۱۴۷۳۱۵
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

لوکس سواری با بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی

خودروهای لوکس مدل ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ در زمان خود بسیار چشم نواز بودند. اگر یک نمونه سالم کم کارکردشان را سراغ داشتید، حتی یک لحظه در خریدشان شک نکنید.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی





روزنامه هفت صبح: بازار خودرو هر روز شاهد ورود یک ماشین تازه وارد است. خودرو جدیدی که باعث می شود کم کم مدل های قدیمی به باد فراموشی سپرده شوند. با این وجود دسته ای از افراد همچنان به مدل های قدیمی وفادار می مانند. نمی خواهیم خیلی هم به قدیم برگردیم اما خودروهای خارجی که در بازار کشورمان در سال های دهه 80 خرید و فروش می شدند، مدل هایی نیستند که به راحتی کنار گذاشته شوند.

یادمان نمی رود که در سال های 84-83 که ورودخودروهای خارجی به بازار ایران آزاد شد، سیلی از خودروهای روز جهان به سمت این بازار تشنه و خسته از مدل های قدیمی سرازیر شد. تا آن زمان فقط می توانستید هیوندای ورنا، مزدا 323 یا مدل گرانقیمت تر خودرو خارجی یعنی نیسان ماکسیما را در این بازار کم رمق بیابید.

در سال 87-86 خیلی ها علاقه داشتند صاحب یک کمری و سوناتا 2007 شوند. امروز تقریبا مدل جدید همه آنها به وفور در بازار دیده می شوند ولی آنقدر گرانقیمت هستند که همه از عهده خریدشان برنمی آیند. در عوض باید بدانید که اتومبیل های خارجی مربوط به سال های 80 تا 90 را در بازار دست دوم ها با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان پیدا می کنید.

تویوتا لندکروز

این ماشین با 60 سال حضور در بازار خودرو و 14 مدل مختلف به موفقیت چشمگیری در سراسر جهان و به ویژه در آمریکا دست یافته است. لندکروز نخستین بار در سال 1951 و به عنوان خودروی نیروی حفاظت ملی ژاپن به بازار عرضه شد. این ماشین در دو مدل GXR و VXR در بازار دیده می شود. مدل VXR2006 این خودرو در بازار تا 200 میلیون تومان و مدل 2008GXR آن هم 230 میلیون تومان فروخته می شود.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

تویوتا کمری

بازار چنین خودرویی در ایران تا سال ۸۶ در اختیار نیسان ماکسیما بود اما با ورود کمری ۲۰۰۷ به بازار ایران، برتری نیسان ماکسیما به حیطه فراموشی سپرده شد. کمری های عرضه شده در ایران ساخت شعبه استرالیایی تویوتا هستند که به سفارش کشورهای حوزه خلیج فارس در سه تیپ GLX، GL و SE عرضه می شوند. مدل GLX۲۰۰۷ کمری، ۸۵ تا ۱۰۵ میلیون تومان و کمری GL۲۰۰۷ هم حدود ۶۰ تا ۷۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

تویوتا یاریس

نسل نخست تویوتا یاریس در سال ۱۹۹۹ معرفی شد اما نسخه ای که در سال ۱۳۸۷ توسط واردکننده وطنی وارد بازار کشور شد، نسل دوم این خودرو به شمار آمده و درسال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. استقبال بازار از مدل هاچ بک این خودرو نسبت به مدل صندوقدار آن نسبتا گسترده تر بود. مدل صندوقدار ۲۰۰۸ یاریس، ۵۷ تا ۶۸ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. مدل هاچ بک ۲۰۰۸ آن هم به قیمت ۶۰ میلیون فروخته می شود.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

هیوندای سانتافه

نسل دوم هیوندای در سال ۲۰۰۷ وارد بازار رقابت در گروه خودروهای شاسی بلند متوسط شد. سانتافه براساس پلتفرم سوناتا ساخته می شود، به طوری که قسمتی از خط مونتاژ این دو مدل در آلاباما نیز با هم مشترک است. یکی از پیشرانه های استاندارد این خودرو شش سیلندر است و به حجم ۲.۷ لیتر قادر به تولید ۱۸۵ اسب بخار نیز هست. مدل ۲۰۰۸ سانتافه بین ۱۰۰ تا ۱۱۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

هیوندای سوناتا

اگرچه هیوندای سوناتا قدیم طراحی و آپشن های اسپورت خوبی داشت اما با توجه به روند رو به رشدی که از رقبای خود می دید، نیاز به تغییر و تحول اساسی روز به روز نمود بیشتری پیدا می کرد اما حقیقتا در مقایسه با مدل جدید، طراحی داشبورد مدل قدیمی به ویژه کنسول نقره - تیتانیوم آن در وسط، در عین سادگی، بسیار زیباتر، اسپورت تر و فریبنده تر بود. مدل های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ این خودرو از ۶۳ تا ۸۲ میلیون قیمت دارند.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

هیوندای ورنا

ورنا به عنوان یک ماشین خانوادگی در بازار جا افتاد؛ خودرویی که هم بدنه مقاومی داشت، هم لوکس بود و هم قیمت بالایی نداشت. ورنا محصول جمع و جور کشور کره جنوبی است. هیوندا ورنا برای رسیدن به شتاب صفر تا ۱۰۰ نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است. آگهی های زیادی درباره فروش این خودرو با قیمت های معادل ۲۶ تا ۳۸ میلیون تومان در روزنامه ها و نمایشگاه ها به چشم می خورد.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

تویوتا پرادو

این خودرو SUV لوکس بر مبنای پلت فرم تویوتا J۱۲۰ ساخته شده است. این خودرو در نسل های مختلفی وارد بازار شد که آنچه ما در خیابان های کشورمان دیده ایم، نسل سوم این ماشین قدرتمند ژاپنی است.

تویوتا پرادو از سواری خوب و قابل قبولی در بین SUV های همکلاس خود برخوردار است. قیمت مدل های دو درِ دست دوم این خودرو با قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۵ میلیون تومان و مدل های چهار در در رده قیمتی ۱۴۵ تا ۱۷۰ میلیون فروخته می شود.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

مزدا ۳۲۳

مدلی از مزدا که در کشورمان با نام ۳۲۳GLX شناخته می شود در کل، حدود ۱۷ نام مختلف را داراست. مزدا ۳۲۳ نسل نهم، خودرویی با ظاهر اسپورت و جوان پسند است. به دلیل به روز بودن ظاهر خودرو که تولیدی ۲۰۰۳-۱۹۹۹ ژاپن است، مقبولیت زیادی بین جوانان ایرانی دارد. آن چیزی که در بازار به عنوان مزدا ۳۲۳ دیده ایم مربوط به سال های ۸۲ تا ۸۴ است. قیمت چنین مدل هایی ۲۶ تا ۴۲ میلیون تومان است.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما یکی از آن خودروهایی است که زمانی به بازار داخلی عرضه شد که نه حریفی داشت و نه واردات خودرو مجاز بود، بنابراین به رغم معایب زیاد برای یک خودروی لوکس، بین مردم به محبوبیت و فروش مناسبی رسید. با توجه به اینکه خط تولید این خودرو در داخل ایران است، در سراسر سال های دهه ۸۰ مدل های مختلفی از آن تولید شده است. برای همین می توانید از قیمت ۵۸ میلیون تا ۹۵ میلیون تومان مدل دلخواه تان را پیدا کنید.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

Benz C۲۸۰

با ورود به کابین این سدان نیمه لوکس حس اسپورت بودن با توجه به رنگ بندی داخل و پوشش صندلی ها به شما دست می دهد. C۲۸۰ در حالت استاندارد تنها نیاز به زمان ۷.۲ ثانیه دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. خودرو در سرعت های بالا بسیار نرم و بی صدا حرکت می کند. مصرف بنزین این محصول خودروساز بزرگ آلمانی ۹.۴ لیتر است. حداکثر سرعت آن ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت است. مدل ۲۰۰۸ این خودرو را در بازار دست دوم ها می توانید با قیمتی معادل ۱۶۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان پیدا کنید.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

BMW ۳۲۰i

این سدان خانوادگی بزرگ را می توان از محصولات کلاسیک این خودروساز آلمانی به شمار آورد. ۳۲۰i نمونه ای تکمیل شده و با کیفیت از سری ۳ محصولات BMW است. ۳۲۰i علاوه بر چهره ای خاص و زیبا که برند طلایی BMW هم روی آن نقش بسته است، دارای موتوری چهار سیلندر خطی به حجم دو لیتر است. اندازه خوب، چهره بسیار زیبا، پیشرانه ای کم مصرف و پرقدرت از مهمترین شاخصه های برتری ۳۲۰i هستند. اگر خواهان خرید مدل ۲۰۰۸ این ماشین باشید، می توانید با بودجه ای ۱۱۵ تا ۱۳۵ میلیون تومانی صاحب آن شوید.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

هیوندای آزرا

آن موقع که وارد بازارهای ایران شد، ماکسیما و مگان ۲۰۰۰ را رقیب خود دید اما به سرعت بازاری فراتر از این خودروها برای خود دست و پا کرد. این خودرو برای افرادی در حدود سنین ۴۰ و ۵۰ سال طراحی شده است. موتوری آرام و بی سروصدا دارد. چراغ های عقب به یکدیگر متصل هستند و به کمک دو خروجی اگزوز، نمایی کلاسیک را برای آزرا درست کرده اند. مدل ۲۰۰۸ این خودرو بین ۸۷ تا ۱۱۰ میلیون تومان معامله می شود.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

هیوندای آوانته

اگر آزرا خودرویی مناسب افراد میانسال باشد، رانندگان آوانته سن و سال بیشتری دارند. ظاهر خودرو این را نشان می دهد. آوانته خودرو قلدری به شمار می رود، با ظاهری کلاسیک و آرام. مدل مورد بررسی موجود در ایران بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ روی خط تولید سایت کره قرار داشت و از سال ۸۴ تا ۹۱ توسط شرکت خودروسازان راین و تحت لیسانس هیوندای مونتاژ می شد. مدل های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۵ آوانته ۴۴ تا ۵۸ میلیون به فروش می رسند.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی

هیوندای توسان

توسان را نمی توان خودروی زیبایی دانست. کسانی که با مدل ۲۰۰۸ این SUV جمع و جور رانندگی کرده اند قطعا با ما هم نظرند که توسان را نمی توان خودروی زیبایی دانست اما طراحی هوشمندانه و متقارن در زوایای مختلف آن به چشم می خورد. این روزها خرید نمونه های دست دوم و سالم توسان با کارکرد نسبتا پایین با رقمی بین ۷۹ الی ۹۱ میلیون تومان امکانپذیر است.

لوکس سواری با بودجه 100 میلیون تومانی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج