جاباما
۱۴۹۷۲۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عامل اصلی تغییرات جوی معرفی شد

هیئت کارشناسان بین دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل (IPCC)، انسان را عامل اصلی تغییرات آب و هوایی جهان معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا: هیئت کارشناسان بین دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل (IPCC)، انسان را عامل اصلی تغییرات آب و هوایی جهان معرفی کرد.

اجلاس سازمان ملل با هدف تهیه پیش‌نویس سند تغییرات آب و هوایی روز گذشته در کپنهاگ دانمارک به کار خود پایان داد. این سند قرار است در اجلاس تغییرات جوی ۲۰۱۵ پاریس ارائه شود. در پایان این اجلاس هیئت کارشناسان بین دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل (IPCC) هشدار داد: انسان و فعالیت‌های انسانی صراحتا سبب تاثیرات وسیع از افزایش سطح آب دریاها گرفته تا ذوب یخ‌ها، در سراسر کره خاکی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، انتشار این پیش نویس دوباره ابهامات مرتبط با نقش انسان در گرمای جهانی را می‌زداید. در این گزارش تصریح شده که نقش انسان و تاثیر آن بر الگوهای آب و هوایی واضح است و حجم حاضر آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای در حال حاضر در جهان به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است.

در پیش نویس سند تغییرات آب و هوا، IPCC با کمک شش نمودار شواهد اصلی تغییرات جوی را ارائه کرده است. در این نمودارها روند افزایش دمای زمین از سال ۱۹۰۱ میلادی تا کنون و تاثیر افزایش دمای زمین بر یخ‌های قطبی نشان داده شده است.

این گزارش تصریح کرد: شکی نیست که زمین، جو و اقیانوس‌ها گرم تر شده‌اند و این گرما حجم یخ‌های قطبی را کاهش داده و سبب بالا رفتن سطح آب دریاها و اقیانوس شده است. با این حال هنوز دلیلی برای امیدواری هست. به عنوان مثال می‌توان معیارهایی را در نظر گرفت تا طی دهه‌های آتی حجم انتشار آلاینده‌ها کاهش یافته و از افزایش میانگین دمای هوای جهان به بیش از دو درجه سانتیگراد جلوگیری شود. این دمای دو درجه‌ای، دمای مطمئنی است که مقامات کشورهای مختلف جهان بر سر آن به توافق رسیده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج