جاباما
۱۴۹۱۰۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ایران در بین ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه نانو

دبیر همایش "فناوری نانو، کاربردها، مزایا و چالش‏‌ها" گفت: در حال حاضر ایران بین ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه نانو است.

خبرگزاری مهر: علی احمدپور در همایش "فناوری نانو، کاربردها، مزایا و چالش‏‌ها" در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: بعد از وقوع انقلاب در صنعت، راه افتادن راه آهن و خودرو، به میدان آمدن علوم رایانه؛ اکنون نوبت وقوع انقلاب در عرصه نانو تکنولوژی هستیم.

وی افزود: توجه دولت به حوزه نانو و نیز استقبال و ورود بخش خصوصی به این حوزه باعث شده است که امروز شاهد پیشرفت خوبی در حوزه نانو در ایران باشیم و بطوریکه در حال حاضر ایران بین ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه نانو است.

دبیر علمی این همایش ادامه داد: استفاده از ظرفیت های فناوری نانو گسترده بوده و این علم در تولید فرآوری، ذخیره‌سازی، بسته‌بندی، انتقال محصولات شیمی و نفتی، ساختمان کاربردهای بسیار دارد.

در ادامه این همایش الهه گوهرشادی استاد شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی با اعلام اینکه ایران در تولید مقاله‌های علمی نانو رتبه هشتم جهان و رتبه نخست کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است، گفت: متاسفانه در حوزه تولیدات و سرمایه گذاری در این فناوری ضعیف عمل کرده ایم و امروز عربستان نسبت به ما در این حوزه پیشرفت بیشتری داشته است.

وی تصریح کرد: در کشوری تولید ثروت اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه قبل از آن تولید علم و به دنبال آن تولید محصول رخ داده باشد که بازهم متاسفانه در کشور ما این چرخه به خوبی عمل نمی کند.

گوهرشادی دلیل اتفاق نیفتادن این مسئله را ضعف در تولید محصول از دستاوردهای علمی دانست و ادامه داد: متاسفانه در ایران صنایع از دانشگاه جدا هستند و همه مقالات علمی تبدیل به تولید ثروت نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژکس

      اره نانو پنیر نانو کره نانو ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج