جاباما
۱۴۸۴۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جشن نور در هند +عکس

هندوهای جهان به جشن "دیوالی" علاقه‌ای خاص دارند. دیوالی جشن نور است. تاریخ اجرای آن به زمان‌های پیش از تاریخ بازمی‌گردد.

جشن نور در هند +عکس
برترین ها: به گزارش دویچه وله؛ هندوهای جهان به جشن "دیوالی" علاقه‌ای خاص دارند. دیوالی جشن نور است. تاریخ اجرای آن به زمان‌های پیش از تاریخ بازمی‌گردد. می‌گویند خرید طلا از فروشگاه‌هایی که به انواع رنگ و نور تزیین شده‌اند، برکت می‌آورد.

دیوالی سبز

جشن نور در هند +عکس

گرچه بخشی از جشن دیوالی به آتش‌بازی و انفجار ترقه اختصاص دارد، اما امسال سال "دیوالی سبز" است و به همین دلیل آتش‌بازی کمتری انجام می‌شود و از این راه با تولید کمتر زباله به محیط زیست کمک می‌شود.

خرید طلا

جشن نور در هند +عکس

بسیاری از هندیان بر این نظرند که خرید طلا قبل از شروع "دیوالی" که جشنی پنج‌روزه است، شگون و ثروث خانواده را به همراه خواهد داشت. زنان برای خرید طلا به فروشگاه‌های جواهرفروشی که به انواع رنگ‌ها و نورها تزیین شده‌اند، روی می‌آورند.

جشن خانوادگی

جشن نور در هند +عکس

"دیوالی" جشن خانوادگی مهمی در میان هندوان است. افراد خانواده باید تا حد ممکن در جریان این جشن پنج‌روزه در کنار هم باشند. هدایا میان افراد خانواده تقسیم می‌شوند و افراد خانواده در کنار هم دهنی شیرین می‌کنند.

گروه رنگ‌ها

جشن نور در هند +عکس

تصویرهای کشیده شده روی کف اتاق، حیاط و درگاه برای تزیین خانه‌ها جزئی از جشن "دیوالی" هندوان است. این تصویرها با پودرهای رنگی و توسط زنان برای خوشامدگویی به خدایان ترسیم می‌شده‌است. به طور معمول این تصویرها را در نزدیکی در ورودی می‌کشند. اتاق‌های خانه نیز طبق موازین سنتی سرشار از نورهای مختلف می‌شوند.

عصر جدید

جشن نور در هند +عکس

در گذشته از شمعدان‌های ساخته شده از گِل برای روشنایی خانه‌ها استفاده می‌کردند. امروزه اما شمعدانی مخصوص به همراه لامپی در آن از کشور چین با قیمتی ارزان وارد می‌شود. به این ترتیب سازندگان جاشمعی‌های سنتی کار خود را از دست داده‌اند.

هدایا مهم هستند

جشن نور در هند +عکس

برمبنای سنت‌های هندوها دیدار افراد خانواده بدون دادن هدیه به آنها نحس است و مصیبتی به بار خواهد آورد. به همین دلیل است که برای آنها تبادل هدیه در هر دیدار امری ضروری شده و مایه خوشحالی به ویژه کودکان می‌شود. حتی شرکت‌های مختلف در این روز به کارمندان و کارگران خود هدایایی اهدا می‌کنند.

هنرمندان حناکار

جشن نور در هند +عکس

بسیاری از زنان هند با نزدیک شدن جشن "دیوالی" دستان خود را حنا می‌بندند. از همین رو "دیوالی" بهترین زمان برای کار زنان هنرمند حناکار است. استفاده از حنا برای طراحی نقش‌های زیبا روی دست، امروزه در بزرگ‌ترین مراکز زیبایی نیز به یکی از مواد آرایشی مدرن تبدیل شده است.

زمانی برای بازگشت به درون

جشن نور در هند +عکس

گرچه "دیوالی" جشنی مخصوص هندوان است، اما دیرزمانی است که این جشن به ادیان دیگر نیز راه یافته است. در میرزاپور، شهری در ایالت اوتار پرادش در شمال هند، دختران مسلمان نیز در جریان جشن‌های "دیوالی" طی مراسمی برای دوستی و برادری میان انسان‌ها دعا می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج