جاباما
۱۴۸۶۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پرفروش‌ترین خودروساز امسال در جهان

تویوتا با فروش ۷.۶۱۵ میلیون دستگاه خودرو در ۹ ماهه سال ۲۰۱۴، با حفظ برتری در برابر رقبایی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز، پرفروش‌ترین خودروساز جهان بود.

خبرگزاری ایسنا: تویوتا با فروش ۷.۶۱۵ میلیون دستگاه خودرو در ۹ ماهه سال ۲۰۱۴، با حفظ برتری در برابر رقبایی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز، پرفروش‌ترین خودروساز جهان بود.

فولکس واگن در فاصله ژانویه تا سپتامبر ۷.۴۰ میلیون دستگاه خودرو فروخت که در رقابت تنگاتنگ برای فروش، اندکی بالاتر از جنرال موتورز بود. جنرال موتورز اوایل ماه جاری از فروش ۷.۳۷۲ میلیون دستگاه خودروی سواری و کامیون در سراسر جهان خبر داد.

شرکت ژاپنی تویوتا با فروش ۵.۱ میلیون دستگاه خودرو در شش ماه اول سال جاری میلادی، در رتبه نخست قرار گرفت. این شرکت در کل سال گذشته ۹.۹۸ میلیون دستگاه خودرو فروخته بود و فروش ۱۰.۲ میلیون دستگاه را برای امسال پیش بینی کرده که رکوردی در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

این خودروساز که مدل‌هایی مانند کمری، پریوس و مدل‌های لوکس لکسوس را می‌سازد، با وجود مشکلاتی که در بازار خانگی خود در ژاپن وجود دارد و افزایش مالیات فروش تقاضای مصرف کنندگان را محدود کرده است، وضعیت خوبی دارد.

با اینهمه تویوتا برتری خود را کم اهمیت شمرده و اعلام کرده توجهش معطوف به عرضه خودروهای باکیفیت است. اما رقابت شدیدی در جریان است. این سه خودروساز پا به پای یکدیگر حرکت می‌کنند و نه تنها در بازارهای توسعه یافته‌ای مانند آمریکا و اروپا اما در بازارهای نوظهوری چین و کشورهای دیگر آسیایی نیز رقابت دارند.

اگرچه جنرال موتورز با فروش قوی در چین و آمریکای شمالی در سه ماهه سوم امسال، از نظر فروش جهانی بهترین سه ماهه را از سال ۱۹۸۰ به این سو داشت اما فولکس واگن در شش ماهه دوم سال جلوتر از این شرکت قرار دارد.

جنرال موتورز پیش‌بینی از میزان فروش سالانه ارایه نمی‌کند اما فولکس واگن اعلام کرده ممکن است فروش امسالش به ۱۰ میلیون دستگاه برسد.

این خودروساز آمریکایی به مدت بیش از یک دهه پرفروش‌ترین خودروساز جهان بود اما در سال ۲۰۰۸ این عنوان را به تویوتا واگذار کرد. جنرال موتورز در سال ۲۰۱۱ که تولید تویوتا از زلزله و سونامی در شمال شرق ژاپن لطمه دید، این عنوان را مجددا به دست آورد.

تویوتا در سال ۲۰۱۲ بازگشت دوباره ای داشت و در سال ۲۰۱۳ برتری را در بازار جهانی خودرو به دست گرفت. جنرال موتورز نیز با وجود اعلام فراخوان‌های گسترده در سال جاری که به بیش از ۳۰ میلیون دستگاه می‌رسد، قوی ظاهر شده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا نیز درگیر مشکل فراخوان جهانی شده اند که مربوط به کیسه‌های هوای معیوب ساخت شرکت تاکاتا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج