۱۴۷۰۲
۵۶۴۵
۵۶۴۵
پ

شکارچی نهنگ

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

خیلی ها بر این باور هستند که این مربی بزرگ اروپایی در تجارت نیز مهارت دارد. البته نکته قابل توجه درباره کی روش این است که او علاقه وافری به موزامبیک، محل تولد خود دارد و تمام تلاشش بر این است که سرمایه گذاری را در زادگاهش انجام دهد.

برترین ها به نقل از مجله یکشنبه : مجله فوکوس در دو سال گذشته درباره مرد معروف پرتغالی، کارلوس کی روش آنقدر سروصدا به پا کرد که خیلی ها بر این باور شدند که این مربی بزرگ اروپایی در تجارت نیز مهارت دارد. البته نکته قابل توجه درباره کی روش این است که او علاقه وافری به موزامبیک، محل تولد خود دارد و تمام تلاشش بر این است که سرمایه گذاری را در زادگاهش انجام دهد.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

این گزارش مجله فوکوس درباره جزیره وامیزی و هتلی است که کی روش در این جزیره تاسیس کرده. جزیره «وامیزی» با طول حدود ۱۲ کیلومتر و عرض یک کیلومتر برای توریست های یک جزیره رویایی است.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

از مشخصه های این جزیره زیبا و لوکس می توان به ساحلی با شن های سفید و دریایی با آب های کم عمق و شفاف اشاره کرد. طبیعت بکر و دست نخورده این جزیره نیز بسیار قابل توجه است. این جزیره زیستگاه بیش از ۱۲۰ نوع پرنده است که لانه های لاک پشت آنها یکی ازدیدنی های آن هستند. به گزارش برترین ها مجله معتبر فوکوس در سپتامبر سال ۲۰۰۹ زمانی که «کی روش» مربی تیم ملی پرتغال بود، گزارشی از جزیره اختصاصی او کار کرده بود. باید اشاره کرد که این جایزه یکی از ۵۰ جزیره مجمع الجزایر کوئیریبیاس در سواحل اقیانوس هند بین موزامبیک و ماداگاسکار است.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!


به نوشته مجله فوکوس این جزیره سال 2006 در پی سرمایه گذاری کی روش در بخش گردشگری، توریستی، شکار و ماهیگیری در زادگاهش از سوی او خریداری شد. فوکوس می نویسد: سواحل زیبا، جنگل های متراکم، دریاچه ها و تالاب ها، رودخانه آب شور، گونه های جانوری منحصر به فرد و البته وجود نهنگ در سواحل این جزیره، باعث شده به مکانی برای گردشگران تبدیل شود.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

در این جزیره با سرمایه گذاری کی روش هتل های مجهزی احداث شده و در هر سال گردشگران زیادی به آنجا می روند و از آن به عنوان بهشت گردشگران یاد می کنند. در این گزارش به اینکه آیا کی روش صاحب کامل این جزیره است یا شرکایی هم دارد، اشاره نشده است.

به گزارش برترین ها ، جزیره کارلوس در مجموع، دو هزارو ۴۰ کیلومتر مساحت دارد که به دلیل چشم اندازهای زیبای طبیعتش، اکنون در راه جذب گردشگر می کوشد. علاوه بر سواحل بسیار زیبا، رودخانه ها، مرداب، کوه، جنگل های زیبا، گونه های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه های آتشفشانی، آبشار و آثار تاریخی را نیز می توان در این جزیره رویایی دید و لذت برد.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

این جزیره ابتدا به وسیله دریانوردان مالایی در قرن دهم میلادی کشف شد، پس از آن در قرن شانزدهم میلادی ابتدا مستعمره پرتغال و سپس هلند (قرن ۱۷) شد. در سال ۱۷۱۵ جزیره به کنترل فرانسوی ها درآمد و در جنگ های ناپلئونی در سال ۱۸۱۰ جزیره توسط نیروهای انگلیسی اشغال شد. سال ۱۹۶۸ این کشور استقلال خود را از انگلستان به دست آورد. جزیره او در سواحل شهر نامپولا قرار دارد. نامپولا ۳۱۵ هزار نفر جمعیت دارد. جزیره آقای مربی دارای آب و هوای بالای استوایی و مرطوب است و یکی از مجموع جزایری است که مابین موزامبیک و ماداگاسکار واقع شده.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

هتل، الماس جزیره

یک پشه بند بزرگ، چند بالش سنتی و یک تخت خیلی ساده همه آن چیزی است که در اتاق هتل موجود است. البته در پشت این سادگی و تنها با یک تماس تلفنی شما می توانید از خدمات توریستی هتل استفاده کنید. به طور مثال اتاق ماساژ یکی از همان امکانات هتل توریستی کارلوس کی روش است. این هتل به سبک زندگی آفریاقیی تزئیین شده و آنها که در این مکان اسکان پیا می کنند، می توانند علاوه بر گشت و گذار در جزیره قایق سواری کنند.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!
سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!
سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

راه رسیدن به جزیره آقای مربی

برای رفتن به جزیره رویایی وامیزی باید از هر نقطه ای که هستید خودتان را به شمال کشور موزامبیک برسانید. مبدا سر شما اما می تواند شهر دارالسلام بزرگ ترین شهر کشور تانزانیا باشد و یا شهر «پمبا» در شمال کشور موزامبیک. از هر دوی این شهرها بهتر است راه باند اختصاصی پروازهای «وامیزی جت» را در پیش بگیرید. فقط یادتان باشد که منتظر پرواز با هواپیمای جت نباشید، چون قرار است که هواپیمای Cessna Caravan با گنجایش تنها ۱۲ مسافر شما را به مقصد برساند.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

به گزارش برترین ها، این پروازها به صورت روزانه و منظم از آخرین روزهای ماه مارس هر سال تا آخرین روزهای ماه اکتبر هر سال انجام می شود و مسافران را به ویلاهای اختصاصی شان در جزیره می رساند. این پرواز از مبدا دارالسلام تا جزیره وامیزی حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می کشد و از مبدا شهر پمبا تنها یک ساعت باید تا رسیدن به جزیره پرواز کنید. در این پرواز جالب و متفاوت شما می توانید از بالای آسمان صاف این جزیره حرکت دسته جمعی دلفین ها را به راحتی ببینید و لذت ببرید.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

این پروازهای ۱۲ نفره معمولا از دو هفته قبل به صورت اختصاصی و خانوادگی چارتر و پیش فروش می شوند. برای این کار هم باید به وب سایت اختصاصی این جزیره به نشانی www.vamizi.com رفته و از قسمت رزرو برای پیش سفارش پروازتان اقدام کنید. شما برای استفاده از این پروازهای جالب باید علاوه بر هزینه خروج از فرودگاه شهر مبدا و ورود به جزیره و هزینه لازم برای کسب ویزا، هزینه مربوط به این پرواز را هم بپردازید.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

صدای نهنگ ها

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

آنچه می تواند آرامش بعدازظهر شما را در کنار جزیره به هم بزند سر و صدای نهنگ ها است. البته پس از خوگرفتن، این صدا خیلی هم دلنشین است. این نهنگ ها هرچند وحشی هستند اما سابقه داشته که با افراد جزیره ارتباط برقرار کرده اند! شکار آنها تحت هر شرایطی ممنوع است و آزار آنها پیگرد قانونی د ارد. از این نمونه دلفین ها به تعداد کم در جزیره یافت می شود. حیوانات و پرندگان نادر نیز در این جزیره ازجمله «کاسکو کاکادوارا» یافت می شود. البته میمون سامانگو و نمونه مرغ های ماهی خوار نیز در این جزیره یافت می شوند.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

شب های رویایی جزیره

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

باید آنجا بود تا نسیم خنکی را که از دریا به سمت ساحل می آید را لمس کرد. کورسوی چراغ ها که در کنار هم آلاچیق خودنمایی می کند این حس را بیشتر می کند. واقعا رویایی است. رستوران اما مهیج ترین جای جزیره است. جایی که باید خیلی گرسنه باشید تا اهمیت آن را درک کنید. سرو کردن انواع غذاهای دریایی با سس های مخصوص آفریقایی یک شام به یادماندنی را برای شما رقم می زند. نوشیدنی ها معمولی است. همان نوشابه های گازدار، آب و مایعی سنتی که از میوه های جزیره گرفته می شود.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

جزیره وامیزی با ۱۲ کیلومتر طول و نزدیک به یک کیلومتر عرض در کنار آب های صاف و آرام اقیانوس، اختلاف رنگی بین ماسه های سفید ساحلی با آبی کمرنگ آب های اقیانوس پدید می آورد که آن را به بهشتی زمینی برای تفریح کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است؛ جزیره ای که سواحل مرجانی آن محل تخم گذاری لاک پشت های سبزرنگ است و جنگل های حرای کمیاب آن محل زندگی میمون ها و پرندگان رنگارنگ است.

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

ماهیگیران حرفه ای وامیزی آماده پذیرایی از مهمانان این جزیره هستند تا با آشنایی با دریای اطراف، آن مسافران را به صید انواع ماهی های این جزیره ببرند؛ سفری که در آن می توان با صید ماهی هایی چون ماهی تن، شاه ماهی و نیزه ماهی به ساحل بازگردید.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سفر به وامیزی، جزیره کارلوس کی روش!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج