۱۴۹۶۵۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۹۰۵ هزار دلار برای اپل ۱ +عکس

کامپیوتر اپل۱ فروخته شده، فاقد مانیتور، کیبورد و کیس است و کاربر باید به طور شخصی اقدام به جمع‌آوری و خرید این قطعات بکند.

عصرایران: یکی از معدود نمونه‌های باقی مانده از نخستین کامپیوتر مدل "اپل ۱" ساخته این شرکت با قیمتی معادل ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد. این کامپیوتر در زمان تولیدش به قیمت ۶۶۶،۶۶ دلار فروخته می‌شد.

905 هزار دلار برای اپل 1 +عکس

به گزارش دویچه وله، یکی از نخستین نمونه‌های کامپیوتر "اپل۱" که در سال ۱۹۷۶ تولید شده بود، در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۹۰۵ هزار دلار به فروش رفت تا برای چندمین بار رکورد قیمت این محصول شکسته شده باشد. این دستگاه تاکنون بیش از هزار بار به فروش رفته است.

این کامپیوتر نخستین‌بار در تابستان سال ۱۹۷۶، توسط یکی از بنیانگذاران شرکت "اپل" ، "استیو وزنیاک" در پارکینگ محل سکونت "استیو جابز" واقع در کالیفرنیا مونتاژ شد. نخستین کامپیوتر اپل تنها شامل "مادربرد" بود و پیش از این در موزه "هنری فورد" نگهداری می‌شد.

905 هزار دلار برای اپل 1 +عکس

کامپیوتر اپل۱ فروخته شده، فاقد مانیتور، کیبورد و کیس است و کاربر باید به طور شخصی اقدام به جمع‌آوری و خرید این قطعات بکند.

این محصول که در زمان تولید با قیمتی معادل ۶۶۶،۶۶ دلار فروخته می‌شد، حالا رکورد جدیدی در فروش به‌دست آورده است. از این سری کامپیوتر در زمان تولیدش فقط ۲۰۰ نمونه تولید شده و هنوز ۵۰ دستگاه از آن وجود دارد که البته فقط ۶ مورد آن هنوز کار می‌کنند. کامپیوتر فروخته شده در حراجی نیویورک، یکی از ۶ مورد دستگاه‌هایی است که همچنان کار می‌کند.

رکورد قبلی فروش این کامپیوتر به ماه مه سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد که یک کلکسیونر آلمانی ساکن شهر کلن با پرداخت مبلغ ۵۱۶ هزار و ۴۶۱ یورو آن را خریداری کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج