۱۴۶۶۷۳
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

موج انزجار عمومی از فاجعه اسیدپاشی ها

مسئولان دولت، مقامات قضایی، نمایندگان مجلس، هنرمندان و گروه های مختلف اجتماعی بر پیگیری ماجرای تکان دهنده اسیدپاشی زنجیره ای اصفهان و معرفی عاملان آن تأکید کردند.

روزنامه ایران: مسئولان دولت، مقامات قضایی، نمایندگان مجلس، هنرمندان و گروه های مختلف اجتماعی بر پیگیری ماجرای تکان دهنده اسیدپاشی زنجیره ای اصفهان و معرفی عاملان آن تأکید کردند.

امام جمعه اصفهان اسیدپاشی های اخیر در این شهر را محکوم و تصریح کرد: این گونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد و هدف این افراد بدنامی به اسم دین است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در واکنش به اسیدپاشی های اخیر اصفهان، افزود: این کار محکوم است، پیگرد قانونی، مجازات شرعی و دیه دارد و اگر کسی مرتکب چنین کاری شده، باید پیگیر بود چون این گونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد.

وی ادامه داد: من این موضوع را شنیده ام و باید آن را پیگیری کنم تا از جزئیات آن باخبر شوم و تحقیق بیشتری انجام دهم تا بتوانم بهتر اظهار نظر کنم، اما با وجود این چنین کاری به هر بهانه ای محکوم است، حتی اگر یک زن به بدترین وضع به خیابان بیاید مجازاتش چنین چیزی نیست. کسی حق ندارد از این کارها بکند. اگر کسی چنین کارهایی را کند مجازات شرعی دارد و حکم قرآن و قصاص دارد.

امام جمعه اصفهان درباره صحبتی که پیش از این از قول او گفته شده بود که امر به معروف و نهی از منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود، تأکید کرد: من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مؤدبانه است.

اگر قرار باشد برخوردی صورت بگیرد باید به صورت قانونی باشد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی چنین مسأله ای را پیگیری کنند تا کسی خودسرانه وارد این گود نشود. این اقدامات خودسرانه به هیچ وجه صحیح نیست.

رهبر در پایان گفت: باز هم می گویم یک مسلمان اگر بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید ناصحانه و مشفقانه و به صورت مؤدبانه این کار را انجام دهد. نیروی انتظامی و قوه قضائیه اگر می خواهند برخوردی انجام دهند باید در چارچوب قانون برخورد کنند

* سرنخ های محکمی در اختیار پلیس است

یکی از مقام های جنایی پلیس آگاهی ناجا در خصوص اسیدپاشی های سریالی اصفهان می گوید: مطمئن باشید مدارک و سرنخ های محکمی در اختیار پلیس است و با دستگیری اسیدپاش ها نه تنها انگیزه هایشان رسانه ای خواهد شد، بلکه به خاطر صدمه زدن به زنان بی گناه که واقعاً صدمه و لطمات زیادی دیده اند باید مجازات شوند و امنیت عمومی که با این اقدام های جنایتکارانه به خطر افتاده است به جامعه باز خواهد گشت.

*تنها ۲ زن!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایرنا خبر داد که در مهرماه امسال تنها دو زن که دچار اسیدپاشی شده بودند به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان مراجعه کردند.

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان مرکز تخصصی این نوع حوادث در منطقه مرکزی کشور است و معمولاً همه کسانی که دچار صدمه ناشی از سوختگی به اشکال مختلف می شوند به این بیمارستان مراجعه می کنند و مشخص نیست دو زن دیگر که پلیس نیز اسیدپاشی به آنان را تأیید کرده چرا به این بیمارستان مراجعه نکرده اند.

«جهانبین حسن خانی» گفت: این دو زن در روزهای پنجم و ۲۳ مهرماه امسال به دلیل اسیدپاشی و سوختگی صورت و چشم به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان و چشم پزشک مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: مواردی به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان ارجاع داده می شود که سوختگی با شدت بالا و در ناحیه صورت و چشم باشد.

«فریدون عابدینی» رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان افزود: نخستین زن دو هفته پیش به بیمارستان سوانح و سوختگی مراجعه کرد که به دلیل آسیب شدیدی که به چشم وی وارد شده بود، به تهران منتقل شد.

وی ادامه داد: چهار روز پیش نیز یک زن ۲۳ ساله به این بیمارستان منتقل شد که از ناحیه صورت، گردن و دست ها دچار آسیب ناشی از اسید شده بود که تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان ادامه داد: قرار است در چند روز آینده عمل پیوند پوست برای این زن انجام شود.

وی اظهار کرد: در صورت پاشیدن اسید به صورت یا نقاط دیگر بدن، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آب باید به این نقاط ریخته تا آسیب کمتری به پوست وارد شود.

تصاویری که باورکردنی نبود

دختر ۲۸ ساله در سمند مشکی اش نشسته بود که ناگهان کنترلش را از دست داد و کنار جدول خیابان توحید میانی متوقف شد.

همه شوکه شدند وقتی دیدند دختر جوان با فریاد سوختم سوختم از خودرویش پیاده شد و روسری اش را روی زمین پرتاب کرد، به سمتش دویدند. یکی از شاهدان این حادثه تلخ به خبرنگاران ایران در اصفهان گفت: ساعت ۴۵/۷ عصر چهارشنبه ۲۳ مهرماه سال جاری بود که دختر ۲۸ ساله ای وحشتزده از خودرویش پیاده شد و از سوختن ناله می کرد و تنها توانست روسری اش را از سر خارج و روی زمین پرتاب کند. وی افزود: میزان اسید به قدری زیاد بود که همه لباس های دختر جوان در حال ذوب شدن بود و در آن لحظه لکه های سفید اسید را دیدم که روی آسفالت ریخته شده بود.

این مرد مغازه دار در خیابان مهرداد معروف به جلفا گفت: با دیدن این صحنه دلخراش فقط توانستیم دختر نگون بخت را به داخل یکی از مغازه ها بیاوریم و صورت و بدنش را شست وشو دهیم. یکی از افراد بعد از این اتفاق سریعاً از پزشک داروخانه نزدیک درخواست کمک کرد تا هر چه زودتر دختر جوان را مداوا کنیم.

دکتر داروخانه که نمی خواست نامی از وی عنوان شود در این باره گفت: قتی مردی پریشان و آشفته وارد داروخانه شد و گفت دختری ناشناس هدف اسیدپاشی قرار گرفته سریعاً نزد وی رفتیم. دختر به قدری مقید و نجیب بود که از اینکه باید او را شست وشو دهیم ناراحت شد ولی هیچ راه دیگری نداشتیم چرا که تنها راه از بین بردن اسید آب است و باید لباس وی را در می آوردیم تا اسید به بدنش نفوذ نکند. در این زمان مأموران نیروی انتظامی و آمبولانس هم به محل رسیدند و دختر جوان را با پیچیدن در یک ملحفه به بیمارستان سوانح و سوختگی بردند. این دکتر ادامه داد: صورت و چشم سمت چپ دختر جوان بشدت آسیب دیده بود. وقتی روز گذشته -یکشنبه ۲۷ مهرماه -برای باخبر شدن از حال دختر جوان با بیمارستان سوانح و سوختگی تماس گرفتیم آنها اعلام کردند وی را مرخص کرده اند و ۵۰ درصد احتمال بهبودش وجود دارد.

«م» یکی از مبل فروشی های خیابان توحید میانی که از بستگان دور دختر جوان است به خبرنگار ایران گفت: روز شنبه ۲۶مهرماه سال جاری اولین عمل زیبایی - لایه برداری- روی صورت دختر جوان انجام شده که باید این عمل در چند نوبت صورت گیرد. دکتر «قریشی» متخصص چشم وی نیز به ما اعلام کرد چشم وی فقط ۵ تا ۱۰ درصد بینایی دارد و اسیدی که رویش پاشیده شده به مردمک چشمش آسیب جدی رسانده و یک خراش بزرگ روی مردمک چشمش ایجاد شده است. این مرد ادامه داد: دکتر متخصص گفته است یک قطره ترمیمی در چشم چپ دختر جوان ریخته اند و منتظر هستند تا روز پنجشنبه یکم آبان ماه نتیجه حاصل شود و در غیر این صورت عمل جراحی چشم صورت گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون چشم دختر جوان تخلیه نشده است و منتظر مداوای پزشکان هستیم. این مرد ادامه داد: دختر جوان چهار ماه پیش عقد کرده و قرار بود دو ماه آینده مراسم عروسی اش صورت گیرد و این شایعه پراکنی ها که می گویند روی دختران بدحجاب اسیدپاشی شده یک دروغ بیش نیست چرا که دختر جوان بسیار ساده و نجیب است و چنین صحبت هایی از پایه بی اساس است.

یکی دیگر از مغازه داران روسری فروشی در این محله گفت: متأسفانه عکس دختر بدحجابی دست به دست در فضای مجازی منتشر شده است که می گویند این همان قربانی اسیدپاشی است اما باید بگوییم ما دختر جوان را دیدیم و آن عکس مربوط به دختر ۲۸ ساله نبوده و نیست چرا که حتی وقتی صورت دختر را با آب شستیم معلوم بود آرایش زیادی نداشته و دختر ساده ای بوده است.

*نگهبان باغ گل ها چه گفت؟

«حجت الله رامش» نگهبان باغ گل ها که شاهد اسیدپاشی به «ندا» ۲۷ سال بود به خبرنگار ایران در اصفهان گفت: یک پژو فیلی رنگ در فلکه بزرگمهر پارک بود که دختری جوان پشت فرمان نشسته بود و با تلفن صحبت می کرد که ناگهان یک موتور هیوندای مشکی تک سرنشین به ماشین پژو نزدیک شد و روی دختر جوان اسید پاشید.

موتورسوار حدوداً ۳۰ تا ۳۵ ساله به نظر می رسید. بعد از این حادثه دردناک دختر ناله کنان از خودرو پیاده شد و به وسط خیابان رفت. همه شوکه و حیرت زده شده بودیم و نمی دانستیم چه کنیم که یک مرد به سراغ دختر جوان رفت و وی را از وسط خیابان به کنار آورد تا اورژانس و پلیس نیز به محل حادثه رسیدند.

این باغبان جوان ادامه داد: پوشش این دختر خیلی ساده و پوشیده بود، او یک مانتوی بلند به تن داشت و مقنعه سرش کرده بود که مرد جنایتکار به وی نزدیک شد و وی را هدف اسیدپاشی قرار داد.

مویه های مادر سهیلا جورکش

«سهیلا جورکش» دوشنبه هفته گذشته در خیابان بزرگمهر اصفهان هدف اسیدپاشی قرار گرفت و این در حالی بود که سوار بر پژوی سیاهش در خیابان پارک کرد تا با مادرش تلفنی حرف بزند که هدف اسیدپاشی دو موتورسوار قرار گرفت. مادر سهیلا از اینکه دختر ۲۶ ساله اش چنین سرنوشتی دارد غمگین و گریان است. وی گفت: دخترم حدود ساعت ۳.۵ ظهر از خانه خارج شد و با دوستانش قرار گذاشت که آن ها را سوار ماشینش کند.

در خیابان دروازه دولت اصفهان دو نفر از دوستانش به اسم «رها» و «تیام» را سوار ماشین می کند و به خیابان آمادگاه می رود و وارد هتل ونوس می شود تا از استخر آن استفاده کنند. ساعت ۵ عصر از استخر بیرون می آیند و مستقیم به خیابان انقلاب می روند تا در بوستان سعدی غذا بخورند. از آن جا برمی گردند و دخترم سهیلا به خیابان بزرگمهر می رود تا یکی از دوستانش را در خیابان پیاده کند.

یکی از آنها را پیاده می کند و دوست دیگرش را نبش باغ گل ها پیاده می کند. وقتی دوستش را پیاده می کند سرعت خودرو را کم می کند و به من زنگ می زند در حالی که شیشه پایین بوده است. به من گفت الان به چهارراه نظر می آیم تا تو و برادرم را از مطب دکتر سوار کنم و به سمت خانه برویم.

همان موقع که داشت با من صحبت می کرد یک مرتبه صدای جیغش پشت تلفن آمد. پنج دقیقه طول کشید تا تلفن قطع شد. تلفن دخترم وقتی به دست ما رسید کاملاً ذوب شده بود. ما با خودرو رفتیم و متوجه شدیم دخترم را با آمبولانس به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان منتقل کرده بودند. آنجا یک کوتاهی کرده بودند و در ابتدا پرستارها بدن او را شسته بودند و بعد سراغ چشم هایش رفته بودند و همین باعث شد که دخترم چشم هایش را از دست بدهد. پرستاری که در آمبولانس بود اول باید چشم های سهیلا را شست وشو می داد و متأسفانه چشم هایش کاملاً از بین رفته است اما هنوز اجازه تخلیه چشم ها را نداده ایم.

بدن دخترم سوختگی خیلی شدیدی دارد و به ما اعلام کردند نمی شود عملش کرد و حداقل باید هشت عمل جراحی بشود. دخترم روحیه اش را کاملاً از دست داده است، حالا هم به بیمارستان مطهری تهران منتقلش کرده ایم.

مادر با بغض ادامه داد: بعد از این اسیدپاشی به محل حادثه رفتم و کاملاً تحقیق کردم. دخترم هرچقدر داد و بیداد کرده است کسی به کمکش نیامده. مردم هم آگاهی نداشتند ولی خودش فهمیده بود مورد حمله اسیدپاش قرار گرفته، هیچ کس جرأت نکرده بوده جلو بیاید و آخر هم مجبور می شود خودش را جلوی یک خودرو بیندازد تا کمکش کنند.

دخترم به من گفته دو مرد که سوار موتور بودند آمده بودند کنار خودروی دخترم و روی صورت دخترم اسید پاشیدند. بعد هم زنی که شماره ام را از سهیلا گرفته بود به من زنگ زد و گفت یک پیکان هم پشت موتور بوده و بعد از حمله به دخترم پشت موتور حرکت می کند اما از دخترم شنیدم اسیدپاش لاغر و قد بلند بوده و پلیور سفید رنگ تنش بوده و تبلت دخترم را هم با خودش برده است.

مادر سهیلا درخصوص انگیزه اسیدپاش ها گفت: نمی دانم در این رابطه چه بگویم اما انگار دخترانی که تنها هستند و خودرو دارند مورد حمله قرار می گیرند. از نظر من این کار از سوی یک بیمار است. دختر من از استخر بیرون آمده و صورتش هیچ آرایشی نداشته است.

دختر من کاملاً از نظر پوشش معمولی بود. با مانتویی با قد متوسط و شالی مشکی که به نظر نمی رسد بدحجابی باشد. بعد از این حادثه مسئولان می گویند ما دنبال این کار هستیم. می گوییم می خواهید فهرستی از آدم هایی بدهیم که به آن ها مشکوک هستیم؟ می گویند نه! ما خودمان پیگیری می کنیم البته ما با کسی خصومت آنچنانی نداشتیم که کار بخواهد به اینجا کشیده شود. خود دخترم هم می گوید من دشمنی ندارم.

وی در پایان گفت: دختر من هر شب گریه می کند و فقط می گوید اسیدپاش باید پیدا شود و این اسید قطره قطره به او پاشیده شود. دیشب دختر من آنقدر جیغ زد که مجبور شدند به او مرفین بزنند. باید عملش کنند و پوست سرش را بردارند و به بدنش پیوند بزنند. کارهایی که دخترم تاب آن را ندارد.

چشمش هم هر روز بدتر می شود و یک چشمش کاملاً بینایی اش را از دست داده و چشم دیگرش هم سوی چندانی ندارد. می خواهیم او را به خارج اعزام کنیم و پزشکان هم به ما اجازه نمی دهند. ما از آگاهی می خواهیم دوربین های مسیر رفتن دخترم را به ما نشان دهند. نمی دانیم دلیل اینکه آگاهی از انتشار این فیلم ها امتناع می کند چیست.

*اسیدپاشی به اسم شرع قابل توجیه نیست

کمیسیون امنیت ملی پیگیر موضوع اسید پاشی در اصفهان خواهد بود و نیروی انتظامی و وزارت کشور باید در این زمینه پاسخگو باشند.

«احمد شوهانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به خبر اسیدپاشی در اصفهان با بیان اینکه بنده نیز خبرهایی در این زمینه شنیده ام، گفت: قطعاً کمیسیون امنیت ملی پیگیر این موضوع خواهد بود و نیروی انتظامی و وزارت کشور باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در ادامه افزود: آنچه مهم است این است که باید در کشور امنیت اجتماعی حاکم باشد و نیروی انتظامی نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه گفته می شود برخی از این افراد بی حجاب بوده اند یا مباحث این چنینی مطرح می شود، تأکید کرد: نیروی انتظامی باید مدافع حقوق همه باشد، چه باحجاب و چه بدحجاب.

*هنوز انگیزه ها معلوم نیست

وی افزود: هنوز انگیزه ها معلوم نیست و اینکه گفته می شود افراد بدحجاب مورد اسیدپاشی قرار می گیرند نیز قابل قبول نیست؛ اگر افراد بدحجاب هستند باید طبق قانون با آنان برخورد شود و نیروی انتظامی نیز باید مطابق قانون رفتار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به هیچ وجه قابل قبول نیست که به صورت شخصی، عمومی یا جمعی اقداماتی را انجام دهند بلکه کشور قانون دارد و مراجع مربوطه باید در این زمینه اقدام کنند و افرادی که دلسوز هستند و دغدغه دینی دارند نیز باید اطلاعات و موضوعات خود را به مراجع ذی ربط انتقال دهند تا از این طریق پیگیری شود.

وی در پایان تأکید کرد: اقدامات خودسرانه و تندروانه تأثیر عکس داشته و به نفع جامعه نیست.

رسانه های غربی تلاش کرده اند تا از اسیدپاشی اخیر بهره برداری کنند

«بخشایش اردستانی»، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی هم در این مورد گفته است: «اینکه گفته می شود متدین ها نسبت به افراد بدحجاب این اقدام را انجام می دهند قابل قبول نیست و قطعاً بسیجی ها و حزب اللهی های ما این کار را انجام نمی دهند و اصلاً متدین ها و مؤمنان این کارها را نمی پسندند و انجام نمی دهند.»

نماینده استان اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: همزمان با موضوع طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس و نوع پرداختن رسانه های خارجی به این موضوع این امکان وجود دارد که گروهی می خواهند عده ای را بدنام کنند یا در افکار عمومی هیجان به وجود آورند و این را القا کنند که اگر می خواهید این کار را به صورت اجبار و قانونمند اجرا کنید جامعه واکنش منفی نشان خواهد داد.

وی تأکید کرده است: این اقدامات، روش انسان های مؤمن نیست و بیشتر شبیه روش گروه های تبهکار است.

*بررسی اسیدپاشی های اصفهان در کمیسیون قضایی مجلس

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت این کمیسیون در جلسه عصر یکشنبه خود موضوع اسیدپاشی ها در اصفهان را مورد بررسی قرار می دهد.

«محمدعلی اسفنانی» اظهار کرد: ما این موضوع را در کمیسیون قضایی مطرح و سعی می کنیم اعضا را متقاعد کنیم تا کارگروهی برای بررسی این موضوع تشکیل شود. وی افزود: همچنین اگر نیازی بود به اصفهان سفر خواهیم کرد و با رئیس کل دادگستری و دادستان اصفهان جلسه می گذاریم، حتی می توانیم با قربانیان اسیدپاشی نیز دیدار کنیم تا ان شاء الله این پرونده با سرعت بیشتری پیش برود.

*اسیدپاشی اقدامی شبیه به داعشی ها

«عباسعلی منصوری آرانی» یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با محکوم کردن اقدام مجرمانه اسیدپاشان در سطح شهر اصفهان اظهار کرد: این موضوع باید از جنبه ها و ابعاد متعددی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد چرا که ممکن است دست های پشت پرده سیاسی از جمله سرویس های اطلاعاتی بیگانه نیز در بروز این پدیده شوم اجتماعی نقش داشته باشند.

وی افزود: برخی سعی دارند این موضوع را به بحث حجاب و عفاف و اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط بدانند که این دقیقاً شبیه اقداماتی است که داعش در عراق و سوریه به دنبال اجرای آن است و با انجام کارهای خلاف شرع در بروز چهره خشن از اسلام تلاش می کند.

امنیت عمومی در گرو مجازات عاملان اسیدپاشی است

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید هر چه سریع تر و با صراحت تمام با متخلفان اسیدپاشی به زنان در اصفهان برخورد کنند و آنها را به سزای اعمال خود برسانند. تنها در چنین شرایطی است که امنیت به جامعه بازمی گردد و شهروندان به آرامش می رسند.

محمدعلی اسفنانی با محکوم کردن اقدام اسیدپاشان اظهار کرد: در ارتباط با جرم اسیدپاشی نقص قانونی وجود ندارد به طوری که از سال ها قبل حکمی تحت عنوان «قانون مجازات اسید پاشی» برای این جرم در نظر گرفته شده بود، اما پس از مدتی مسئولان تصمیم گرفتند برای تأثیرگذاری بیشتر و اعمال پیشگیری در این خصوص قانون جدیدی با عنوان «قانون تشدید مجازات اسیدپاشی» را در مجلس به تصویب برسانند.

وی افزود: مجازات اسیدپاشی بسیار سنگین است به طوری که ممکن است در موارد خاص برای مجرمان، قانون اشد مجازات یا اعدام نیز در نظر گرفته شود.

اسفنانی ادامه داد: اینکه در برخی موارد مجرمان اقدام به انجام جرایم سریالی در مدت زمان اندکی می کنند ریشه در باندها و شبکه های سازماندهی شده دارد به طوری که بسیاری از جرایم مانند تهیه و توزیع مواد مخدر، فساد و فحشا به صورت شبکه ای و باندی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه اکنون بیش از همه چیز اهمیت دارد توجه قوه قضائیه و نیروی انتظامی به رعایت قوانین و مقررات مربوط به پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است، هر چند به طور حتم این افراد بدون هیچ انگیزه امنیتی و تنها با اهداف شخصی دست به چنین اقداماتی می زنند. اسفنانی تصریح کرد: قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید هر چه سریع تر و با صراحت تمام با متخلفان برخورد کنند و آنها را به سزای اعمال خود برسانند. تنها در چنین شرایطی است که امنیت به جامعه باز می گردد و شهروندان به آرامش می رسند.

واکنش نماینده دولت در مجلس

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهوری در مورد حوادث اخیر در اصفهان و اسیدپاشی در این شهر واکنش نشان داد.

«محمدرضا خباز» در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: اخیراً در یکی از شهرها اسیدپاشی روی زنان اتفاق افتاده است. وی با اشاره به یکی از مواد این طرح که در آن گفته شده امر به معروف و نهی از منکر، دعوت و واداشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است، گفت: ما بدحجابی را تأیید نمی کنیم اما این طور رفتار بازدارنده هم باعث می شود فرد از حیز انتفاع ساقط شود.

تعقیب چهره اسیدپاش ها در دوربین های صرافی

گفته می شود چهره اسیدپاش های سریالی اصفهان از سوی دوربین های مداربسته یک صرافی ثبت شده و در اختیار تیم پلیس است. از سوی دیگر با توجه به اینکه خانواده چهار زن قربانی گفته اند مأموران هیچ تحقیقی درخصوص خصومت شخصی آشنایان با آنان نداشته و حتی در برابر معرفی برخی از افراد مظنون از سوی خانواده ها تمایلی به آن نشان نمی دهند، مشخص است که مأموران به سرنخ هایی از یک گروه خاص رسیده اند و مطمئن هستند اسیدپاشی ها سریالی بودند و عاملان آن اتفاقی طعمه هایشان را شناسایی کرده اند.

ابراز تأسف نماینده اصفهان

نماینده مردم مبارکه گفت: هنوز هیچ یک از عاملان اسیدپاشی اصفهان توسط دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی شناسایی نشده اند.

«علی ایرانپور» گفت: متأسفانه در هفته های اخیر شاهد حرکت های فوق العاده متضاد با موازین قانونی و شرعی در اصفهان هستیم. وی افزود: اسیدپاشی در اصفهان موجب ایجاد فضای ناامنی و رعب در استان شده است. هر چند نیروی انتظامی استان وظ ایف خود را متناسب با امکاناتش انجام می دهد ولی متأسفانه خلأ قانونی موجب آسوده خاطر شدن متخلفان و فرصت طلبان شده است. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر که در دستور کار جاری مجلس قرار دارد، گفت: این طرح وضعیت مهار متخلفان و سوء استفاده گران را دارد و امیدوارم با تصویب هر چه سریع تر آن در مجلس از گسترش فضای ناامنی در استان کاسته شود. به گفته وی قوای مقننه و قضائیه و نیروی انتظامی موظف به برخورد قاطع و بدون اغماض با هنجارشکنان و اسیدپاشان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه برعکس بود واین چهارپنج دختر جمع شده بودن وصدایی داده بودن تمام نیروها بسیج میشد یک ساعته دسگیر وبه جرم برهم زدن امنیت ملی حکم گرفته بودن وگوشه زندان بودن ولی این بابا راست راست میگرده با اینکه اینکار نه اسلام گفته نه خدا گفته کسی فکر دستگیری شون نیست

    • علي

      بي صبرانه منتظر دستگيري و اعدام آنها در ملا عام هستيم.لعنت بر ظالم

    • نسرين

      خدا لعنتشون كنه

    • بدون نام

      من یه دختر دانشجوی اصفهانی هستم و شنبه(93/08/03) به همراه دانشجوهای دیگه و همشهری هام اعتصاب میکنم. هدفم واکنش به این جنایت وحشتناک و شیطانیه... مسئولین باید برخورد جدی برای حل این جنایت داشته باشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج