۱۴۶۷۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تاج: دوندگی بازیکنان در لیگ بیشتر شده است

رئیس سازمان لیگ گفت: با جوانگرایی که در لیگ انجام شده میزان دوندگی بازیکنان در لیگ چهاردهم به ۱۰ کیلومتر رسیده است.

خبرگزاری فارس: به نقل از سایت سازمان لیگ، برنامه این هفته توپ در شبکه شما به بررسی لیگ برتر فوتبال ایران اختصاص داشت.

مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ میهمان حضوری برنامه بود و از طریق ویدئو نیز رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازی ، عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان و از طریق تلفن نیز مجید جلالی سرمربی سایپا و علیرضا مرزبان سرمربی پدیده نظرات خود را عنوان کردند.

دراین برنامه ابتدا گزارشی از وضعیت جدول و تیم های حاضر در مسابقات لیگ برتر پخش شد سپس مهدی تاج در رابطه با لیگ امسال و تفاوت های آن با لیگ های قبل اظهار کرد: در لیگ امسال اتفاق های خوبی ازجمله قانون سقف بودجه باشگاه ها ، جوانگرایی و قرارداد تبلیغات محیطی رخ داد.

رئیس سازمان لیگ گفت:ما سال گذشته به واسطه آسیب شناسی که انجام داده بودیم به این نتیجه رسیدیم که که دوندگی در لیگ های ما پایین است و بین ۵/۴ تا ۷ کیلومتر بود، البته در این رابطه اختلاف نظر هم داشتیم.در خوشبینانه ترین حالت،۶ تا ۷ کیلومتر دوندگی به ثبت رسیده بود که خیلی مطلوب نبود.

وی افزود: این میزان دوندگی در واقع یک عقب ماندگی به نظر می رسید و میانگین سنی بازیکنان ۶/۲۹ سال بود که طبیعی است زمانی که سن بازیکنان لیگ بالا باشد میزان دوندگی بازیکنان هم کم می شود و همینطور گل زده تیم هم کم می شود و به تعبیری کارخانه بازیکن سازی دچار چرخش معیوب می شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: ما تصمیم خیلی خوبی گرفتیم و این تصمیم گیری منطقی بود.بالاخره ما باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ بازیکن را از گردونه خارج می کردیم.بازیکنانی که مطرح بودند ممکن بود نارضایتی هایی به وجود بیاوند و هجمه ای را به سازمان لیگ یا به این تصمیم وارد کنند.

تاج در مورد اینکه باشگاه ها از این تصمیم مطلع بودند یا نه اظهار داشت: سازمان لیگ هر تصمیمی را که می گیرد شالوده آن در باشگاه هاست. با مدیران عامل باشگاه ها صحبت می کنیم، البته ما با برخی از کارشناسان فوتبال هم صحبت کردیم و کسانی که در آن زمان درگیر لیگ نبودند مثل آقایان جلالی،محصص،حاج رضایی،مناجاتی و رحیمی و دیگر کارشناسان جلساتی را برگزار کردیم و به این سمت رفتیم که لیگ ما امسال نسبت به سال گذشته ۳ سال جوان شده و حاصل آن این شده که بازیکنان ما در این ۱۰ هفته نزدیک به ۱۰ کیلومتر می دوند.شما بازیکنانی را امسال دیدید که کمتر اسمشان را شنیده بودید.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال افزود: بطور مثال در دیدار استقلال با فولاد نوین، گل استقلال را رمضانی به ثمر رساند که تا حالا کسی او را کمتر می شناخت یا تیم های دیگر بازیکنان جوانی را بازی می دهند که تا حالا اتفاق نمی افتاد. چون باشگاه ها از ۱۸ بازیکن بزرگسال می توانند استفاده کنند و در طول لیگ با توجه به مصدومیت ها، محرومان و بازی های فشرده مجبورند جوانگرایی کنند و به نظرم در آینده جواب خوبی ما از این جوانگرایی خواهیم گرفت البته ممکن است بعضی از مردم از نتایج تیم های ملی راضی نباشند اما ما در لیگ موفق بودیم.

تاج افزود:ما در مورد تصمیماتی که در لیگ می گیریم پاسخگو هستیم .ما اگر به آیین نامه عمل می کردیم یا مثلا توجیه می کردیم که باشگاه ها جوانگرایی کنند جواب نمی گرفتیم ما خیلی از این توصیه ها کردیم و جواب نگرفتیم بعضی ها انجام دادند و برخی ها هم انجام نداند.

وی گفت: لیگ ما لیگ زیان دهی بود و درآمد محدود و هزینه های زیادی داشت با این وضعیت یک روزی چرخ این لیگ می ایستاد . مثلا گهر درود می آید و به زحمت ما توانستیم ۲۰ میلیون ،۲۰ میلیون هزینه های آنها رو بدهیم تا بتوانند تا آخر مسابقاتشان را ادامه بدهند تا مسابقات لیگ دچار وقفه و مشکل نشود.

تاج گفت: در آمدها بسیار کم و هزینه ها رو به افزایش است.ما امسال یک کار جدی کردیم و در بخش تبلیغات دور زمین قبلا سالانه ۱۶ میلیارد تومان قرارداد بسته بودیم اما برای امسال با برگزاری یک مزایده قانونی جمعا برای ۲ فصل۱۶۰ میلیارد قرارداد بستیم.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت :ما در این بخش کاملا تجاری عمل کردیم و تصور چنین مبلغی را نداشتیم و این موضوع به سود فوتبال است.در حال حاضر نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان از این مبلغ وصول شده است که به اندازه یک سال قبل است.البته ما هنوز بخشی از درآمدهای تبلیغات محیطی سال قبل را نگرفته ایم.حق پخش تلویزیونی جایگاه خودش را در این بخش دارد.در بخش کاهش هزینه ها هم سقف بودجه گذاشتیم.بعضی ها در ابتدا عقیده داشتند که این قانون من در آوردی است در صورتی که از الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست .ما از باشگاه ها خواستیم بودجه هایشان را اعلام کنند که خیلی از تیم ها زیر سقف بودجه ۱۵ میلیاردی هزینه خود را اعلام کردند.با توجه به جوانگرایی در لیگ، قیمت بازیکنان کاهش پیدا کرد و همین امر موجب شد تا هزینه باشگاه ها کم شود.

در ادامه این برنامه، عبدالله ویسی با ابراز رضایت از برنامه ریزی سازمان لیگ تصریح کرد: امسال برنامه ریزی خوبی از سوی سازمان لیگ انجام شده است.این وقفه هم که در لیگ به وجود آمد به خاطر مسابقات جام حذفی بود.ما در این جام هم بازی کردیم و نمی شود به آن تعطیلی لیگ اطلاق کرد.اما تعطیلات ۵۲ روزه به نظرم زیاد است . در هیچ جای دنیا اینطور نیست اما فکر می کنم به خاطر مسابقات تیم ملی در جام ملتهای آسیا این وقفه طولانی شده است.به نظرم برنامه یکساله لیگ خیلی خوب بود و تیم ها بر مبنای آن برنامه ریزی کرده اند.

رسول خطیبی سر مربی تراکتورسازی تبریز هم گفت: از سال ۸۰ تا کنون این بهترین برنامه ریزی بود که ما تاریخ پایان مسابقات لیگ را می دانستیم، البته اگر به جای اردوی تیم ملی یک مسابقه برای تیم ملی انجام می شود بهتر بود، البته تعطیلی ۵۲ روزه هم به خاطر مسابقات تیم ملی قبلا اعلام شده بود و من از آقای تاج و همکارانشان در این باره قدردانی می کنم.

در ادامه مهدی تاج ضمن تشکر از آقایان ویسی و خطیبی اظهار داشت: من خیلی خوشحالم که چرخه جوانگرایی در مربیان لیگ هم جریان دارد و این دو مربی هم جزو مربیان جوان ما هستند.استقلال صنعتی خوزستان یکی از کم هزینه ترین باشگاه های کشور است.

تاج در مورد برنامه ریزی لیگ گفت: ما برنامه را اعلام کرده بودیم البته مشکلات زیادی هم وجود دارد البته با توجه به شرایط، ما با آقای کی روش هم مذاکره کردیم و برنامه لیگ را به هیچ وجه تغییر ندادیم.ما مسئول تیم ملی نیستیم اما مسئول پشتیبانی از تیم ملی هستیم در سال گذشته هم ما مسابقات را زودتر انجام دادیم و به باشگاه ها فشار آمد تا تیم ملی بتواند آمادگی بهتری داشته باشد تا در جام جهانی حضور پیدا کند. اکنون هم باید به تیم ملی کمک کنیم .سالهاست در آسیا قهرمان نشده ایم و امیدواریم که امسال این اتفاق محقق شود.

مجید جلالی نیز در مورد برنامه ریزی لیگ گفت: تعطیلی ۵۰ روزه زمان زیادی است .البته برنامه را از قبل می دانستیم و از زمان تعطیلی ها هم آگاهی داشتیم و این موضوع باعث می شود تا ما خودمان را با این برنامه هماهنگ کنیم البته تیم ملی برای حضور در جام ملتها تدارک خوبی ببیند.البته تمام این موارد را که کنار هم می گذاریم مشخص می شود که این برنامه ریزی مناسب تر از هر برنامه دیگری بود و اگر این برنامه ریزی در چند مرحله بود خیلی بد می شد .به نظرم با توجه به جمیع جهات این برنامه مناسب ترین برنامه بود.

جلالی در مورد جوانگرایی لیگ نیز تاکید کرد: به نظرم این تصمیم بسیار خوبی بود و ما الان اثراتش را در لیگ مشاهده می کنیم برخی بازیکنان بزرگسال کنار ماندند و باید برای سال بعد فکری هم برای آنها بکنیم.من درخواست دارم که هر تیم به جای ۷ نفر ۹ بازیکن را روی نیمکت داشته باشد و این موضوع باعث می شود تا از بازیکنان جوان استفاده بیشتری شود .

مهدی تاج در مورد پیشنهاد اتلتیکو مادرید برای مسابقه با تیم های لیگ برتر گفت: سازمان لیگ در بخش بین الملل ارتباط خوبی با لیگهای چین،ژاپن و کره دارد و در آینده برنامه خواهر خواندگی لیگ های کشورهای دیگر را خواهیم داشت.ما به دنبال ارتباط بیشتر با لیگهای دنیا هستیم و دیدار با اتلتیکو با مادرید هم در همین راستا برنامه ریزی شده بود.در ادامه رسول خطیبی با اشاره به اقدامات سازمان لیگ در مورد جوانگرایی و سقف بودجه باشگاه ها افزود: باید از سازمان لیگ به خاطر این برنامه ها قدردانی کنیم چون باعث شده بودجه تیم تراکتورسازی از ۲۲ میلیارد تومان سال گذشته به ۱۲ میلیارد تومان در امسال کاهش پیدا کند و میانگین سنی تیم ما هم در سال گذشته ۳۰ سال بود امسال به ۲۵ سال کاهش پیدا کند که تاثیر آن را نیز در سالهای آینده خواهیم دید.

خطیبی افزود: فکر می کنم تیم ملی نباید با باشگاه ها بازی کند بلکه باید با تیمهای بزرگ دنیا مثل سایر تیمهای آسیایی مثل ژاپن و کره مسابقه دهد.

مهدی تاج در مورد باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد:تراکتورسازی تاثیر زیادی در افزایش میانگین تماشاچیان لیگ دارد و با توجه به اینکه یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دارد برای ما بسیار حائز اهمیت است .

تاج افزود: لیگ ایران در حال حاضر در جایگاه سوم آسیا قرار دارد.ما به همراه کره،عربستان و ژاپن بالاترین سهیم را در لیگ قهرمانان آسیا داریم و اگر تیمهای ما در این مسابقات نتایج خوبی نگیرند ممکن است این سهمیه ها را از دست بدهیم و بیست سال طول بکشد تا ما دوباره سهیمه لیگ آسیا را بدست آوریم.

تاج با استقبال از صحبت رسول خطیبی درباره برگزاری جلسات مربیان لیگ با مربی تیم ملی گفت: در آینده سعی می کنیم در این راه قدم برداریم.

مرزبان سرمربی تیم پدیده خراسان از تاج به عنوان کسی که ساختار فوتبال ایران و جهان را به خوبی می شناسد یاد کرد و گفت: مواردی که ایشان به آنها اشاره می کند مسائل مهم فوتبال کشورمان هستند.

وی ادامه داد: فکر می کنم مشکل ما مسابقات تدارکاتی تیم ملی نیست.به نظرم آکادمی های باشگاه های ما ویترین شده است و فقط ۲ یا ۳ باشگاه هستند که با وفاداری این ساختار را دنبال می کنند و به تیم های پایه کمک می کنند.اما سایر تیم ها ترجیح می دهند یک یا ۲ میلیارد به بازیکن بپردازند ولی آن را در تیم های پایه خرج نکنند.فوتبال پایه ما در حال از بین رفتن است و در حال حاضر فوتبال خیابانی ما دیگر وجود ندارد واین موضوع باعث می شود تا بستر مناسبی برای پیدا کردن استعداد های ناب و خلاق وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با تایید صحبت های مرزبان بیان کرد: چرخه بازیکن سازی در لیگ معیوب است قبلا بیشتر بازیکنان طراز اول ما از دل همین زمین های خاکی بیرون می آمدند و باید در این رابطه آسیب شناسی کرد.

وی افزود :در این رابطه باید به کمک آموزش و پرورش در رابطه با استعداد یابی تلاش کنیم تا بتوانیم بازیکنان خوب ومستعد را پیدا کنیم.

در ادامه این برنامه سرمربی استقلال خوزستان گفت:ما باید از تجربیات و روابط بین المللی کی روش استفاده کنیم و زمینه حضور مربیان جوان را در کنار تیم های معتبر اروپایی فراهم کنیم تا آنان بتوانند دانش فنی خود را افزایش دهند و با جدیدترین متد های تمرینی در دنیا آشنا شوند.

ویسی افزود: برگزاری همایش مربیان در داخل کشور با حضور کی روش اتفاق خوب و برآیند مثبتی برای مربیان داخلی در پی نخواهد داشت اما با حضور مربیان در آکادمی های معتبر اروپایی، بدون شک مربیان فوتبال کشور با داده های جدیدی روبرو خواهند شد و این موضوع به سود فوتبال کشور هم خواهد بود.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در این رابطه گفت:پیشنهاد بسیار خوبی است که بدون شک با برگزاری جلسه ای با کی روش زمینه انجام آن را فراهم خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج