل ضد جوش 2تا3بار در روز بر روی جوش های صورت استفاده بشه .و همینطور برای نتیجه گیری بهتر از یک صابون ضد جوش مثل صابون های تی تری یا تی سی سی یا صابون و پن های مخصوص پوست چرب و جوشدار استفاده بشه

    • مهلا

      س من پوستم خداروشکراصلاجوش نداره ولی خشکه میتونم صابون گلیسیرینه استفاده کنم لطفاحواب بدید

      پاسخ ها

      • باران

        سلام بله میتونید از صابون گلیسیرینه استفاده کنید از شوینده های مخصوص پوست خشک و یا پن های مخصوص پوست های خشک هم به عنوان شوینده صورتتون هم میتونید استفاده کنید

    • دریا خالدی

      صابون ولینسی خوب یا نه پوستم خیلی خوشک

    • رحمان رحیمی

      صابون زرد چوبه دارن

    • صابون ضدلکه

      صورتم لکه داره وپوستم چربه میشه یه صابون خوب بهم بگین

    • صابون ضدلکه

      صورتم لکه داره وپوستم چربه میشه یه صابون خوب بهم بگین

    • شهرام

      سلام
      من مدت زیادی هست که از صابون ها استفاده میکنم ولی صابون هایی که تاثیر خوبی داشتند صابون زرد چوبه و صابون انار انجی بود

    • مینا

      سلام من سردماغم و گونهام لک داره پوستم متوسطه ن چربه نه خشکه یچیزی که برای لک خوب باشه میشه بگید ممنونم.

    • مینا

      سلام من سردماغم و گونهام لک داره پوستم متوسطه ن چربه نه خشکه یچیزی که برای لک خوب باشه میشه بگید ممنونم.

    • سارا

      سلام من صورتم جوش های ریزی داره چه صابونی مناسبش لطفا جواب بدین .

    • Sara

      سلام من صورتم جوش های ریزی دارندچه صابونی پیشنهادمیکنین.

    • مریم

      سلام من پوستم چربه وقتی جوش میزنه جای جوش هامیمونه به رنگ قرمز لطفابگیدچیکارکنم جای قرمزشون بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج